Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar  (gelezen 8489 keer)

jesse2314

  • Gast
Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Gepost op: 2010/12/29, 21:43:08 »
Het duurt nog een jaar of twintig, maar dan hoeven mensen niet meer dood te gaan. Met die opmerkelijke voorspelling komt superwetenschapper Ray Kurzweil.
 
Lees de rest hier ;)
http://beta.nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/wetenschapper-mens-onsterfelijk-over-20-jaar

Ik vind dit echt vette onzin, en jullie ???

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/29, 21:50:11 »
Alles wordt dan nep in ons lichaam... Doet me denken aan de Cyborgs uit Doctor Who. Ook van dat eerst-mens-maar-nu-niet-meer-mens spul.

Offline lizardman

  • Lid
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/29, 21:55:52 »
Hmm... denk dat dan de pensoenleeftijd weer omhoog moet... :P
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

jesse2314

  • Gast
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/29, 22:13:16 »
Tja als er niemand meer dood gaat op de aarde, dan raakt de wereld wel op een keer overvol :rolleyes:

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/29, 22:16:07 »
Als the Sun erbij wordt gehaald wordt ik wantrouwig, al bij nieuws, laat staan bij wetenschap.

Reparatie op celniveau zal niet voldoende zijn. Het gaat meer om veroudering bij telomeren op DNA en RNA niveau. Dat wordt al een taaiere klus voor nanomonteurs.

Daarnaast is eindig leven een essentie voor evolutie. Pas bij vernieuwing zal verbetering een kans krijgen. En dit alles hangt ook nog nauw samen met de granieten 2e hoofdwet van de thermodynamica. Voor nieuwsgierigen naar dit alles: lees eens het prachtige boek 'De vergankelijkheid' van Midas Dekkers. Een aanrader, voor een schamele 10 pleurie vele uren leerzaam plezier  ;)

En daar doen we muziek bij: http://www.youtube.com/watch?v=5L8-FTvSVxs

@Jesse, dat overbevolkingsprobleem lost zich vanzelf op, een keer uitgeprobeerd op een kweek met bananenvliegjes  :evil:
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/29, 22:26:53 »
Er zijn toch al onderzoeken met beperkte successen naar "biologische onsterfelijkheid" d.w.z. geen veroudering meer na het bereiken van de volwassen leeftijd.

Ik durf er geen tijdspanne op te plakken, maar 20 jaar lijkt me toch wel de ondergrens (met de bovengrens rond 70 jaar van nu).

Daarmee bedoel ik dat het technisch mogelijk is. Hoe, wat, waar, wie, waarom en wat het gaat kosten, daar kan ik niets over zeggen, da's voor de etische commissies.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/29, 22:46:14 »
MSN.com is als de Telegraaf van het internet, dus alles wat daar op staat is sowieso niet waar.
Maar hoe doen ze het dan met de hersenen? Na een tijdje ga je toch dementeren of zo, of krijg je dan ook kunstmatige hersenen (wat de mens volledig een robot zou maken)?

Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/29, 22:59:25 »
MSN.com is als de Telegraaf van het internet, dus alles wat daar op staat is sowieso niet waar.
Maar hoe doen ze het dan met de hersenen? Na een tijdje ga je toch dementeren of zo, of krijg je dan ook kunstmatige hersenen (wat de mens volledig een robot zou maken)?
Harde schijf in je kop :3
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/29, 23:05:41 »
En wat dan als je een virus krijgt? :O

Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/29, 23:06:44 »
Heeft Linux virussen dan?:P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/29, 23:31:32 »
Heeft Linux virussen dan?:P

nja, als het Windows based is en je krijgt een Trojaan dan ben je best wel heel erg de pisang.

Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/29, 23:38:37 »
Ik weet niet wat jij wilt maar als ik een cyborg word word ik wel een Linux cyborg:p
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline heir4c

  • Lid
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/29, 23:41:48 »
Zijn wij niet allen al machines/computers? Vér ontwikkelde machines. "Geschapen" uit stof (Het kleinste quantumdeeltje) tot een levend wezen van vlees en bloed die zelf hun energie opwekken door het innemen van natuurlijke vruchten van de aarde. En ontdekken we dat nu maar pas.
En virussen en trojans? Hebben we die nu ook al niet? Ja toch?
Zitten we met een soort van windows in ons hoofd en ontdekken we nu de vrije gedachte? De sterkte van ons eigen besturing? We hebben altijd maar 10% gebruikt van ons vermogen. Ontdekken we binnenkort onze zelf genezende krachten? Onze ware kracht?
Zijn we eigenlijk niet vrij om te zijn wie we zijn? We hebben die keuze, nemen we ze wel?

Maar zoals asphyxia als zei. Het sterfelijke is het begin van iets nieuws, iets beter. Evolutie. Vanaf de grond, het DNA. Waar de code aangepast word en vernieuwd/verbeterd word.

Binnenkort misschien computers met clonen van dierlijke/menselijke zenuwbanen die sneller gegevens overbrengen?  :D
« Laatst bewerkt op: 2010/12/29, 23:46:50 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/29, 23:43:47 »
MSN.com is als de Telegraaf van het internet, dus alles wat daar op staat is sowieso niet waar.
Dat is sowieso niet waar.

Het eeuwige leven.. hmmm, hoe aantrekkelijk het misschien ook lijkt, ik moet er toch niet aan denken...


De sterkte van ons eigen besturing? We hebben altijd maar 10% gebruikt van ons vermogen. Ontdekken we binnenkort onze zelf genezende krachten? Onze ware kracht?


Heb eens in een populair-wetenschappelijk blad gelezen dat dat een fabel is.. (maar das offtopic)
Maar het laatste stukje vind ik wel mooi gezegd.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/29, 23:47:09 door dvdmeer »
Python-randr Versie 0.9.1 (Update 26-04-11)

Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/29, 23:46:45 »
Eerste gedachte hierover: eerst zien en dan geloven.

Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/30, 00:00:02 »
Beter is het om de leeftijd met 20 jaar te bekorten, scheelt in de pensioenen etc. Nog 3 jaar dan wordt ik opgehaald. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/30, 00:01:59 »
Technisch is eeuwig leven haalbaar, maar of onze geest dat ook wilt? Mensen worden in het westen nu al in de korte tijd die ze leven depressief omdat ze niet meer kunnen "ademhalen", omdat hun leven uitzichtloos lijkt. Als ongeveer tachtig jaar al uitzichtloos lijkt, hoe uitzichtloos is voor eeuwig dan al niet?

En daarbij zijn alleen al de bronnen om onze auto's en computers aan te drijven al schaars. Hoe snel zullen de oliereserves wel niet leeggeraken als we zes miljard cyborgs van stroom moeten voorzien ( en, in het geval van zonnepanelen, de staalreserves ).

Praktisch is het dus, zelfs voor de rijksten onder ons, eigenlijk een onhaalbaar iets.

Offline elendil

  • Lid
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/30, 00:17:32 »
Het duurt nog een jaar of twintig, maar dan hoeven mensen niet meer dood te gaan. Met die opmerkelijke voorspelling komt superwetenschapper Ray Kurzweil.
 
Lees de rest hier ;)
http://beta.nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/wetenschapper-mens-onsterfelijk-over-20-jaar

Ik vind dit echt vette onzin, en jullie ???
Ik heb altijd begrepen dat botten en organen wel kunnen worden vervangen, maar dat het met hersenweefsel wat de verbinding met de rest van hersenen heeft verloren of wat afgestorven is, een verloren zaak is.


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/30, 09:00:40 »
Hersenweefsel is niet noodzakelijk om te overleven. Dat bewijst 90% van de mensheid.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #19 Gepost op: 2010/12/30, 10:44:10 »
Goede kunstorganen lijken mij in ieder geval niet genoeg, er zal een flinke doorbraak in de nanotechnologie voor nodig zijn. En zelfs als dat al in 20 jaar lukt, dan zal het waarschijnlijk in eerste instantie, net als ruimte toerisme, niet voor iedereen zijn weggelegd. Ik hoop dat ik het niet meemaak, we kunnen nu onze populatie al amper in bedwang houden. Uiteindelijk moeten we toch van een hoop mensen af als er weer nieuwe bijkomen, dus dat zal wel flink oorlog worden.

Offline elendil

  • Lid
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #20 Gepost op: 2010/12/30, 12:35:51 »
Hersenweefsel is niet noodzakelijk om te overleven. Dat bewijst 90% van de mensheid.
Hmmm... daar heb je wel een punt :)


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #21 Gepost op: 2010/12/30, 12:44:23 »
Zonder het verder bericht gelezen te hebben, doen we toch een duit in het zakje.
Het is een verhaaltje dat kort door de bocht gaat, de mens zit zo complex in elkaar, dat ze op dit moment, nog steeds van heel veel dingen niets van begrijpen en nog onderzoeken en dat zal ook wel heel lang blijven
Alles veranderd in de wereld en de mens verandert ook.
 

Offline JvH

  • Lid
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #22 Gepost op: 2010/12/30, 13:58:21 »
Zonder de dood betekent het leven ook niet veel, nicht wahr? De dood hoort bij het leven.
Volgens mij zou je echt krankzinnig worden na 500 jaar, als het al niet veel eerder is.

Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #23 Gepost op: 2010/12/30, 14:00:59 »
Zonder de dood betekent het leven ook niet veel, nicht wahr? De dood hoort bij het leven.
Volgens mij zou je echt krankzinnig worden na 500 jaar, als het al niet veel eerder is.

Ik word nu soms al krankzinnig van alles, laat staan over een paar honderd jaar :P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline JvH

  • Lid
Re: Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar
« Reactie #24 Gepost op: 2010/12/30, 14:03:07 »
Psies :)
Ik kan me wel voorstellen dat die celregeneratie handig zou kunnen zijn om te voorkomen dat iemand een langzame en pijnlijke dood sterft. Maar onsterfelijkheid moeten we volgens mij niet willen.