Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum  (gelezen 177942 keer)

Offline Wout55

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #25 Gepost op: 2012/04/21, 11:41:15 »
Alle waardering voor het strakke uiterlijk, maar helaas ben ik geen fan van de kleur oranje. Het eerste wat ik ook altijd doe bij een nieuwe release van Ubuntu is om alle oranje te verbannen. Ik ben dan ook naarstig op zoek naar een knop waarmee ik alle oranje weg kan poetsen. Bestaat die niet, dan graag dit verzoek om een alternatief theme met minder uitgesproken kleurtjes.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #26 Gepost op: 2012/04/21, 11:54:31 »
De emoticons mogen wel iets nieuwer, want ze zien er nu wel erg crappy uit in het nieuwe thema.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #27 Gepost op: 2012/04/21, 12:14:40 »
Alle waardering voor het strakke uiterlijk, maar helaas ben ik geen fan van de kleur oranje. Het eerste wat ik ook altijd doe bij een nieuwe release van Ubuntu is om alle oranje te verbannen. Ik ben dan ook naarstig op zoek naar een knop waarmee ik alle oranje weg kan poetsen. Bestaat die niet, dan graag dit verzoek om een alternatief theme met minder uitgesproken kleurtjes.

Vertel, wat voor kleur vind je mooi?

http://imgur.com/7DGen,bfLKX     (kubuntu blauw)
http://imgur.com/7DGen,bfLKX#1  (xubuntu blauw)

Als je de kleurwaarde doorgeeft ben ik bereid een screenshot te maken van het forum om deze uit te testen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Wout55

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #28 Gepost op: 2012/04/21, 12:18:59 »
Alle waardering voor het strakke uiterlijk, maar helaas ben ik geen fan van de kleur oranje. Het eerste wat ik ook altijd doe bij een nieuwe release van Ubuntu is om alle oranje te verbannen. Ik ben dan ook naarstig op zoek naar een knop waarmee ik alle oranje weg kan poetsen. Bestaat die niet, dan graag dit verzoek om een alternatief theme met minder uitgesproken kleurtjes.

Vertel, wat voor kleur vind je mooi?

http://imgur.com/7DGen,bfLKX     (kubuntu blauw)
http://imgur.com/7DGen,bfLKX#1  (xubuntu blauw)

Als je de kleurwaarde doorgeeft ben ik bereid een screenshot te maken van het forum om deze uit te testen
Dat is nog eens een snelle reactie. Ik vind ze allebei mooier dan het Ubuntu oranje maar de kubuntu is nog zachter voor de ogen en heeft mijn voorkeur.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #29 Gepost op: 2012/04/21, 12:36:26 »
Inderdaad. Ik zette even mijn bril af en dan is de lay-out inderdaad wat pijnlijker. Opzich zou er inderdaad een donkerder versie van dit thema mogen voor mensen die er last van hebben (excluding me).

Offline jan11000

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #30 Gepost op: 2012/04/21, 12:53:54 »
Beetje veel oranje.
1e blad met installatie, Software en configuratie is goed.
Maar de 2e blad is teveel oranje, omdat je veel moet lezen in het oranje, beter om hier toch zwart maken.
Op de ubuntu website is ook niet alles in het oranje geschreven, omdat dat slecht leesbaar is.

Boven in de kop van de forum is veel te veel lege ruimte, misschien hier iets kleiner maken(in elkaar duwen). Dus minder naar beneden scrollen voordat de vragen komen.

En als ik een forum vraag beantwoord, schiet het scherm weer naar boven in de vraag, zou toch moeten laten zien wat ik net geplaatst hebt op het forum.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/21, 13:04:06 door jan11000 »

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #31 Gepost op: 2012/04/21, 13:03:37 »
Heel mooi gedaan, al was het wel even verschieten...
En ja zoals anderen al gezegd hebben, misschien de mogelijkheid om zelf de kleuren te kiezen. Niet iedereen ziet dat oranje graag ;)

En nog dit:
Ik heb geprobeerd [OPGELOST] in een van mijn topics toe te voegen aan de titel, maar vind niet meer hoe.
Vroeger kon je "verander" klikken maar nu zie ik die mogelijkheid niet meer...
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #32 Gepost op: 2012/04/21, 13:11:03 »
Heel mooi gedaan, al was het wel even verschieten...
En ja zoals anderen al gezegd hebben, misschien de mogelijkheid om zelf de kleuren te kiezen. Niet iedereen ziet dat oranje graag ;)

En nog dit:
Ik heb geprobeerd [OPGELOST] in een van mijn topics toe te voegen aan de titel, maar vind niet meer hoe.
Vroeger kon je "verander" klikken maar nu zie ik die mogelijkheid niet meer...

