Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Telefonische helpdienst beschikbaar?  (gelezen 3388 keer)

RobF

  • Gast
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Gepost op: 2008/08/29, 19:57:38 »
Probeer al enige weken om wireless-kaarten aan de praat te krijgen onder Xubuntu 8.04 op een Compaq Armada 1700 (PII, 166 MB, 3 GB HD)
Heb inmiddels 3 kaarten "versleten": een Sitecom WL-100, een WL-140 en tenslotte een Linksys WPC54G; geen van deze kaarten kreeg ik aan het werk met WPA/WPA2.

Eigenlijk wil ik slechts een oude laptop gewoon gebruiken voor tekstverwerking, e-mail etc., zonder voortdurend onder de motorkap te vertoeven.
Bestaat er een telefonische helpdienst voor linux / Xubuntu?? Hoeft niet perse gratis te zijn.

Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/29, 20:30:30 »
Er bestaan wel steunpunten. Misschien is dat een optie. Waar woon je?

RobF

  • Gast
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/29, 20:51:04 »
Maastricht (bijna buitenland :-)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/30, 01:19:13 »
In een Linksys WPC54G zit een broadcom chipset. Deze geeft vaker problemen, maar er is een howto om deze werkend te krijgen
http://computertip.googlepages.com/broadcomdraadlozekaart
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

RobF

  • Gast
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/30, 15:02:29 »
Bedankt voor de tip Ron; ga dit toch maar proberen...

RobF

  • Gast
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/30, 15:48:33 »
Vraagje:

Om mijn ethernet-kaart aan de praat te krijgen is geen probleem; ik kan daarmee de volgende stappen ondernemen:
1. tijdelijke internetverbinding
2. updates ophalen
3. pakketbronnen inschakelen
    (is dit nodig; de informatie in de link 'multimediahandleiding' is mij niet helemaal duidelijk. welke stappen hiervan MOET ik uitvoeren?)
4. libstdc++5 installeren
5. b43-fwcutter installeren

Mijn PC heeft 2 pcmcia-slots, maar ik kan NIET zowel mijn ethernet-card als mijn wireless-card gelijktijdig gebruiken (te weinig plek; kaarten te dik)
Op welk moment (tussen welke twee stappen) moet ik mijn ethernet-card vervangen door de wireless-card?

Offline Dave

  • Lid
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/30, 15:55:03 »
Citaat van: RobF
Probeer al enige weken om wireless-kaarten aan de praat te krijgen onder Xubuntu 8.04 op een Compaq Armada 1700 (PII, 166 MB, 3 GB HD)
Heb inmiddels 3 kaarten "versleten": een Sitecom WL-100, een WL-140 en tenslotte een Linksys WPC54G; geen van deze kaarten kreeg ik aan het werk met WPA/WPA2.

Eigenlijk wil ik slechts een oude laptop gewoon gebruiken voor tekstverwerking, e-mail etc., zonder voortdurend onder de motorkap te vertoeven.
Bestaat er een telefonische helpdienst voor linux / Xubuntu?? Hoeft niet perse gratis te zijn.
rechts op de pagina vind je wel chat support indien je er op de forum manier niet uit komt.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/30, 17:08:41 »
Citaat van: RobF
Vraagje:

Om mijn ethernet-kaart aan de praat te krijgen is geen probleem; ik kan daarmee de volgende stappen ondernemen:
1. tijdelijke internetverbinding
2. updates ophalen
3. pakketbronnen inschakelen
    (is dit nodig; de informatie in de link 'multimediahandleiding' is mij niet helemaal duidelijk. welke stappen hiervan MOET ik uitvoeren?)
4. libstdc++5 installeren
5. b43-fwcutter installeren

Mijn PC heeft 2 pcmcia-slots, maar ik kan NIET zowel mijn ethernet-card als mijn wireless-card gelijktijdig gebruiken (te weinig plek; kaarten te dik)
Op welk moment (tussen welke twee stappen) moet ik mijn ethernet-card vervangen door de wireless-card?
Ik denk dat je na punt 5 je kaartje eventje moet wisselen, voordat je Systeem - Beheer - Hardware Drivers start, zodat je kaartje herkend word. Daarna bij punt 6 moet je de kaarten weer wisselen, omdat het installeren weer een internet verbinding nodig heeft. Ik hoop dat dit gaat werken. Zo niet. dan zal ik eens een oudere post van mij zoeken waar een offline tutorial in staat

Succes en groeten,
   Ronnie
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline bandit

  • Lid
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/30, 20:39:40 »
heb je wel usb poorten ..omdat de usb stick van belkin wel werkt(na de update)ff een kabel eraan hangen en updaten,restricted drivers aan zetten ,dan kabel eraf (bingo)


locatie :  brunssum

groetjes
bandit
ps ik heb er 2 liggen(ik gebruik ze)  maaar...........je zou

RobF

  • Gast
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/30, 21:39:06 »
Heb wel een USB-poort, maar de Siemens 'Gigaset USB Adapter 108' die ik heb kreeg ik helaas ook niet aan de praat.
De instructies van "Broadcom draadloze kaart" heb ik gevolgd t/m stap 5 (stap 3 overgeslagen)
Daarna gebeurde waar ik bang voor was: zodra ik het wireless kaartje weghaal, ziet het programma 'Hardware Drivers' de kaart niet meer en - dus -
ook geen noodzaak om een driver te installeren.

