Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: de vraag naar cd's  (gelezen 4592 keer)

de vraag naar cd's
« Gepost op: 2007/11/27, 12:43:39 »
hey mensen,

de afgelopen tijd sinds ubuntu 7.10 uit is gekomen zijn er al een aantal mensen geweest die een mailtje gestuurd hebben naar mij met de vraag of ik ze een ubuntu installatie cd kon leveren.Wat ik wel leuk vond is dat het dus niet alleen mensen zijn met technische kennis die bij me komen.. het waren mensen die met pensioen waren en jonge mensen die net met linux beginnen.. erg positief allemaal! hoe is het bij jullie ?
daarnaast geef ik antwoorden op wat vragen die bij die mensen opkomen..

 wie vraagt er bij jullie naar cd's hoe is de community daar?

hier rond enschede is hij groeiende :)


goed nieuws lijkt me... aangezien het vroeger eigenlijk alleen mensen waren met veel technische kennis :)

Offline Tico

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/27, 15:07:41 »
heb verschillende vragen om een cd gehad, maar als blijkt dat ze hem op moeten halen vinden ze dat kennelijk teveel moeite want daarna hoor ik er niets meer van.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
de vraag naar cd's
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/27, 16:36:36 »
Ik verzend de CD altijd tegen vergoeding van 1 euro. Ik heb 2 CD's verzonden sinds Gutsy. Dit zal niet alleen komen doordat er meer vraag naar is, maar ook omdat de Steunpunten-kaart nog betrekkelijk nieuw is.

de vraag naar cd's
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/27, 19:10:48 »
Zoveel aanvragen ik had net voor de release van Gutsy, zo weinig heb ik nu. Welgeteld maar 1.  Dat schiet niet erg op dus. Gelukkig ken ik toch altijd nog wat mensen van wie ik vind dat ze hoognodig Ubuntu eens moeten proberen dus.......
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline joseph

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/27, 19:23:06 »
Nog maar 1 aanvraag gehad op moment dat ik ze juist van de deurmat had opgeraapt en de steunpuntenkaart had aangepast.
Een van de CD-hoesjes, na driezijdig met een plakbandje te hebben dichtgeplakt, voorzien van een postzegel en adres-sticker, verzonden.
Alleen mogen vernemen dat hij was aangekomen maar verder niets meer gehoord, ook niet na mailtje met de vraag of e.a. nog gelukt was.
Jammer...

Verder nog via via een exemplaar uit mogen delen.

Offline Bobbie

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/27, 22:39:27 »
Citaat van: laacque
Zoveel aanvragen ik had net voor de release van Gutsy, zo weinig heb ik nu. Welgeteld maar 1.  Dat schiet niet erg op dus. Gelukkig ken ik toch altijd nog wat mensen van wie ik vind dat ze hoognodig Ubuntu eens moeten proberen dus.......
Diegene wie met mij in contact komt zijn ook niet veilig, ze krijgen gratis en voor niks de ubuntu virus.

de vraag naar cd's
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/28, 08:35:09 »
Het is natuurlijk wel zo dat ik een zorgvuldige selectie toepas. Op z'n goed Gereformeerds: "Gij zult u geen paarlen voor de zwijnen werpen".
Tjonge, wat klinkt dat toch heftig.
Wat ik bedoel is dus: ik wil niet zaaien op een rotsige bodem.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Bobbie

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/28, 10:30:31 »
Het is altijd de vraag wat verwacht je ervan. ben je bereid ook wat energie in te leveren om het besturing systeen te leren kennen.

Offline Dave

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/28, 16:27:42 »
hardstikke leuk die steunpuntenkaart alleen je hebt er geen ruk aan vooralsnog :-)

en cd aanvragen krijg ik niet via die kaart ook, dan moet je al aardig bekend zijn met eea.
Daarbij kreeg ik enkel Kubuntu cd's waar dan weer totaal geen vraag naar is.

de vraag naar cd's
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/29, 21:51:20 »
Dat snap ik niet, werkt er iets niet goed dan?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

de vraag naar cd's
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/29, 23:03:14 »
Citaat van: Dave
hardstikke leuk die steunpuntenkaart alleen je hebt er geen ruk aan vooralsnog :-)

en cd aanvragen krijg ik niet via die kaart ook, dan moet je al aardig bekend zijn met eea.
Daarbij kreeg ik enkel Kubuntu cd's waar dan weer totaal geen vraag naar is.
ik heb al een aantal mensen gehad die mij via de steunpuntenkaart hebben gevonden en gewoon een UBUNTU cd wilden... hebben ze gekregen :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
de vraag naar cd's
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/30, 00:24:59 »
Citaat van: Dave
hardstikke leuk die steunpuntenkaart alleen je hebt er geen ruk aan vooralsnog :-)

en cd aanvragen krijg ik niet via die kaart ook, dan moet je al aardig bekend zijn met eea.
Daarbij kreeg ik enkel Kubuntu cd's waar dan weer totaal geen vraag naar is.
Wat is er mis met die kaart? Ik snap je niet.

