Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android.  (gelezen 141245 keer)

Offline rja

  • Lid
Re: Android.
« Reactie #50 Gepost op: 2010/08/31, 22:49:33 »
even inhaken vanaf mallorca op de psp. het scherm van de wildfire is idd lagere reso maar het is ook wat kleiner, als je hem naast een desire legt zie het verschil wel maar het is alles behalve storend. je betaalt daarintegen wel bijna de helft voor een toestel dat buiten het scherm bijna niks onderdoet aan de duurdere jongens. heel intressant voor mensen die het geld niet hebben of het er niet aan uit willen geven
Ik zit er om te denken om m'n mobiele telefoon om te ruilen voor een HTC Hero.

Die kosten weinig op Marktplaats omdat dat model eruit gaat, die heeft die beperkingen niet.

Bij Nokia worden oude topmodellen naar verloop van tijd afgeprijsd, dat doet HTC niet, om hun omzet te beschermen waarschijnlijk.


Re: Android.
« Reactie #51 Gepost op: 2010/08/31, 23:01:40 »
@rja: Ow, de Hero is wel goedkoper geworden als je hem nieuw koopt. Misschien niet zo goedkoop als jij verwacht, maar hij was eerst duurder.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/31, 23:25:31 door Vistaus »

FrSu

  • Gast
Re: Android.
« Reactie #52 Gepost op: 2010/08/31, 23:21:36 »
@rja: Ow, de Hero is wel goedkoper geworden als je hem niet koopt. Misschien niet zo goedkoop als jij verwacht, maar hij was eerst duurder.

 ??? Als je iets NIET koopt is het altijd goedkoop.... ;)

Re: Android.
« Reactie #53 Gepost op: 2010/08/31, 23:24:55 »
Haha, ja dat is waar @FrSu ;)
Ik zie inderdaad mijn fout, ik bedoelde "nieuw" koopt.
* Vistaus schaamt zich

FrSu

  • Gast
Re: Android.
« Reactie #54 Gepost op: 2010/08/31, 23:29:08 »
Bij jou niet nodig. ;)

Ben wel nieuwsgierig geworden naar Android. Waar kun je hierover meer vinden? Is het een standaard die op alle toestellen hetzelfde is, of maakt elke hardware GSM maker er zelf steeds iets anders van?

Re: Android.
« Reactie #55 Gepost op: 2010/08/31, 23:42:37 »
Bij jou niet nodig. ;)

Ben wel nieuwsgierig geworden naar Android. Waar kun je hierover meer vinden? Is het een standaard die op alle toestellen hetzelfde is, of maakt elke hardware GSM maker er zelf steeds iets anders van?

Haha, okedan :)

Android is niet op alle toestellen hetzelfde. De basis wel, maar het uiterlijk niet altijd. Net als met Linux-distributies. De basis is Linux, maar hoe het er verder uitziet, is aan de fabrikant zelf.

Afgezien van de Google Nexus One, past Motorola past het minste aan aan Android. Samsung het meeste.
Google Android is heel erg makkelijk en gebruiksvriendelijk in het gebruik en via de Android Market kun je tig gratis programma's en games installeren :)

Er zijn verschillende toestellen met Google Android hier te koop.
Ik noem even een paar voorbeelden en hun "normale" prijs en of ze het uiterlijk aanpassen:

Vodafone 845 Nova: 99 euro (uiterlijk best wel aangepast)
LG Optimus: 120 euro (uiterlijk niet heel erg aangepast)
HTC Wildfire: 220 euro (uiterlijk best wel aangepast door HTC Sense)
HTC Desire: 449 euro (uiterlijk best wel aangepast door HTC Sense)
Google Nexus One: 449 euro (uiterlijk helemaal niet aangepast)
Sony Ericsson XPeria X10: 470 euro (uiterlijk ontzettend aangepast)
Motorola Milestone: 499 euro (uiterlijk bijna niet aangepast)
Dell Streak: 499 euro (uiterlijk best wel aangepast)

