Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: grub en nieuwe installatie  (gelezen 585 keer)

oomdef

  • Gast
grub en nieuwe installatie
« Gepost op: 2008/04/03, 12:05:56 »
ik heb mijn harde schijf partitie gewist nu waar linux op stond,nu zou ik graag hardy erop zetten.
windows staat nog op de andere partitie ,maar wat moet ik nu met de resten van grub moeten die gewist worden ,of alleen maar laten updaten door de nieuwe installatie .
bij de vorige installatie zag ik ook altijd read only volatile en nog zoiets voor grub bootte.
mijn vraag is nu maakt dit niets uit ,of moet ik (de resten van)grub eerst wissen,en hoe moet dat als nodig is.


alvast bedankt voor de reakties.

grub en nieuwe installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/03, 12:34:36 »
Normaal gesproken hoef je niets te doen aan Grub, aangezien dit de boot manager is.
Die staat los van ieder besturings systeem.

je had volgens mij ook de partitie niet hoeven formateren, ( misschien voor beginners handiger?)

Want normaal gesproken kan je geoon booten met de nieuwe versie en daar handmatig de partities toewijzen.
Vinkje zetten bij formateren en alles word over de oude zaken heen gezet.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

oomdef

  • Gast
grub en nieuwe installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/03, 23:37:27 »
het is gelukt geen oude resten tegengekomen,gewoon laten updaten.
ik had trouwens de partitie alleen gedelete,en dan de grootst aaneengesloten vrije ruimte gekozen en de installer laten formatteren enzo.

grub en nieuwe installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/04, 01:18:09 »
Klopt is de makkelijkste methoden.

Echter wanneer je wat gevordert bent en wat behendiger word met dit spelletje zal je zien dat je de HD kan maken en vormen zoals jij dat wilt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D