Op het forum van de concurrentie http://support.zenwalk.org/viewtopic.php?f=43&t=14904&p=83282&hilit=this+device+has+been+disabled#p83282
trof ik (een variant van) de volgende regels aan

cd /tmp
sudo wget http://downloads.openwrt.org/sources/broadcom-wl-4.80.53.0.tar.bz2
sudo b43-fwcutter -w /lib/firmware wl-apsta.o
sudo reboot

(het tar.bz2-bestand heb ik m.b.v. de File Manager uit het gedownloade bestand gehaald en in /tmp geplaatst)

Hoera!!!
De kaart ziet mijn (en andere) netwerken; tenminste zolang de wireless kaart in 'Network Settings' op Roaming staat.
Als ik in dit laatst genoemde programma 'roaming' uitschakel en een vast IP-adres. WPA-sleutel e.d. invul, is het met de pret gedaan.
Ik kan dus wel verbinden met mijn netwerk, maar niet communiceren :-(
Mijn netwerkicoontje is gewijzigd van twee schermpjes naar een groen 'trapje' (verticale balkjes)
Als ik 'Connection Information' opvraag, staat alles (uiteraard) nog op 0.0.0.0

Wat doe ik fout??

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/30, 22:14:57 »
Je draadloze kaart hoort op zwerfmodus (roaming) te staan... Waarom wil je dat veranderen?

Gewoon in zwerfmodus laten staan en klikken op het netwerk waarmee je wil verbinden. Als er een WPA-sleutel voor nodig is, dan vraagt Network Manager daar vanzelf wel om.

RobF

  • Gast
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/30, 22:54:03 »
Dat klikken op het netwerk en het invullen van de WPA-key had ik al ontdekt, maar waar stel ik dan het vaste IP-adres, subnet mask en gateway adres in?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/30, 22:58:42 »
Citaat van: RobF
Dat klikken op het netwerk en het invullen van de WPA-key had ik al ontdekt, maar waar stel ik dan het vaste IP-adres, subnet mask en gateway adres in?
Dat hoef je helemaal niet te doen.  :-)

RobF

  • Gast
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/31, 11:22:42 »
Op mijn router staat DHCP uitgeschakeld en dat wil ik zo houden; mijn PC's en een iMac staan allemaal ingesteld op een vast IP-adres.
Dat moet in Xubuntu toch ook mogelijk zijn of zie ik iets over het hoofd?

RobF

  • Gast
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/01, 09:25:08 »
Onder het motto: "Als de berg niet naar Mohammed komt, dan moet Mohammed maar naar de berg", heb ik in mijn router de DHPC-server ingeschakeld en kan ik nu verder probleemloos via mijn wireless kaartje het internet en mijn eigen netwerk bereiken.
Heb nog een poging gedaan om de Network Manager door wicd te vervangen, maar dit programma bleek om onduidelijke redenen slecht te functioneren.
Ook nog een tijd met de aanwijzingen in http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=202834 gestoeid, maar vergeefs.
Slechte zaak dat Ubuntu geen betere netwerk-manager meelevert; heb meerdere posts gezien van mensen die om DIE reden afscheid namen van Ubuntu.

Allemaal hartelijk dank voor de hulp; ik ga weer verder met mijn gewone leven...

Skilltone

  • Gast
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/09/01, 10:41:09 »
Citaat van: RobF
..............nu verder probleemloos via mijn wireless kaartje het internet en mijn eigen netwerk bereiken.
.......................Slechte zaak dat Ubuntu geen betere netwerk-manager meelevert; heb meerdere posts gezien van mensen die om DIE reden afscheid namen van Ubuntu

Allemaal hartelijk dank voor de hulp; ik ga weer verder met mijn gewone leven...
Dus het is opgelost met de slechte managers van Ubuntu? Veel plezier met je gewone leven en je internetverbinding.

RobF

  • Gast
Telefonische helpdienst beschikbaar?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/09/01, 13:11:55 »
Eh... nee dus. Door met mijn netwerk over te stappen van vaste IP's naar DHCP kreeg ik een wireless verbinding tot stand.
Ben dus op zoek naar een andere Netwerk Manager die hetzelfde kan als zijn broertjes onder Windows en Leopard, d.w.z.:
automatisch verbinden bij login met verborgen SSID en vast IP-adres, zonder zelfs maar in de buurt te komen van een terminal-scherm.