Er zijn echter nog veel meer telefoons met Google Android :)
Ik heb zelf een HTC Desire en deze bevalt me meeeer dan prima :)

FrSu

  • Gast
Re: Android.
« Reactie #56 Gepost op: 2010/09/01, 06:28:27 »
Bedankt Vistaus voor de uitleg, heb inmiddels ook deze site http://www.androidplanet.nl/ gevonden. Kan ik me nog even verder inlezen. :D

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android.
« Reactie #57 Gepost op: 2010/09/01, 07:50:41 »
De milestone is helemaal niet aangepast

Re: Android.
« Reactie #58 Gepost op: 2010/09/02, 22:47:23 »
De milestone is helemaal niet aangepast

Jawel hoor. Enkele dingetjes zijn aangepast.

@FrSu: Graag gedaan :) Androidplanet.nl is inderdaad een hele goeie website, ik lees hem elke dag :)

FrSu

  • Gast
Re: Android.
« Reactie #59 Gepost op: 2010/09/03, 00:09:21 »
Ik heb nog heel wat te lezen voordat ik een keuze kan maken. Leuk, maar ook weer best lastig als je een "newbee" bent. Ik kom van een Palm treo 650. :o

Offline rja

  • Lid
Re: Android.
« Reactie #60 Gepost op: 2010/09/03, 00:38:09 »
Ik heb nog heel wat te lezen voordat ik een keuze kan maken. Leuk, maar ook weer best lastig als je een "newbee" bent. Ik kom van een Palm treo 650. :o
Waar je ook op moet letten of de leverancier regelmatig updates uitbrengt voor je telefoon, zoals een nieuwe versie van Andriod.

HTC brengt redelijk vaak een update uit, voor de Hero is er een 2.1 versie, voor een telefoon die niet meer courant is.

2.2 zal niet snel komen volgens mij , maar er is een alternatieve circuit wel een 2.2 maar die heeft nog niet alle aspecten van de Hero, maar dat zal wel komen.

Voordeel van het opensouce karakter van Andriod is, dat de leverancier niet enige bron van Andriod versies is

Alleen bij een nieuwe telefoon vervalt de garantie als je er niet standaard firmware op zet, maar daar is ook om heen te komen, door eerst een backup te maken van de oude firmware en die terug te zetten, als de telefoon terug moet naar de leverancier voor garantie.



« Laatst bewerkt op: 2010/09/03, 00:39:51 door rja »

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android.
« Reactie #61 Gepost op: 2010/09/03, 13:47:57 »
De milestone is helemaal niet aangepast

Jawel hoor. Enkele dingetjes zijn aangepast.


Welke dan :)?

Re: Android.
« Reactie #62 Gepost op: 2010/09/04, 20:41:15 »
als je zoals ik er niet teveel aan wilt uitgeven zou ik zeggen:  HTC Wildfire heb 'm 2 weken en heb 'm nu niet bij op vakantie. mis het nu al! interface is wat aangepast met Sence maar dat kan je uitzetten. bevalt mij prima dus staat gewoon aan.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android.
« Reactie #63 Gepost op: 2010/09/05, 10:07:22 »
als je zoals ik er niet teveel aan wilt uitgeven zou ik zeggen:  HTC Wildfire heb 'm 2 weken en heb 'm nu niet bij op vakantie. mis het nu al! interface is wat aangepast met Sence maar dat kan je uitzetten. bevalt mij prima dus staat gewoon aan.

Sense is niet helemaal uit te zetten als in; het lockscherm blijft altijd de sense interface en er zijn een hoop default Android apps vervangen door HTC. (Muziek, e-mail) persoonlijk echt een misser. 500,- euro is ook niet veel voor een smartphone en dan heb je dus een Nexus One.

Re: Android.
« Reactie #64 Gepost op: 2010/09/05, 21:58:19 »
@#!: Als HTC de e-mail vervangen heeft door een eigen programma, wat doet de snelkoppeling naar het GMail-programma dan in het menu van mijn Desire ???

