Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: grub rescue  (gelezen 501 keer)

Offline Luuk073

  • Lid
grub rescue
« Gepost op: 2013/11/26, 20:56:08 »
Ik ben bang dat dit een lastige gaat worden, maar ik heb geprobeerd om mijn ubuntu systeem te herinstalleren. Toen deed mijn computer echter niets meer en heb ik hem uit gezet, nu probeer ik hem op te starten en krijg ik grub rescue. Ik denk dat de grub niet meer geinstalleerd is. Ook als ik via de usb die ik heb gebruikt ubuntu opnieuw te installeren werkt dit niet.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/26, 21:10:01 door Luuk073 »
mvg,
Luuk

Re: grub rescue
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/27, 00:00:57 »
Heb je dit al geprobeerd? http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2#Herstel_Grub_2_met_een_LiveCD  lees voor CD USB
Mocht je dit hebben geprobeerd, hoeveel harde schijven heb je in de computer? Bij installatie wordt gevraagd op welke schijf Grub moet worden geïnstalleerd, is dit op een andere harde schijf gebeurt dan kan het zijn dat je de bootvolgorde verkeerd staat in de BIOS.
Kan je anders een opgave doen van type computer geheugen, dualboot of niet etc.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Luuk073

  • Lid
Re: grub rescue
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/27, 07:34:09 »
Ik heb geen live cd. Ik heb ubuntu met een usb-stick geinstalleerd. Ik zal vanm proberen om via de usb hetzelfde te doen maar ik verwacht niet dat dit werkt. Ik heb een acer aspire 7740 uit mijn hoofd maar dit zou ik even moeten nakijken. Ubuntu 12.04 LTS naast windows 7 ik heb 1 harde schijf.

Re: grub rescue
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/27, 12:03:50 »
Je kan ook met de USB stick een live versie draaien alleen moet je de iso met behulp van het programma Unetbootin op de stick zetten dan maakt deze er een stick van waarvan je kan booten, dan in de BIOS als eerste in de bootvolgorde de USB stick zetten, meestal wordt deze dan gezien als harddisk, bij installatie goed kijken dat de Grub in de MBR van de harddisk geschreven wordt.
http://unetbootin.sourceforge.net/ downloads voor Windows, Linux en Mac. Succes. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Luuk073

  • Lid
Re: grub rescue
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/27, 13:12:18 »
Ik heb idd met unebootin een usb-stick geboot. Ik ga rond 3 uur proberen om zo mijn computer te herstellen via die site

Offline Luuk073

  • Lid
Re: grub rescue
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/27, 16:04:00 »
Bedankt! Het is gelukt! Alles werkt zoals het hoort te werken!