Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Wat te doen als een programma "hangt"  (gelezen 979 keer)

[Opgelost] Wat te doen als een programma "hangt"
« Gepost op: 2008/06/18, 11:52:15 »
Schijnbaar heb ik "iets" gedaan wat de rapport builder in openoffice.org niet leuk vindt. Ik wilde een veld wat beter positioneren en ging daar mee even onder het detail gedeelte. Toen ik het weer terug wilde zetten ging het fout, de muisaanwijzer bleef een handje binnen het venster en het beeld wijzigde verder ook niet. Nu hangt zowel openoffice.org Base en de rapport builder. Ik heb geprobeerd het programma te sluiten maar daar kom ik niet meer bij en als ik, in de taakbalk, de vensters probeer te sluiten gebeurd er ook niets. Ik heb al eens eerder gehad dat er iets hing en als ik dan op die manier probeerde te sluiten dan kwam er een nieuw venstertje wat me dan vertelde wat ik  al wist maar die dan ook nog eens vroeg of die de beĆ«indiging van het programma maar moest forceren. Deze bleef vandaag uit (zeker een verlofdag). Nu is mijn vraag hoe ga ik dit nu aanpakken, hoe kan ik een programma handmatig sluiten als het hangt?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/18, 17:44:56 door Kees Verhagen »
Groetjes
Kees

Wat te doen als een programma "hangt"
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/18, 11:54:35 »
hangt alleen het programma of heel de desktop?

als het alleen het programma is, open dan de terminal en typ:
killall naamvanprog


als echt alles hangt, kunt ge eens proberen met ctrl+alt+backspace. als dat niet werkt, ctrl+alt+f1.

Offline mcgyver

  • Lid
Wat te doen als een programma "hangt"
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/18, 13:27:48 »
Kan ook geforceerd afsluiten in je taakbalk zetten. Is best handig.

Offline siegi

  • Lid
Wat te doen als een programma "hangt"
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/18, 13:32:00 »
alt-f2 > xkill
Je muis veranderd dan in een kruisje.
Klik het venster aan dat vast hangt volgens jouw.

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Wat te doen als een programma "hangt"
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/18, 13:38:25 »
Onder KDE: Ctrl+Alt+Esc
En dan klikken op het programma.

Wat te doen als een programma "hangt"
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/18, 14:02:46 »
Citaat van: mcgyver
Kan ook geforceerd afsluiten in je taakbalk zetten. Is best handig.
awel, die had ik er vanaf feisty opstaan, daar en in gutsy werkte dit echt goed, maar als in hardy eens iets blijft hangen en gebruik deze optie, gebeurd er niks. wel jammer, want het was ook handig :)