Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op het werk?  (gelezen 9953 keer)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Ubuntu op het werk?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/18, 09:47:31 »
Felix, no offense maar dit slaat echt nergens op. Er zijn genoeg gasten met LPI certificering, deze gasten kunnen prima elke lastige Linux omgeving beheren.

Er is geen fatsoenlijke opleiding tot Linux sys-admin dus daarom zal het allemaal uit hobbymatig geknutsel voortkomen maar guess what, dat is nou JUIST de kracht van Linux sys-admins en daarom is de gemiddelde Linux sys-admin meer waart dan 100 MCSE'ers bij elkaar. MCSE'rs zijn vaak mensen die gewoon maar een opleiding hebben gekozen omdat ze niet wisten wat ze wouden en toch een papiertje moesten halen.

Terwijl de Linux sys-admins nou vaak juist de gasten zijn die tot 1 uur 's nachts zaten te hacken en te kloten tijdens hun studie, met passie voor hun vak & voor hun tools. Na die 4 tot 8 jaar van gekloot & gehack zijn ze opleidingen & trainingen gaan doen en deze combinatie maakt een erg krachtige sys-admin.

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Ubuntu op het werk?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/18, 12:36:18 »
Felix, no offense maar dit slaat echt nergens op. Er zijn genoeg gasten met LPI certificering, deze gasten kunnen prima elke lastige Linux omgeving beheren.

Er is geen fatsoenlijke opleiding tot Linux sys-admin dus daarom zal het allemaal uit hobbymatig geknutsel voortkomen maar guess what, dat is nou JUIST de kracht van Linux sys-admins en daarom is de gemiddelde Linux sys-admin meer waart dan 100 MCSE'ers bij elkaar. MCSE'rs zijn vaak mensen die gewoon maar een opleiding hebben gekozen omdat ze niet wisten wat ze wouden en toch een papiertje moesten halen.

Terwijl de Linux sys-admins nou vaak juist de gasten zijn die tot 1 uur 's nachts zaten te hacken en te kloten tijdens hun studie, met passie voor hun vak & voor hun tools. Na die 4 tot 8 jaar van gekloot & gehack zijn ze opleidingen & trainingen gaan doen en deze combinatie maakt een erg krachtige sys-admin.

Waar jij op doelt .. Daar zijn er maar weinigen van te vinden heden ten dagen ;)

Oké, ze zijn er wel .. Maar je moet echt goed zoeken. En dan nog, kosten technisch gezien blijft een Microsoft product dan alsnog goedkoper in onderhoud ;)

The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Ubuntu op het werk?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/18, 13:22:52 »
Naja ik ken er wel een aantal in Nederland hoor :), ikzelf ben er gelukkig ook zo een ;).

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Ubuntu op het werk?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/04/23, 12:16:09 »
Naja ik ken er wel een aantal in Nederland hoor :), ikzelf ben er gelukkig ook zo een ;).

Jij ook al ? (ik ook, was zelfs 1 van de eerste) .. ;)

Maar die certificering was meer voor the fun, dan dat het daadwerkelijk iets toevoegde, was toen werkzaam bij Sun (en nee, niet die wasmiddelen fabrikant!) ;)

En tsja, de kachel wordt hier brandend gehouden d.m.v. werken met Linux, oftewel heb er een full time job eraan ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Ubuntu op het werk?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/04/23, 17:14:27 »
Same here, al heb ik nooit bij Sun gewerkt :P. Dan zitten er al weer 2 in 1 topic, zie je dat er meer zijn ;)!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu op het werk?
« Reactie #30 Gepost op: 2011/04/23, 20:43:14 »
Verdraait, het is toch niet besmettelijk he? ;) =D

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Ubuntu op het werk?
« Reactie #31 Gepost op: 2011/04/24, 09:25:07 »
Dat zou toch juist mooi zijn ;), hoe meer Linux sys-admins hoe beter \o/

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Ubuntu op het werk?
« Reactie #32 Gepost op: 2011/04/24, 10:13:42 »
Dat zou toch juist mooi zijn ;), hoe meer Linux sys-admins hoe beter \o/

Ben gelukkig geen sys-admin, dat stadia zijn we jaren geleden al voorbij gestreeft ;)

Heb ooit wel eens nog een sollicitatie erop los gelaten op zo'n functie, maar kreeg netjes een brief terug dat ik daar té over gekwalificeerd voor was (or what ever) ..

Nahja, als ZZP'er vermaak ik me ook wel, en kom om in het werk, allemaal hoofdzakelijk *nix based :)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Ubuntu op het werk?
« Reactie #33 Gepost op: 2011/04/24, 10:39:17 »
Ach sys-admin is ook wel een beetje een understatement inderdaad. Ik ben eerder systeem architect & project manager op het moment voor high availability omgevingen.