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android.
« Reactie #65 Gepost op: 2010/09/05, 22:18:10 »
@#!: Als HTC de e-mail vervangen heeft door een eigen programma, wat doet de snelkoppeling naar het GMail-programma dan in het menu van mijn Desire ???

Het gaat niet om Gmail, dan had ik wel Gmail client gezegd. Het gaat om de standaard e-mail client die naast Gmail voor het op halen van: imap, pop3 & exchange (active sync). Wel goed lezen he?
Verder wacht ik nog steeds op je voorbeelden van de Milestone, ik heb hem hier liggen namelijk kan ik gelijk even voor je kijken :).
« Laatst bewerkt op: 2010/09/05, 22:19:45 door #! »

Re: Android.
« Reactie #66 Gepost op: 2010/09/05, 23:40:23 »
Die e-mail client waar jij over spreekt, zie ik op mijn Desire niet. Ik zie alleen die van GMail. En ik draai gewoon de officiële 2.2 firmware van HTC zelf, dus geen cynanogen o.i.d.

W.b.t Motorola Milestone: custom bootloader die ervoor zorgt dat er geen custom roms geladen kunnen worden, Motonav ipv Google Nav, delen van de firmware afgeschermd, notificatiebalk (als je hem naar beneden sleept) heeft een eigen kleurenschema, Audio Effects in de muziek app en MySign voor gestures.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android.
« Reactie #67 Gepost op: 2010/09/06, 07:22:28 »
Die e-mail client waar jij over spreekt, zie ik op mijn Desire niet. Ik zie alleen die van GMail. En ik draai gewoon de officiële 2.2 firmware van HTC zelf, dus geen cynanogen o.i.d.

W.b.t Motorola Milestone: custom bootloader die ervoor zorgt dat er geen custom roms geladen kunnen worden, Motonav ipv Google Nav, delen van de firmware afgeschermd, notificatiebalk (als je hem naar beneden sleept) heeft een eigen kleurenschema, Audio Effects in de muziek app en MySign voor gestures.

Google nav staat er gewoon op, motonav is optioneel te downloaden. Er zijn geen delen van de firmware af geschermd, dat mag namelijk niet, alleen de bootloader is heel goed afschermd maar deze dient voor elk toestel custom gemaakt te worden (nexus,desire,hero alles heeft een andere bootloader). Notificatie bar is gewoon die van 2.1-update1 Ze hebben wel 1 app inderdaad toegevoegd, deze kan je er zo afhalen en dit is geen customization van Android.

Enne, dan zou ik maar even terug gaan -> http://www.mobilegazette.com/handsets/htc/htc-desire/htc-desire-1.jpg er zit toch echt een mail app die ook duidelijk te zien is op dit plaatje :), that reminds me ze hebben de sms & internet browser ook nog aangepast en vervangen voor een custom eigen versie. Erg irritant.

FrSu

  • Gast
Re: Android.
« Reactie #68 Gepost op: 2010/09/06, 18:26:20 »
als je zoals ik er niet teveel aan wilt uitgeven zou ik zeggen:  HTC Wildfire heb 'm 2 weken en heb 'm nu niet bij op vakantie. mis het nu al! interface is wat aangepast met Sence maar dat kan je uitzetten. bevalt mij prima dus staat gewoon aan.

Sense is niet helemaal uit te zetten als in; het lockscherm blijft altijd de sense interface en er zijn een hoop default Android apps vervangen door HTC. (Muziek, e-mail) persoonlijk echt een misser. 500,- euro is ook niet veel voor een smartphone en dan heb je dus een Nexus One.

Ik vind het wel een hoop geld en vind het dan ook moeilijk te kiezen. Ik wil geen abbo, maar een toetsel kopen en dan vallen mij de prijzen behoorlijk tegen. :(

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Android.
« Reactie #69 Gepost op: 2010/09/06, 18:38:58 »
Budgettelefoon met Android is de HTC Wildfire.

Re: Android.
« Reactie #70 Gepost op: 2010/09/06, 21:36:52 »
Budgettelefoon met Android is de HTC Wildfire.

Maar niet zo budget als de Vodafone 845 of Huwaei Ideos (die laatste komt al snel naar NL).

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Android.
« Reactie #71 Gepost op: 2010/09/06, 21:43:19 »
Hij wil wel een bruikbare telefoon neem ik aan

Re: Android.
« Reactie #72 Gepost op: 2010/09/06, 21:59:38 »
Die e-mail client waar jij over spreekt, zie ik op mijn Desire niet. Ik zie alleen die van GMail. En ik draai gewoon de officiële 2.2 firmware van HTC zelf, dus geen cynanogen o.i.d.

W.b.t Motorola Milestone: custom bootloader die ervoor zorgt dat er geen custom roms geladen kunnen worden, Motonav ipv Google Nav, delen van de firmware afgeschermd, notificatiebalk (als je hem naar beneden sleept) heeft een eigen kleurenschema, Audio Effects in de muziek app en MySign voor gestures.

Google nav staat er gewoon op, motonav is optioneel te downloaden. Er zijn geen delen van de firmware af geschermd, dat mag namelijk niet, alleen de bootloader is heel goed afschermd maar deze dient voor elk toestel custom gemaakt te worden (nexus,desire,hero alles heeft een andere bootloader). Notificatie bar is gewoon die van 2.1-update1 Ze hebben wel 1 app inderdaad toegevoegd, deze kan je er zo afhalen en dit is geen customization van Android.

Enne, dan zou ik maar even terug gaan -> http://www.mobilegazette.com/handsets/htc/htc-desire/htc-desire-1.jpg er zit toch echt een mail app die ook duidelijk te zien is op dit plaatje :), that reminds me ze hebben de sms & internet browser ook nog aangepast en vervangen voor een custom eigen versie. Erg irritant.

Ow, bij de Media Markt zat Motonav er wel standaard op. En dat is een unbranded versie van de Milestone. En volgens verschillende websites is de notificatiebalk wel degelijk anders.
En er zijn wel delen van de firmware afgeschermd, dit heeft Motorola zelfs toegegeven. http://tweakers.net/nieuws/66006/motorola-milestone-niet-geschikt-voor-alle-ontwikkelaars.html
Ik citeer: "Dat komt omdat Motorola delen van de firmware heeft afgeschermd."
Nog meer hierover:
https://supportforums.motorola.com/thread/22962?tstart=0
Ik citeer: "[...]as almost all parts of the Milestone firmware are digitally signed my Motorola, making it virtually impossible to touch the device's firmware."
http://www.mydigitallife.info/2010/05/29/how-to-root-motorola-milestone-on-android-2-1/
Ik citeer: "[...]as the firmware for Motorola Milestone has been digitally signed by Motorola with the company’s digital signature. As the result, the process to root the Motorola Milestone is slightly more complicated, as the user will need to flash vulnerable recovery image (SBF) to Motorola Milestone to make an “unrootable” firmware to become rootable."

Die Mail-app heb je gelijk in. Na goed gekeken te hebben, zie ik hem nu ook op mijn Desire.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android.
« Reactie #73 Gepost op: 2010/09/07, 07:30:16 »
Psst, dat gedeelte van de firmware waar iedereen het over heeft, IS de bootloader Dat is op jouw Desire ook nog steeds een isssue met rootten. de /system partitie is namelijk niet beschrijfbaar. Daar had ik het dus ook over. Fijn dat je de halve wereld erbij haalt om te kw00ten, maar dat was dus een beetje overkill.

Verder..

Milestone:




Ik zie het verschil niet.

FrSu

  • Gast
Re: Android.
« Reactie #74 Gepost op: 2010/09/07, 20:44:27 »
Hij wil wel een bruikbare telefoon neem ik aan

Yep! :D