Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DosBox game launcher  (gelezen 3164 keer)

DosBox game launcher
« Gepost op: 2011/03/22, 04:59:03 »
Misschien een handige tip voor degene die af en toe nog eens een dosspelletje spelen in combinatie met het DosBox programma.
Er bestaat zoiets als een DosBox game launcher.
Je kunt voor elke game een profiel aanmaken met de gewenste instelllingen.
Nadien kun je de game vanaf een menu aanklikken en spelen maar.
Dit is wel een heel kort verhaal, maar meer informatie is hier te vinden.
http://members.quicknet.nl/blankendaalr/dbgl/
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: DosBox game launcher
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/22, 10:59:01 »
Hartelijk dank Theo! :) Ik speel nogal eens Sim City 2000 (jeugdsentiment en het blijft verslavend :-[), dus dit is zeker een handige tip! Ik zal hem ook opnemen in mijn Wiki-artikel over DosBox ;)

Re: DosBox game launcher
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/22, 12:46:54 »
Inderdaad handig, waarschijnlijk vooral als je een grote collectie games hebt. Zelf heb ik in dosbox het programma Volkov Commander (kloon van Norton Commander)  automatisch laten opstarten hiermee kun je makkelijk door het virtuele bestandssysteem bladeren, maar wanneer je echt veel spellen hebt kan dat ook irritant worden natuurlijk.

Re: DosBox game launcher
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/22, 14:08:28 »
@Vistaus graag gedaan :)

@erik1984 ik ken Volkov Commander, (als .apm voor Arachne een DOS-browser). Het grote verschil is dat je met DosBox laucher verschillende configuraties kunt instellen. Je kunt bijvoorbeeld de snelheid per spel instellen (cycles in dosbox).


Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint