Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kubuntu synaptic hangt  (gelezen 483 keer)

pieter27

  • Gast
kubuntu synaptic hangt
« Gepost op: 2008/08/10, 19:36:48 »
net dus kubuntu geïnstalleerd en tis echt knap. Helaas blijft synaptic steeds hangen als ik iets heb geïnstalleerd. Ik krijg het ook niet meer afgesloten of zo. Iemand raad?

bedankt!

kubuntu synaptic hangt
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/10, 19:59:53 »
Doe eens in de terminalsudo apt-get update && sudo apt-get upgradePost eventuele FOUTmeldingen hier...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
kubuntu synaptic hangt
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/10, 20:27:07 »
Tja, ik heb ook al gemerkt dat die adept update manager cr@p is :(
Soms blijft hij inderdaad hangen, maar dat wil vaak zeggen dat hij wacht op input van de gebruiker. Tijdens het updaten valt het wel eens voor dat je moet antwoorden op de vraag of het proces een bepaald bestand mag overschrijven. Dat kan je zien als je op "Show details" klikt tijdens het updaten. Als je geluk hebt, kan je daar dan uw input doen. Ik heb vaak al ongeluk gehad en probeer adept update manager te mijden. adept update manager is het enige ding wat mij stoort aan kubuntu, voor de rest is het een ware verademing op de desktop. Het commando van Prosper kan je altijd gebruiken ter vervanging van eender welke update manager.