Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw of 2e hands laptop  (gelezen 5164 keer)

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Nieuw of 2e hands laptop
« Reactie #25 Gepost op: 2020/08/26, 17:51:46 »
Maar er zijn ook heel veel mensen die het leuk vinden (of betrouwbaarder) om het nieuwste te hebben, en die visie is ook niets mis mee. :thumbsup:

Laat dat de mensen zijn die echt niks van elektronica of hardware kennen ;)

Re: Nieuw of 2e hands laptop
« Reactie #26 Gepost op: 2020/08/26, 18:15:53 »
Mijn visie. Hoge afschrijving. Slechte investering. Tenzij je het echt nodig hebt en terug verdiend.
Dat is echt flauwekul. Ik heb 2,5 jaar gelden bij de Aldi een medion Akoya deskstop gekocht voor €250,- die afgeprijsd was omdat die in het schap bleef liggen, vermoedelijk teveel ingekocht. Nog een half jaar garantie.
En mijn Fujitsi Lifebook, 17 inch, met inderdaad I5, en 8 GB werkgeheugen koste mij  €350,- is ook al weer twee jaar oud en draait als pakje roomboter.
Het is gewoon een kwestie van goed zoeken.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: Nieuw of 2e hands laptop
« Reactie #27 Gepost op: 2020/08/26, 20:30:21 »
Mijn visie. Hoge afschrijving. Slechte investering. Tenzij je het echt nodig hebt en terug verdiend.
Dat is echt flauwekul.

Dat jij een keer een voordeeltje hebt kunnen regelen maakt mijn algemene opmerking nog geen flauwekul. =D
Maar ja, iedereen weet zelf wel wat de gebruikelijke prijzen zijn om de waarde van mijn reactie zelf te wegen.

En het gaat hier om laptops. Niet over desktops die over het algemeen goedkoper zijn. En ik had het ook met die prijzen over bovensegment merken, dus niet over medion. Iets te veel appels met peren vergelijken.
BTW best duur eur 250. Ik vind genoeg nieuwe voor minder. eur 150 gloedjenieuw https://www.marktplaats.nl/q/medion+akoya+desktop#searchInTitleAndDescription:true
Nou je het er toch over hebt. Zijn die aldi medions nog steeds van die herrie bakken?

Eigenlijk vind ik jouw "flauwekul" reactie dus best wel flauwekul. Al is het voordeeltje voor jou natuurlijk wel mooi. :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 2020/08/26, 20:35:16 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline aartje

  • Lid
Re: Nieuw of 2e hands laptop
« Reactie #28 Gepost op: 2020/08/27, 07:18:00 »


En het gaat hier om laptops. Niet over desktops die over het algemeen goedkoper zijn. En ik had het ook met die prijzen over bovensegment merken, dus niet over medion. Iets te veel appels met peren vergelijken.
BTW best duur eur 250. Ik vind genoeg nieuwe voor minder. eur 150 gloedjenieuw https://www.marktplaats.nl/q/medion+akoya+desktop#searchInTitleAndDescription:true
Nou je het er toch over hebt. Zijn die aldi medions nog steeds van die herrie bakken?

Helemaal mee eens (...), je kan laptops niet met desktops vergelijken. Hier : https://www.computerstunt.nl/ en hier :
https://ictwebwinkel.com kan je prima laptops en desktops kopen, (van een vorige generatie, maar daarom nog wel snel/stil
en prima en met garantie). Die kan je echt niet vergelijken met een medion (aldi) computer (ieder zijn mening...)
Ik heb daar uitstekende ervaringen mee. Ik zou nooit een tweedehands computer van een particulier kopen, maar dat
moet natuurlijk ieder voor zich weten.