Ja, helaas is het nu alleen maar een icoontje zonder tekst geworden. Het in je eigen post het icoontje rechtsboven aan je post.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #33 Gepost op: 2012/04/21, 13:15:21 »

Ja, helaas is het nu alleen maar een icoontje zonder tekst geworden. Het in je eigen post het icoontje rechtsboven aan je post.

In mijn post hierboven staan 2 icoontjes, ik neem aan 1 voor veranderen en 1 voor citaat...
Maar als ik naar een van mijn oudere topics ga, dan heb ik maar 1 icoontje rechtsboven (voor citaat)
Dus blijkbaar loopt er toch ergens iets mis...
Misschien dat het alleen werkt met nieuwe topics gemaakt in het nieuwe forum thema, of misschien zit er een tijdslimiet op of zo...
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #34 Gepost op: 2012/04/21, 13:35:58 »
Heel goed gedaan om dit perfect over te kunnen zetten en aan te passen naar de nieuwe norm.

De kleuren deren me zeker niet. De overzichtelijkheid is nog, voor mij, even aanpassen dus kan ik nog niet veel definitiefs over zeggen.
Alleen, ook tijdens de testfase, blijft mijn opmerking dezelfde: soms is de witte kleur té overheersend en pijnlijk voor de ogen bij langdurig gebruik.
Overdag valt dat nog mee, maar ik herinner me dat ik 's avonds soms met de testfases last kreeg van mijn ogen op den duur.

Dit als feedback voor het team. Ik denk dat de kleuren aanpassen niet het gewenste resultaat zal geven wat men beoogt (reductie van de felheid) maar wel de achtergrondkleur wat verzachten naar b.v. een verdonkeringskleur (een tint grijs/ paars/ blauw of .... is al voldoende) .
Ik weet niet of het mogelijk is. Maar mocht een andere lay-outoptie mogelijk zijn zou ik het er zeker mee in verwerken.

Toch puik werk, want alles vind ik nu echt aangenaam om mee te werken. Op dat kleine dingetje na.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #35 Gepost op: 2012/04/21, 13:39:42 »
Hmm, blijkbaar werkt direct naar een post linken niet meer, als je op de link klikt krijg je in plaats daarvan de eerste post van dat topic. Wat lichtjes vervelend is als je op "new" klikt om direct naar nieuwe posts te gaan.

- Sey

UPDATE: blijkbaar is de chat-pagina nog niet aangepast naar het nieuwe thema en is de link naar de chatregels dood, kan daar ook iets aan gedaan worden?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/21, 13:41:52 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #36 Gepost op: 2012/04/21, 13:48:59 »
Blauw als thema vind ik mooier en rustiger ogen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #37 Gepost op: 2012/04/21, 13:55:04 »
Het lijkt me eerlijk gezegd mooier om die donkerdere achtergrond bij posts weg te doen:

Voor:


Na:


Stylish stylesheet:
@-moz-document url-prefix("http://forum.ubuntu-nl.org/") {
   .post {
       background: transparent !important;
   }
}
« Laatst bewerkt op: 2012/04/21, 14:21:18 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #38 Gepost op: 2012/04/21, 13:59:00 »
Dat ziet er inderdaad beter uit, vind ik

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #39 Gepost op: 2012/04/21, 14:05:12 »
Mijn eerste reactie: wow wat oranje en wat een aanslag op mijn ogen.
Het blijft oranje, maar eerlijk is eerlijk: lekker frisse opmaak en in lijn met ubuntu.com.
Suggestie van SeySayux hierboven vind ik goed: hierdoor blijft het rustiger. (Minder is meer wat mij betreft dus :-) )
Dank voor de geïnvesteerde energie forum team!
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #40 Gepost op: 2012/04/21, 14:12:26 »
Ik heb persoonlijk van de mogelijkheid in mijn profiel gebruik gemaakt om geen handtekeningen meer te zien. De interlinie is nogal groot en het verschil met gewone berichten is niet duidelijk genoeg (lettertype te groot). Het wordt direct een pàk overzichtelijker.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline vanadium

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #41 Gepost op: 2012/04/21, 14:13:57 »
Eventjes schrikken inderdaad! Het oranje is voor mij te fel om te veel te gebruiken. De oranje vlakken zouden meer beperkt moeten worden.

