Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: openen met  (gelezen 1022 keer)

anneke

  • Gast
openen met
« Gepost op: 2007/11/18, 14:17:52 »
Ik had de volgende vraag.
Waar kan ik ergens in ubuntu vinden waar je kunt kiezen welk programma je voor welke extentie wilt laten openen?

Bv bij http://www.radio80.be en dan klik ik op media player en dan krijg ik een venster met openen met en daar staat enkel gxine (standaard) daar in hoe verander ik dat naar Vlc media player of zo.?
kan ook andere nemen maar waar moet ik zoeken voor vlc media player welke mappen staat dat?

grtn Anneke

openen met
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/18, 14:20:57 »
ik dacht te weten dat je dit moet veranderen in firefox (of ander webbrowser) , alleen weet ik niet meer hoe je dit moet doen in firefox.

mvg,

Nicky

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
openen met
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/18, 14:23:51 »
@nicky: dit heeft niks met firefox te maken, maar met de instellingen in nautilus (bestandsbeheer).   :-)

anneke

  • Gast
openen met
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/18, 15:03:46 »
Citaat van: pjotr123
@nicky: dit heeft niks met firefox te maken, maar met de instellingen in nautilus (bestandsbeheer).   :-)
Pjotr bedankt maar waar kan ik bestandsbeheer vinden ?? onder toepassingen of systeem zie het nergens staan of moet ik dat eerst in synaptic installeren??

sorry ben een newbie in linux ...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
openen met
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/18, 15:58:11 »
Open verkennertje Nautilus:
Locaties - Persoonlijke map

Rechtsklik een bepaald muziekbestand in je persoonlijke map, bijvoorbeeld lalala.mp3
Eigenschappen - Openen met
Zet puntje bij de speler van je voorkeur
Klaar!

Heb je overigens dit al gedaan:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/directdoen/
Met name punt 5.

Groet, Pjotr.

anneke

  • Gast
openen met
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/18, 16:43:59 »
lukt steeds niet want het is nl een php bestand dat hij moet openen .

Alleen als ik het opslaag op bureaublad of ergens in persoonlijke map en dan naar vlc player ga dan openen en dan naar dat bestand gaan dan doet hij het wel.

anneke

  • Gast
openen met
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/18, 18:34:30 »
Citaat van: anneke
lukt steeds niet want het is nl een php bestand dat hij moet openen .

Alleen als ik het opslaag op bureaublad of ergens in persoonlijke map en dan naar vlc player ga dan openen en dan naar dat bestand gaan dan doet hij het wel.
ok opgelost heb dit gedaan
openmet en dan heb ik andere genomen dan naar usr/bin/wxvlc aangeduid en klaar nu