Offline iGadget

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/30, 17:09:36 »
Ik heb al meerdere aanvragen gehad, en ook meerdere CD's opgestuurd. De opvolging (hoe ging het) laat vooralsnog op zich wachten. Wat de kaart betreft... Die lijkt me prima werken, maar is die bug dat je je lokatie niet kan aanpassen al gefixt?

davidakachaos

  • Gast
de vraag naar cd's
« Reactie #13 Gepost op: 2007/12/05, 13:37:46 »
Ook ik heb wat aanvragen gekregen. Als ik de tijd kan vinden probeer ik de CD's langs te brengen bij mensen. Sommige kunnen kan ook nog even wat vragen stellen. Als ik de tijd niet kan vinden probeer ik ze gewoon op te sturen.  Gratis doe ik dat eigenlijk; Ubuntu verspreiden is voor mij betaling genoeg :-)
Dat is nu nog zo, dat ik het gratis doe, als er veel meer aanvragen binnen komen zal ik eens kijken hoe ik het aanpak.
De verspreiding van Ubuntu als OS staat in mijn ogen voorop, dus dan is het heel mooi als je wat matriaal hebt om te sturen. :D

Offline Dave

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #14 Gepost op: 2007/12/05, 14:33:22 »
Citaat van: Johanvd
Wat is er mis met die kaart? Ik snap je niet.
met de kaart op zich niets. wel met de nutteloze(lege) profielen die er veel in staan.
Zo is in de achterhoek het gros leeg en de enkele andere geen reactie terug van de mail.

Offline nicolas

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #15 Gepost op: 2007/12/05, 16:34:41 »
Ik heb op een HCC bijeenkomst een aardige hoeveelheid CD's kunnen slijten. Daarna geen aanvragen meer gehad.
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

de vraag naar cd's
« Reactie #16 Gepost op: 2007/12/24, 00:50:02 »
ik heb er weer 10 ontvangen! mensen in regio Enschede / Terborg (achterhoek) kunnen een exemplaar krijgen zolang de voorraad strekt

Offline vis

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #17 Gepost op: 2007/12/24, 01:18:05 »
Heb nu ongeveer al 25 cd's verstuurd. Ik doe het geheel gratis (had namelijk niet verwacht dat er zoveel aanvragen zouden zijn). Ik vind het erg leuk dat Ubuntu erg populair is, maar ook steeds populairder wordt.

Offline Dave

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #18 Gepost op: 2007/12/24, 01:33:33 »
ik hoor nog steeds vaak dat ze of de cd nog niet hebben gebruikt of niet door durfden te starten of aangepraat kregen dat het enkel problemen gaf.
Het percentage dat daadwerkelijk overgestapt is dmv de cd is maar laag.

Het beste werkt nog als een pc blad er aandacht aan geeft. Dan krijg je weer een run.

Offline iceman564

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #19 Gepost op: 2008/02/23, 11:32:12 »
Ik heb nu diverse cd's opgestuurd na een aanvraag via de steunpuntenkaart.
Geheel kosteloos opgestuurd.
Een bedankje , of simpelweg een berichtje dat ze zijn ontvangen kan er nog niet af.

Jammer , werkt niet echt motiverend.

de vraag naar cd's
« Reactie #20 Gepost op: 2008/02/23, 11:39:20 »
Citaat van: iceman564
Ik heb nu diverse cd's opgestuurd na een aanvraag via de steunpuntenkaart.
Geheel kosteloos opgestuurd.
Een bedankje , of simpelweg een berichtje dat ze zijn ontvangen kan er nog niet af.

Jammer , werkt niet echt motiverend.
gelukkig heb ik andere ervaringen :)

beetje support er bij geven enzo... af en toe krijg ik nog wel eens mailtjes van mensen die een cd gekregen hebben.

de vraag naar cd's
« Reactie #21 Gepost op: 2008/02/23, 12:55:52 »
Ik ga me binnenkort maar eens op de kaart zetten,
als CD-verspreidingspunt in Hattem.
Als men niet verder dan 25KM / 30KM van Hattem woont,
kan ik ze gewoon op de fiets langsbrengen :)
Benieuwd hoeveel er op de Veluwe is naar Ubuntu...

Offline Martin

  • Lid
de vraag naar cd's
« Reactie #22 Gepost op: 2008/02/24, 00:28:10 »
Citaat van: Florian
Ik ga me binnenkort maar eens op de kaart zetten,
als CD-verspreidingspunt in Hattem.
Als men niet verder dan 25KM / 30KM van Hattem woont,
kan ik ze gewoon op de fiets langsbrengen :)
Benieuwd hoeveel er op de Veluwe is naar Ubuntu...
Mooi, dan kunnen we de aanvragen delen :D
Ik krijg elke week zo'n 4 aanvragen maar ik krijg zo langsamehand een ernstig tekort aan cd's, en ShipIt weigerdt me ook maar een enkele cd te sturen.