Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe kan je adresbestanden in thunderbird samenvoegen?  (gelezen 619 keer)

Offline avl

  • Lid
hoe kan je adresbestanden in thunderbird samenvoegen?
« Gepost op: 2021/03/10, 22:49:53 »
Bij een herinstallatie van 20.04 lts heb ik (gewone) back-ups gemaakt. In thunderbird heb adresboeken geëxporteerd maar bij terugzetten was ik toch nogal wat kwijt, oa groepen en extra details die in de adresboeken stonden. Hier en daar bestanden teruggevonden als csv of ldif.
Het liefst zou ik aparte adresboekjes willen samenvoegen tot 1 en dan later de onderverdelingen maken.

Any suggestions?

Offline vanadium

  • Lid
Re: hoe kan je adresbestanden in thunderbird samenvoegen?
« Reactie #1 Gepost op: 2021/03/11, 10:00:14 »
In het adresboek heb je onder "Tools" de import functie. Dit ondersteunt enkele text formaten (LDIF, .tab, .csv, .txt) en het vCard formaat. Ik vermoed dat de geëxporteerde adresboeken al meteen in het goede formaat zullen staan voor herinport. De import maakt dan waarschijnlijk een bijhorend adresboek aan, maar indien gewenst kan je die contacten dan "verslepen" naar een ander adresboek, en het geïmporteerde adresboek verwijderen.

Volgende keer beter je .thunderbird folder ook mee backuppen. Als je die dan herstelt, is gans je Thunderbird configuratie weer als voorheen, met serverinstellingen en alles.
« Laatst bewerkt op: 2021/03/11, 10:02:21 door vanadium »

Offline avl

  • Lid
Re: hoe kan je adresbestanden in thunderbird samenvoegen?
« Reactie #2 Gepost op: 2021/04/06, 14:12:25 »
zeer bedankt vanadium