Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint naast Xubuntu  (gelezen 493 keer)

Offline yJi

  • Lid
Mint naast Xubuntu
« Gepost op: 2014/06/02, 18:29:03 »
Mag je Mint ook naast Xubuntu installeren?
Na wat ik kort gezien heb qua Mint is die installatie anders dan van de andere/overige linux systemen.
Kun je me uitleggen waarom dat zo is in Mint?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Mint naast Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/04, 11:17:34 »
Je mag alles wat je wilt!!

De installatie loopt precies hetzelfde als in Ubuntu en Xubuntu.
Je kerijgt een optie om Mint naast Xubuntu te installeren, of dat je handmatig de installatie wilt doen.

Alleen ligt het eraan welke Mint je wilt en of deze wel op je pctje kan. De XFCE variant is de lichtste van Mint en dus is die voor oudere pc's/laptops beter.

Bedankt @Femke98, maar heb nu van xubuntu 10.04 geupdate naar 12.04 LTS. Ik doe dat dan maar omdat ik nog geen ervaring met Mint heb en het gaat dan ook om het oudere bakje van mijn vriendin.

Zelf zet ik Mint nog naast  Xuby 12.04 LTS op mijn oude bakje, om ook daarin ervaring op te gaan doen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro