Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows weg, kan Acces nog in Ubuntu?  (gelezen 609 keer)

Windows weg, kan Acces nog in Ubuntu?
« Gepost op: 2007/10/04, 08:27:47 »
Goeiedag,


ik heb mijn Windows van mijn computer geveegd met grote kuis te houden op de computer. Nu had ik mij geregistreerd op een website om thuiswerk te doen. Ik krijg nu een aanbieding voor thuiswerk om een database te maken in Access.
Aan de open office gegevensbank kan ik helemaal niet aan uit. Ik wou graag weten of ik op een of andere manier Access nog kan laten draaien op mijn Ubuntu.

Weet iemand of dat gaat? Ik weet niet of ik er nog mee zou kunnen werken want dat is jaren geleden, maar anders kon ik die opdracht toch al eens proberen te doen om te zien of het lukt.

Groetjes,

Els

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Windows weg, kan Acces nog in Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/04, 12:07:58 »
Ik zou Access (als onderdeel van MS Office) virtueel later draaien, bijvoorbeeld met VirtualBox, dat werkt eigenlijk altijd.

Windows weg, kan Acces nog in Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/04, 12:12:25 »
Dag markba,


zou je mij misschien op een gemakkelijke manier kunnen uitleggen hoe je dat moet doen? Ik ken dat niet.

Alvast vriendelijk bedankt!

Groetjes,

Els

Windows weg, kan Acces nog in Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/04, 12:24:10 »
Citaat van: Els1980
Dag markba,


zou je mij misschien op een gemakkelijke manier kunnen uitleggen hoe je dat moet doen? Ik ken dat niet.

Alvast vriendelijk bedankt!

Groetjes,

Els
Eerst Virtualbox installeren, in virutalbox Windows installeren en dan in Windows Access installeren.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)