Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox wachtwoorden overzetten naar 16.04  (gelezen 869 keer)

Offline Haris

  • Lid
Firefox wachtwoorden overzetten naar 16.04
« Gepost op: 2017/08/02, 13:01:28 »
Op mijn laptop Acer 6930 net 16.04 geinstalleerd naast 14.04.
De wachtwoorden van Firefox zitten blijkbaar niet in de JSON file...
Hoe kan ik die overzetten?

Offline Bloom

  • Lid
Re: Firefox wachtwoorden overzetten naar 16.04
« Reactie #1 Gepost op: 2017/08/02, 13:03:24 »
Nee, je moet het volledige profiel van Firefox kopiëren naar de nieuwe Ubuntu. Dat profiel vind je in ~/.mozilla -- kopieer dat volledig naar je nieuwe Ubuntu, ook in je homedirectory daar.

Offline Haris

  • Lid
Re: Firefox wachtwoorden overzetten naar 16.04
« Reactie #2 Gepost op: 2017/08/02, 13:10:45 »
Merci! Maakt het niet uit dat ik van 32 bit 14.04 naar 16.04 64 bit ben gegaan?

Offline rico70

  • Lid
Re: Firefox wachtwoorden overzetten naar 16.04
« Reactie #3 Gepost op: 2017/08/02, 13:44:24 »
Nee, je moet het volledige profiel van Firefox kopiëren naar de nieuwe Ubuntu. Dat profiel vind je in ~/.mozilla -- kopieer dat volledig naar je nieuwe Ubuntu, ook in je homedirectory daar.
Nee, dat hoefd niet.Als het alleen om de wachtwoorden gaat is er een add-on om ze exporteren, idem voor bookmarks.
Andere oplossing is een sync account aanmaken, dan staan alle bookmarks (en volgens mij ook de wachtwoorden) in iedere Firefox dfie je synct

Offline Bloom

  • Lid
Re: Firefox wachtwoorden overzetten naar 16.04
« Reactie #4 Gepost op: 2017/08/02, 13:58:21 »
Dat kun je inderdaad ook doen, maar ik vind het veel eenvoudiger om gewoon het hele profiel te kopiëren. Dan heb je meteen alles.

Re: Firefox wachtwoorden overzetten naar 16.04
« Reactie #5 Gepost op: 2017/08/02, 14:18:08 »
Je kunt volstaan met het  kopiëren van twee files:
Citaat
Passwords
Your passwords are stored in two different files, both of which are required:

    key3.db - This file stores your key database for your passwords. To transfer saved passwords, you must copy this file along with the following file.
    logins.json - Saved passwords.

Vroeger kopieerde ik het hele profiel, maar nu alleen de nodige files:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/recovering-important-data-from-an-old-profile

Het voordeel is dat je dan niet alle (ver)oude(derde) rotzooi meeneemt.

Offline Haris

  • Lid
Re: Firefox wachtwoorden overzetten naar 16.04
« Reactie #6 Gepost op: 2017/08/02, 15:16:49 »
Ik heb inmiddels naar Bloom het hele profiel overgezet en dat werkt als vanouds, maar ik vond de schone Firefox in 16.04 eigenlijk sneller werken...
Ik heb die laatste file nog en ga nu Vuurvosje's key3.db etc proberen...

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Firefox wachtwoorden overzetten naar 16.04
« Reactie #7 Gepost op: 2017/08/02, 15:47:55 »
Ik kan je de Lastpass plug-in ook nog aanraden voor toekomstig wachtwoord management, en dan vooral icm met een hardware token als een Yubikey.

Op deze manier kan je je wachtwoorden overal toegankelijk maken en eenvoudig sterke unieke wachtwoorden laten generen en onthouden.

Offline Suns

  • Lid
Re: Firefox wachtwoorden overzetten naar 16.04
« Reactie #8 Gepost op: 2017/08/02, 19:11:40 »
Leuk  om hier te lezen dat iedereen het anders doet , ik doe het ook weer anders en pak alleen deze bestanden:
cert8.db
content-prefs.sqlite
cookies.sqlite
formhistory.sqlite
key3.db ( deze is voor mij het belangrijkste staan al mij  wachtwoorden in en wel heel veel )
logins.json
mimeTypes.rdf
permissions.sqlite
places.sqlite
pluginreg.dat
prefs.js
search.json.mozlz4
secmod.db
sessionstore.js
webappsstore.sqlite
xulstore.json
Dan verwijder ik de oude  .mozilla  en plak ik deze bestanden in de nieuwe mozilla  .mozilla-firefox-default dan moet  ik alleen nog maar de add-ons  installeren en draait alles weer als een zonnetje.
« Laatst bewerkt op: 2017/08/02, 19:14:25 door Suns »
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline HWE64

  • Lid
Re: Firefox wachtwoorden overzetten naar 16.04
« Reactie #9 Gepost op: 2017/08/02, 22:02:21 »
Ik kan je de Lastpass plug-in ook nog aanraden voor toekomstig wachtwoord management, en dan vooral icm met een hardware token als een Yubikey.

Op deze manier kan je je wachtwoorden overal toegankelijk maken en eenvoudig sterke unieke wachtwoorden laten generen en onthouden.
In het verleden goed naar Valk geluisterd ;). Lastpass en Yubikey werken voortreffelijk samen en ik hoef alles niet meer te onthouden en zo veilig mogelijk.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)