Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alleen maar blauw scherm  (gelezen 1709 keer)

Damon Dike

  • Gast
Alleen maar blauw scherm
« Gepost op: 2009/09/16, 21:49:43 »
Ik wilde op mijn MacBook op een partitie ubuntu installeren maar ik kom niet verder dan het scherm waar ik kan kiezen om de cd-rom te controleren, ubuntu te installeren, ubuntu te proberen zonder te installeren, ....

Welke optie ik ook kies in de venster ik krijg een donkerblauw venster terwijl ik mijn computer een tijdje hard hoor draaien en daarna niks meer. Uit dit scherm is op geen enkele manier weg te komen. Hoe kan ik alsnog ubuntu installeren zonder dit geklooi aannemend dat mijn cd het doet aangezien ik in ieder geval in dat scherm kom.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Alleen maar blauw scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/16, 22:03:27 »
......... ik kom niet verder dan het scherm waar ik kan kiezen om de cd-rom te controleren, ubuntu te installeren, ubuntu te proberen zonder te installeren, ....
Heb je de optie om de cd op fouten te controleren al eens gekozen?

Offline chaos7

  • Lid
Re: Alleen maar blauw scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/16, 23:18:56 »
kan het niet zo zijn dat je voor een installatie op een mac een speciale versie van ubuntu nodig hebt?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Damon Dike

  • Gast
Re: Alleen maar blauw scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/22, 18:58:56 »
Ook als ik de cd controleer krijg ik een blauw scherm, gelukkig geen windows blauw  ;), maar toch blauw.

Re: Alleen maar blauw scherm
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/22, 19:06:19 »
probeer eens de DVD

Re: Alleen maar blauw scherm
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/22, 19:26:06 »
Ik herken het probleem. Laat me raden, je gebruikt de alternate cd? Probeer dan eens over te schakelen naar een andere console (ctrl+alt+f1/2/3/4/5/6/7) totdat je een werkende vindt die is ingelogd. Typ dan:

killall udevd
Hierdoor wordt Udev gestopt, de hardwaremanager van Linux. Ik weet niet hoe het komt, maar hierdoor ontwaakt het setup plotseling weer. Schakel nu terug naar je installer (die volgens mij op console 1 zit) om verder te gaan.

Damon Dike

  • Gast
Re: Alleen maar blauw scherm
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/27, 21:18:02 »
Ik ga het proberen.