Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video installatie ubuntu 9.10  (gelezen 4950 keer)

jesse2314

  • Gast
video installatie ubuntu 9.10
« Gepost op: 2009/12/16, 16:41:25 »
hallo allemaal ik heb voor iedereen die ubuntu 9.10 gaat installeren een video gemaakt hier is de video
veel kijk plezier allemaal
http://www.youtube.com/watch?v=kcJRgCLIq1k

jesse2314

  • Gast
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/16, 17:45:13 »
u mag een reactie plaatsen wat je van de video vind

Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/16, 20:19:03 »
Dubbelposten is alleen toegestaan als je langer dan 48 uur geen reactie hebt gekregen; dit maximaal 2 keer.

Wel leuk dat je een video hebt gemaakt van het installeren :) Ik ga hem binnenkort eens bekijken...

jesse2314

  • Gast
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/16, 20:31:16 »
oke =D

jesse2314

  • Gast
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/18, 14:29:06 »

Offline Tom

  • Lid
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/19, 11:19:10 »
Zo @Jesse hier zien meerdere mensen Uw video bekijken , en kunnen er commentaren op geven. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

jesse2314

  • Gast
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/19, 11:21:25 »
Zo @Jesse hier zien meerdere mensen Uw video bekijken , en kunnen er commentaren op geven. :)
he wat vind je van de video wanda

Offline Tom

  • Lid
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/19, 11:28:34 »
Niet slecht , maar kan nog verbeterd worden qua duidelijkheid (bedoel het te lezen schrift).
Ook zou de camera wat vaster kunnen gestaan hebben.
Maar voor een beginner zeer zeker niet slecht hoor en doe zeker verder.
En als U iets over Ubuntu gemaakt hebt , gewoon in het deel Etalage zetten voor een beoordeling.
Groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

jesse2314

  • Gast
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/19, 11:47:34 »
Niet slecht , maar kan nog verbeterd worden qua duidelijkheid (bedoel het te lezen schrift).
Ook zou de camera wat vaster kunnen gestaan hebben.
Maar voor een beginner zeer zeker niet slecht hoor en doe zeker verder.
En als U iets over Ubuntu gemaakt hebt , gewoon in het deel Etalage zetten voor een beoordeling.
Groetjes Tom.
oke bedankt voor de reactie tom en wat vind de rest van de film?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/19, 12:11:06 »
leuk gedaan maar het partitioneer gedeelte vind ik wat summier om het netjes te zeggen.

idd kan het goed werken zo maar veel beginners willen eerst graat een Dual-Boot, en dat werkt toch vaak iets nauwkeuriger om goed te doen.

Offline track

  • Lid
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/19, 12:19:39 »
Hoi Jesse,

de punten die Tom (Wanda) aanhaalde waren mij ook opgevallen.
Wat is eigenlijk de doelgroep voor jouw film ?

Meer algemeen, om mensen van Uby te overtuigen ?  Of een installatiehulp ?
Want dat bepaalt de stijl ...
Voor een instructiefilm zou het belangrijk zijn als heel duidelijk wordt wat je moet doen.
Dat is een beetje moeilijk bij youtube, want de resolutie is er meestal nauwelijks voldoende ...

track


p.s.: een andere (oeroude) heb ik hier gevonden:  http://www.videojug.com/webvideo/how-to-install-ubuntu-710
Daar vertellen zij gewoon erbij wat je moet weten...
(en volgens mij hebben zij de film zelfs via een virtuele machine, zonder camera opgenomen, is vaak een goed idee.)

pps: ja, dat met de Dual Boot klopt.  Dat komt dan vooral wat minder geek-achtig over.
(van "Wij heben het niet nodig om Win.. af te kraken")
« Laatst bewerkt op: 2009/12/19, 12:23:32 door track »

jesse2314

  • Gast
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #11 Gepost op: 2009/12/19, 12:20:09 »
leuk gedaan maar het partitioneer gedeelte vind ik wat summier om het netjes te zeggen.

idd kan het goed werken zo maar veel beginners willen eerst graat een Dual-Boot, en dat werkt toch vaak iets nauwkeuriger om goed te doen.
ja daar heb je wel gelijk in

jesse2314

  • Gast
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #12 Gepost op: 2009/12/19, 12:22:10 »
Hoi Jesse,

de punten die Tom (Wanda) aanhaalde waren mij ook opgevallen.
Wat is eigenlijk de doelgroep voor jouw film ?

