Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met de apt-get  (gelezen 1137 keer)

Offline Grieteke

  • Lid
Problemen met de apt-get
« Gepost op: 2007/02/20, 20:46:19 »
Ik probeer een aantal packeges te installeren mbv de apt-get (om audio en video files af te kunnen spelen). Maar bij het updaten van de apt-get krijg ik de volgende melding:

W: GPG error: http://www.debian-multimedia.org unstable Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: N0_PUBKEY 07DC563D1F41B907
W: You may want to run apt-get update to correct these problems


Als ik daarna de packeges probeer te installeren krijg ik de melding dat ik een aantal packeges niet kan installeren, het commanda dat ik invoer is:

sudo apt-get install gstreamer0.10-pitfdll gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse gxine libxine-main1 libxine-extracodecs ogle ogle-gui

Ik heb zelf geen idee waar deze problemen aan kunnen liggen, ik hoop dat iemand me kan helpen (ik gebruik ubuntu 6.06 LTS).

Offline Soul-Sing

  • Lid
Problemen met de apt-get
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/20, 21:39:43 »
zie: https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats

lees goed de instructies om uw sources.list aan te passen, want dat
is waarsch. nodig. u kunt ook het "multi-media-in-1 keer pakket"
installeren.
wanneer u de sources.list succesvol aanpast verdwijnen de foutmeldingen.
(en de keys invoert)

Problemen met de apt-get
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/27, 09:56:22 »
Als beginner kijk je er wel tegen op om alle (vreemde) kreten die over je schrem rollen te snappen. Ik kan me voorstellen, want ik ben zelf ook een beginnende gebruiker van Ubuntu dat je af en toe met je handen in het haar zit.

Gelukkig is dit forum er en ik moet zeggen dat hier heel veel te leren valt, maar soms zijn de antwoorden ingewikkelder dan de problemen.
Zo ook hier.

Ik had zelf ook van die problemen na het updaten en upgraden en kreeg ook steeds weer die vervelende boodschappen, ik heb me er bij neergelegd en klikte steeds die meldingen weg. Nu ik nogmaals dit probleem lees, hier met de opmerking lees goed en pas de sources.list aan, begreep ik eindelijk wat de bedoeling was.

Kijk om welke HTTP en KEY het gaat en plaats daarvoor een #, Doe in de terminal nog een keer de opdrachten apt-get update en apt-get upgrate en je zal zien dat de pakketen worden opgehaald.

Bedankt voor de tip en ik heb er alweer iets bijgeleerd.

Ik word steeds slimmer met Ubutu en ik heb er heel veel plezier van. Dankzij dit forum wordt Ubuntu voor mij steeds interessanter, MSWindows welke versie dan ook komt er bij mij niet meer in.

:) :P Groetjz, Robert :D :)
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)