Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem bij opstartbare USB  (gelezen 1607 keer)

Offline Sus

  • Lid
Probleem bij opstartbare USB
« Gepost op: 2011/02/08, 23:30:41 »
Ik ben al een UBUNTU gebruiker maar graag zou ik andere mini distributies uittesten via een USB-stick maar het wil niet lukken om op te starten.
Het probleem zit in mijn oudere computer (Pentium 4 -2600) maar hij is wel in de bios opstartbaar van USB en ondersteund USB 2.
Ik heb zopas bij een modernere laptop (van mijn schoonbroer) het zelfde geprobeerd en dat ging van zelf (dus de fout zit niet bij mij maar in mijn computer)
Als ik opstart van USB geeft hij de volgende foutmelding :

Searching for boot record from USB-FDD..ok.
Syslinux 3.63 Debian-2008-07-15 CBios Copyright (C) 1994-2008 H. Peter
Anvin Boot:_ 

(de underscore is knipperend, daar kan je volgens mij een
comando achter geven maar ik weet niet of ik daar verder mee kan geraken??)

Hopelijk kan iemand mij helpen maar ik denk dat ik zal moeten investeren in een nieuwe PC of mijn USB - probeersels opgeven maar ik wil hier toch eerst nog eens informeren, je weet maar nooit.

Groetjes,
Sus

Re: Probleem bij opstartbare USB
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/08, 23:36:52 »
Pentium 4 is nog meer dan prima hoor :) Heb hier ook een Pentium 4 bij me staan (als 2e computer) en dat ding draait als een tierelier :) Eerst met Kubuntu, later Ubuntu, daarna even Pardus en nu met Arch Linux. Het is dat de videokaart zo laag is, anders zou ik hem best als hoofdcomputer kunnen gebruiken.

Hoe dan ook, je hoeft dus niet te investeren in een nieuwe.

Als ik zo dat "Syslinux" met "Anvin Boot" zie neem ik aan dat je uNetbootin gebruikt? Zo ja, welke versie van uNetbootin heb je en welke distro probeer je op te starten?

Offline Sus

  • Lid
Re: Probleem bij opstartbare USB
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/11, 17:35:42 »
Bedankt voor je antwoord.

UNetbootin kende ik nog niet maar heb dat nu ook geprobeerd en werkt prima zoals mijn andere probeersels zou ik zeggen tot ik dan terug wil opstarten van USB dan krijg ik ook dezelfde foutmelding:

Searching for boot record from USB-FDD..ok.
Syslinux 3.63 Debian-2008-07-15 CBios Copyright (C) 1994-2008 H. Peter
Anvin Boot:_ 
(de underscore is knipperend, daar kan je volgens mij een
comando achter geven maar ik weet niet of ik daar verder mee kan geraken??)

Dus raak ik geen milimeter verder.