Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos netwerk school (securew2)  (gelezen 3459 keer)

Draadloos netwerk school (securew2)
« Gepost op: 2007/12/17, 13:00:16 »
Bij ons op school (vHall leeuwarden) wordt gebruik gemaakt van Securew2 voor het beveiligen van het draadloos netwerk. Ik heb al verschillende topics hierover gevonden en doorgelezen, maar kon er niet uit opmaken hoe ik nu het beste mijn netwerk in kan stellen.
De ict-afdeling heeft geen verstand van linux, ik zal het dus zelf op moeten knappen. Maar aan de ene kant lees ik over xsupplicant en aan de andere kant wordt  wpa_supplicant aanbevolen. Heeft iemand al ervaring met het instellen van een soortgelijk netwerk, of weet je hoe dit op een makkelijke manier ingesteld kan worden, ik hoor het graag :D

kebabfish
Op de chat te vinden als debiantux


Draadloos netwerk school (securew2)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/17, 21:09:17 »
Ik heb nu wpagui al geprobeerd, met als resultaat dat ik thuis ook niet meer op ons draadloos netwerk kom. Zelfs als ik de beveiliging eraf haal! Ik heb dit wpagui er dus weer af gehaald, maar draadloos kan ik nergens meer verbinding maken...
Maar ik zal die link nog eens even bekijken, wellicht geeft dat een oplossing voor op school.

Maar ik heb totaal geen verstand van netwerken, laat staan draadloos. Wie heeft er een idee hoe ik de configuratie weer terug kan zetten naar hoe die was? We hebben gewone WPA beveiliging met een mac-filter (WPA kunnen we dus gerust uitzetten, echter hou ik die liever aan). Het is wel prettig een laptop te hebben als je overal in huis op internet kan :D, maar dan moet ie het wel doen.
Op de chat te vinden als debiantux

Draadloos netwerk school (securew2)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/18, 20:02:54 »
Ik had het geluk dat mijn zender een "beperkt ondersteund stuurprogramma" nodig had. Ik heb deze volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Thuis heb ik dus weer internet, dat internet voor school laat ik wel zo. Ik werk toch liever met een grafisch programma dan met config-bestanden :P
Op de chat te vinden als debiantux