Meer algemeen, om mensen van Uby te overtuigen ?  Of een installatiehulp ?
Want dat bepaalt de stijl ...
Voor een instructiefilm zou het belangrijk zijn als heel duidelijk wordt wat je moet doen.
Dat is een beetje moeilijk bij youtube, want de resolutie is er meestal nauwelijks voldoende ...

track


p.s.: een andere (oeroude) heb ik hier gevonden:  http://www.videojug.com/webvideo/how-to-install-ubuntu-710
Daar vertellen zij gewoon erbij wat je moet weten...
(en volgens mij hebben zij de film zelfs via een virtuele machine, zonder camera opgenomen, is vaak een goed idee.)
hoe kun je nou zonder camara filmen hoe is deze video gemaakt ps mijn video is toch ook gewoon goed

Offline track

  • Lid
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #13 Gepost op: 2009/12/19, 12:37:07 »
Er zijn progjes die (net als screenshots) filmpjes van het scherm kunnen aanmaken.

Bij jouw film vond ik de bewegingen van de camera een beetje moeilijk te volgen.
Dat heb je bij een screenshot-film helemaal niet.
(Maar dat zou voor een algemene reclamefilm net een stijlmiddel kunnen zijn !
  Vandaar mijn vraag: "hoe bedoelde je die film ?" .. )

Vooral vind ik het heel goed dat je eraan begonnen bent.
Vandaar, ondanks alle kritische opmerkingen:  blijf volhouden !

track

jesse2314

  • Gast
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #14 Gepost op: 2009/12/19, 12:43:26 »
Er zijn progjes die (net als screenshots) filmpjes van het scherm kunnen aanmaken.

Bij jouw film vond ik de bewegingen van de camera een beetje moeilijk te volgen.
Dat heb je bij een screenshot-film helemaal niet.
(Maar dat zou voor een algemene reclamefilm net een stijlmiddel kunnen zijn !
  Vandaar mijn vraag: "hoe bedoelde je die film ?" .. )

Vooral vind ik het heel goed dat je eraan begonnen bent.
Vandaar, ondanks alle kritische opmerkingen:  blijf volhouden !

track

ik blijf ook volhouden en ik heb de video gemaakt omdat ik aan iedereen wou laten zien hoe je ubuntu 9.10 moet installeren

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #15 Gepost op: 2009/12/19, 12:49:15 »
ik denk dat je het filmpje zoals het nu is beter kan gebruiken om te laten zien hoe makkelijk ubuntu installeren kan zijn, als het om een simpele installatie gaat.

wil je laten zien hoe je moet installeren in het algemeen zou ik iig de verschillende manieren van partitie's maken laten zien, even voordoen en niet klikken op doorgaan maar dan de 2e optie laten zien, ook hier geenokay maar dan optie drie laten zien [handmatig, vaak het handigst voor een goede dualboot] en pas dan verder gaan.

het is een heel belangrijk onderdeel van de installatie die niet onderschat mag worden imo.

maar idd vooral doorgaan, verkeerd is het zeker niet :)

en tip:

leg/zet je camera vast op een paar boeken oid, zoom goed in op het scherm zodat je het fullscreen hebt en je bewegen is ook verleden tijd ;)

jesse2314

  • Gast
Re: video installatie ubuntu 9.10
« Reactie #16 Gepost op: 2009/12/19, 12:52:58 »
ik denk dat je het filmpje zoals het nu is beter kan gebruiken om te laten zien hoe makkelijk ubuntu installeren kan zijn, als het om een simpele installatie gaat.

wil je laten zien hoe je moet installeren in het algemeen zou ik iig de verschillende manieren van partitie's maken laten zien, even voordoen en niet klikken op doorgaan maar dan de 2e optie laten zien, ook hier geenokay maar dan optie drie laten zien [handmatig, vaak het handigst voor een goede dualboot] en pas dan verder gaan.

het is een heel belangrijk onderdeel van de installatie die niet onderschat mag worden imo.

maar idd vooral doorgaan, verkeerd is het zeker niet :)

en tip:

leg/zet je camera vast op een paar boeken oid, zoom goed in op het scherm zodat je het fullscreen hebt en je bewegen is ook verleden tijd ;)
bedankt dat ga ik zeker in mijn volgende video doen deze video laat ik zoals het is