Ik zou enkel de titelbalk bovenaan met oranje achtergrond zetten. De topics zelf, inclusief titel en de avatarzone, zou ik in het grijs doen, waarbij de eigenlijke post dan met witte achtergrond zou kunnen. Nu ziet het eruit alsof de posts zelf het minst belangrijk zijn. Citaties en code kunnen dan met grijze achtergrond. Ook de suggestie van Seysayux, die inderdaad neerkomt op "less is more" zou ik beter vinden.

Aangezien er dan nog oranje is voor de naam van de poster en de links blijft er nog voldoende oranje frisheid over, maar wordt het niet meer teveel.

Just my 5 cents, zoals ze zeggen, maar niet te vergeten: een dikke proficiat!

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #42 Gepost op: 2012/04/21, 14:16:30 »
Antialiasing doet pijn aan mijn ogen. Ik kan er echt niet tegen. Daarom heb ik ook de TrueType fonts van MS geïnstalleerd. Het is me nog op geen enkel forum overkomen dat me bijna overal geantialiaste tekst wordt opgedrongen. Of en zo ja waar ik daarvoor instellingen kan wijzigen, heb ik (nog) niet terug kunnen vinden (kan uiteraard in de browser, maar dan wel voor alle sites en dat vind ik overdreven omdat ik dit probleem vrijwel nergens anders tegenkom).
Gaat helaas betekenen dat ik dit forum niet of nauwelijks meer zal bezoeken. Jammer.

Offline joop13

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #43 Gepost op: 2012/04/21, 14:18:44 »
Ziet er erg mooi uit, de verbeteringen zullen wel doorgevoerd worden. Heel wat meer Ubuntu-kleur en ook moderner qua layout
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #44 Gepost op: 2012/04/21, 14:20:02 »
Mijn poging tot een blauw thema (zitten nog enkele foutjes in, en images kan ik niet van kleur veranderen):
@-moz-document url-prefix("http://forum.ubuntu-nl.org") {
#top-section {
   background-color: #317DBE !important;
}

.cat-bar, .catbg {
    background-color: #317DBE !important;
}

a {
   color: #317DBE !important;
}

a.active, input.button_submit {
    background-color: #317DBE !important;
}

a.active span {
    color: white !important;
}

a.main-nav-item {
    color: white !important;
}
}



I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #45 Gepost op: 2012/04/21, 14:20:58 »
Wat vinden de mensen die last hebben van het vele witte van deze screenshot: http://i.imgur.com/pxEJh.png
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #46 Gepost op: 2012/04/21, 14:26:57 »
@SeySayux
Zo gaat het een beetje op een Xubuntu site lijken, dit lijkt mij niet de bedoeling

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #47 Gepost op: 2012/04/21, 14:28:53 »
@SeySayux
Zo gaat het een beetje op een Xubuntu site lijken, dit lijkt mij niet de bedoeling
Ik heb nochtans het Kubuntu-kleurenthema gebruikt :P -- ik geloof dat Xubuntu iets grijzer is?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #48 Gepost op: 2012/04/21, 14:30:05 »
Antialiasing doet pijn aan mijn ogen. Ik kan er echt niet tegen.
Als ik het niet verkeerd zie is dit het lijstje fonts in de css: 'Ubuntu', 'Ubuntubeta', 'Arial', 'Liberation, dat zou toch geen problemen moeten geven. Ubuntu fonts zijn opentype, Arial zit in het ms ttf pakket voor zover ik weet en liberation is ttf.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #49 Gepost op: 2012/04/21, 14:30:55 »
...
Als je een bericht veranderd en je wilt daarbij iets in code zetten, dan zit die optie er niet. Evenals smilies die er niet zijn. Dus wel als je een bericht neerzet, maar als je hem achteraf wilt veranderen omdat iemand vraagt je iets in de terminal te doen, of omdat je iets vergeten bent, dan zijn al die opties er niet. En dat is een gemis en dat wordt ook veel werk voor de moderators. Die kunnen nu alles in code gaan zetten omdat wij dat niet kunnen bij verandering van je bericht.
...

femke98:
Er zijn 2 edit knopjes.

De onderste is een 'inline edit', dat wil zeggen dat je op de pagina zelf de tekst kunt veranderen (en heb je geen code en quete knopjes)
De bovenste is een full edit, waar de pagina opnieuw laad en je de volledige emoticons en andere knoppen hebt.

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal