Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie helpt mij? Printen van Vista naar UBUNTU  (gelezen 980 keer)

Offline HansN

  • Lid
Wie helpt mij? Printen van Vista naar UBUNTU
« Gepost op: 2010/03/20, 09:46:39 »
Sinds kort heb ik een Vista laptop in een netwerkje met UBUNTU 9.1 . Aan de UBUNTU machine hangt een Brother HL-2030 printer.
Word en Excel documenten kan ik wel afdrukken vanaf de Vista machine. PDF files en HTML bestanden lukt niet. Toen de printer nog gekoppeld was aan een Win XP machine werkte dit allemaal wel. Ook kon ik toen files zenden aan de XP machine en deze later bij het inschakelen van de XP machine alsnog afdrukken. Dat wil zeggen dat de "SPOOL" funktie in Vista de printfiles opsloeg en vrijgaf op het moment dat de XP machine weer was opgestart.
Welke expert kan deze amateur hierbij helpen?
« Laatst bewerkt op: 2010/03/21, 11:46:30 door HansN »

Offline ivo

  • Lid
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Wie helpt mij? Printen van Vista naar UNBUNTU
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/21, 10:57:25 »
Allereerst een welkom :)

Ten tweede, de naam is Ubuntu en niet UNBUNTU.

Hoe heb je de printer precies gedeeld?

Offline HansN

  • Lid
Re: Wie helpt mij? Printen van Vista naar UNBUNTU
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/21, 11:24:20 »
Ik heb alles volgens het boekje geinstalleerd. Vanuit Vista zie ik keurig in MsHome de Ubuntu/printer machine. Zowel remote als local kan ik printen. Local kan ik ook PDF en HTML afdrukken. Van uit de Vista machine niet. Spool vanuit Vista werkt alleen als de Ubuntu machine aanstaat. Hij houd dande berichten niet vast . Dit deed spool wel toen ik nog een XP maxhine als printserver gebruikte.
Ik hoor graag van je
Gr Hans