Offline rico70

  • Lid
Re: Nieuw of 2e hands laptop
« Reactie #29 Gepost op: 2020/08/27, 11:57:26 »
Die kan je echt niet vergelijken met een medion (aldi) computer (ieder zijn mening...)
Ik zou zeggen schroef ze eens open, de onderdelen komen wss uit dezelfde fabriek

Re: Nieuw of 2e hands laptop
« Reactie #30 Gepost op: 2020/08/27, 12:36:45 »
Ik zou zeggen schroef ze eens open, de onderdelen komen wss uit dezelfde fabriek

Schroef eens drie dezelfde open, uit een andere dag productie. En kijk dan eens hoe de onderdelen verschillen. Dat is hoe medion de prijs laag houdt.
Van medion is algmeen bekend dat ze kleine restpartijen opkopen waardoor ze niet één exact gelijk type kunnen handhaven. En tussen die restpartijen zit ook rumourige hardware (fans bv) die anderen niet wilden.
En ja, je kunt prima een goede medion treffen. En dan met exact eenzelfde type van een andere dag een hoop gedonder en herrie. En als je dat treft dan loop je aan tegen vreemde merken en types hardware en bijkomende installatieproblemen wat voor veel problemen zorgen.

Zo heb ik de nodige vrienden geholpen met hun pc's waaronder de nodige medions, en ik kan bovenstaande bevestigen vanuit mijn ervaring.
Uiteindelijk is mijn voorkeur toch liever een gebruikt stabiel merk als hp, asus, acer of dell waarvan je zeker weet dat het consequent goed is dan dat ik een gok moet nemen.

..., maar dat
moet natuurlijk ieder voor zich weten.

En dat is waar het uiteindelijk op neer komt :thumbsup:
Dus als iemand de verschillende opties tot zich krijgt kan hij zelf zijn eigen persoonlijke overwegingen maken. :thumbsup:

Sorry, maar mij maakt het eerlijk gezegd niet uit of iemand nieuw of 20 jaar oud koopt, en welk merk dat het is. Mij gaat het er om dat iemand zijn eigen keuze vanuit de juiste overwegingen maakt en daar uiteindelijk blij mee is.
« Laatst bewerkt op: 2020/08/27, 12:39:38 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Nieuw of 2e hands laptop
« Reactie #31 Gepost op: 2020/08/27, 20:39:11 »
Wat Medion betreft inderdaad lees je op veel fora's niet veel goeds .Zelf tot iets van 6 maanden geleden , 5 jaar laptop gebruikt wat ik nog weet van de specs is I 5 Cpu 8 Gb ram Win8.1/Linux (is drank in gevallen en einde verhaal)Maar nooit problemen gehad zeker wat betreft lawaai dat ding was echt stil!
Heb er nog eene 13 jaar oud( gekregen)2 jaar in gebruik nu ook geen lawaai , I3 4 Gb ram.
Maar gaat toch zijn geest geven denk ik gelijk wat voor OS Linux moet ik minstens 2 X op starten soms 5 keer met SSD die 100% oke is?
Acer  van 750€ die uit de doos kwam werkte microfoon niet...kan ook gebeuren  :)
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Offline Tom

  • Lid
Re: Nieuw of 2e hands laptop
« Reactie #32 Gepost op: 2020/08/27, 20:49:24 »
Ik heb zins eind 2006 Medions laptop en torens (via Aldi met 3 jaren garantie)  van allen zeer tevreden . :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Nieuw of 2e hands laptop
« Reactie #33 Gepost op: 2020/08/28, 12:52:07 »
Een herriebak kan je nog altijd omtoveren naar superstille laptop of notebook.

Op AliExpress zijn talloze externe koelers te koop (onderaan of aan de zijkant te monteren, afhankelijk van  je laptop) voor amper 16 € aan je deur geleverd.

Dus gewoon die tierelier van een koelventilator afkoppelen en een muisstille monteren , en klaar is kees.


Re: Nieuw of 2e hands laptop
« Reactie #34 Gepost op: 2020/08/28, 21:19:20 »
Nou je het er toch over hebt. Zijn die aldi medions nog steeds van die herrie bakken?

Nee integedeel, de laatste jaren zijn ze fluisterstil, soms vergeet ik hem zelfs uitgezet te hebben, ontdek ik de volgende ochtend ^-^ ^-^
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen