Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steunpunten kaart  (gelezen 1495 keer)

Exteris

  • Gast
Steunpunten kaart
« Gepost op: 2007/10/30, 14:30:02 »
Hallo,

Ik sta ingeschreven in het Ubuntu-nl steunpunten systeem, en heb op die manier al enkele vragen gehad, maar ik zoek eigenlijk een manier om opmerkingen bij mijn steunpunt-'pinnetje' te zetten.
Ik ben namelijk te jong om te mogen autorijden, en kan dus eigenlijk geen hulp verlenen buiten Oss (Of laten we zeggen 10 kilometer daarbuiten).

Daan

Offline Dave

  • Lid
Steunpunten kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/30, 14:37:44 »
dan laat je ze toch naar jou toekomen? vaak ook handiger als je van alles bij de hand hebt voor als het tegen zit.

Exteris

  • Gast
Steunpunten kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/30, 15:31:32 »
Ik kom natuurlijk ook geen cd's brengen, maar het lijkt me niet handig om met een desktop pc eventjes hiernaartoe te rijden.

Steunpunten kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/30, 15:52:16 »
Ze kunnen toch gewoon even een cd bij je halen en thuis zelf installeren? Met de handleidingen erbij moeten de meeste mensen dat zelf wel tot een goed einde kunnen brengen. Op z'n allerergst kunnen ze altijd nog via de live cd op t forum terecht met een eventuele noodkreet, maar dat zal meestal niet nodig zijn.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Exteris

  • Gast
Steunpunten kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/30, 20:10:54 »
Met die vorige post bedoelde ik mensen met ernstige computer/ubuntu-problemen, zoals niet meer opstarten e.d.

Offline Dave

  • Lid
Steunpunten kaart
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/01, 11:33:14 »
bij een eerste installatie is de schijfindeling meestal nog een brug te ver voor wie geen linux kennis heeft, zeker wie data wil bewaren of een dualboot wil.
begrippen als root en home komen niet aangewaaid en wie hoogstens vaag gehoord heeft van MBR zal een Grub of LILO al helemaal eng vinden.