Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos netwerkkaart wordt niet meer herkent na update  (gelezen 2172 keer)

Offline neerke

  • Lid
draadloos netwerkkaart wordt niet meer herkent na update
« Gepost op: 2010/10/02, 17:18:07 »
Enkele weken geleden heb ik, als beginner, Ubuntu 10.4 geïnstalleerd op mijn oude laptop met Speedtouch 110 draadloos netwerkkaart.
In eerste instantie lukte het mijn niet om na de installatie via de speedtouch 110 verbinding te krijgen. Zoeken op het internet leverde mij enkele tips op die ik heb uitgevoerd en op een gegeven ogenblik kreeg ik verbinding en werkte alles prima.
Ik werd diverse malen gevraagd updates uit te voeren, wat ik ook heb gedaan, en op een gegeven ogenblik werkte ik met Ubuntu met Linux 2.6.32-24-generic (voor het gemak verder 24) en alles werkte naar tevredenheid.
Afgelopen week werd ik weer geattendeerd op nieuwe updates. Ook deze heb ik uitgevoerd maar hierna kreeg ik geen draadloze verbinding meer. Weer op internet gezocht maar ik heb er (nog) geen oplossingen gevonden.
Hierop heb ik besloten Ubuntu opnieuw, op een nieuwe partitie, te installeren. Ik maakte kennis met het opstartmenu en zag dat op de eerste partitie nu ook Ubuntu met Linux 2.6.32-25-generic (verder 25) beschikbaar was.
Wanneer ik via 25 opstart heb ik geen draadloze verbinding en als ik via 24 opstart heb ik wel een draadloze verbinding.
Als ik in 24 met lshw -C Network kijk zie ik 2 netwerk-mogelijkheden(bedraad en draadloos) en als ik via 25 kijk zie ik alleen de bedrade mogelijkheid.
Ndiswrapper geeft aan dat in zowel 24 als 25 een "driver" wordt gevonden.
Ik kom zo tot de conclusie dat om de een of andere reden 25 de draadloos netwerkkaart niet meer herkent.
Ik heb de volgende vragen: hoe kan ik ervoor zorgen dat 25 de draadloos netwerkkaart wel herkent en hoe kan ik voorkomen dat ik hetzelfde probleem bij volgende updates weer krijg?

steekpan

  • Gast
Re: draadloos netwerkkaart wordt niet meer herkent na update
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/02, 18:02:03 »
heb ik ook last van, gister eindelijk internet draadloos en nu niks meer na het draaien van updates.

er staat bij mij "apparaat niet gereed"

van alles geprobeerd maar niks werkt. hij vind mijn kaart wel.

stefan@stefan-laptop:~$ iwconfig
lo        no wireless extensions.

wlan0     Ralink STA  ESSID:"" 
          Mode:Auto  Frequency=2.412 GHz 
          Link Quality=10/100  Signal level:0 dBm  Noise level:-143 dBm
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

eth0      no wireless extensions.

iemand een idee? ik ben nieuw met ubuntu, misschien dat het erg voor de hand ligt,


Offline neerke

  • Lid
Re: speedtouch 110 draadloos netwerkkaart wordt niet meer herkend na update
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/06, 22:26:05 »
na wat speurwerk heb ik op http://home.kpn.nl/pe1dnn/linux/ een bestand gevonden en volgens de instructies geinstalleerd. Netwerkkaart wordt nu weer herkend en werk weer prima. =D

Offline Petervdw

  • Lid
Re: draadloos netwerkkaart wordt niet meer herkent na update
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/07, 12:25:06 »
neerke,

Bedankt voor je speurwerk. Ga dit ook proberen voor de speedtouch 121G. Niet zo nodig voor mezelf, alles gaat per kabel, maar altijd handig als je er iemand mee kunt helpen.
Als het lukt stuur ik nog een berichtje.

Nogmaals bedankt.

Vr.groet, peter