Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulpvragen via PB etc  (gelezen 1316 keer)

DarkEra

  • Gast
Hulpvragen via PB etc
« Gepost op: 2010/04/15, 15:20:16 »
Beste leden en nieuwkomers,

Via deze weg wil ik openbaar te kennen geven dat ik géén enkele hulpvragen van welke aard dan ook per PB beantwoord. Het is nu de zoveelste keer dat mij per PB om hulp word gevraagd en ik vind dit niet erg prettig.

We hebben het forum en de verschillende subforums waar de desbetreffende vragen gesteld kunnen worden en waar men een beetje meer geduld moet opbrengen tot iemand mee helpt zoeken naar de oplossing of zelfs misschien de oplossing al heeft en kan voorleggen.

Daarbij komt dat als mensen een soortgelijk probleem ondervinden er ook iets aan hebben als de vragen gewoon op het forum afgehandeld worden. Ook hebben we een zoekfunctie voor de meest voorkomende en soms simpele vragen die al verschillende keren de revu gepasseerd zijn, gebruik deze eerst eens een keer.

Vandaar dat ik of geen PB terug stuur of wel een PB stuurde met als verwijzing de vragen te stellen op het forum. Voor privé doeleinden een PB ontvangen heb ik geen problemen mee.

Bij voorbaat hartelijk dank. :)


Re: Hulpvragen via PB etc
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/15, 15:26:26 »
Heb er eerlijk gezegd zelf nooit last van gehad,maar kan me wel iets bij voorstellen.PB's zijn daar volgens mij ook niet voor bedoeld.
Kubuntu 20.04

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Hulpvragen via PB etc
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/15, 16:09:30 »
Ik ben dus niet deskundig genoeg. XD

@DarkEra, zoiets kan je beter in je handtekening zetten, want nieuwkomers komen hier denk ik niet zo veel. Verder is het belangrijkste argument dat op het forum iedereen kan bijdragen en iedereen kan ervan leren.

Re: Hulpvragen via PB etc
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/15, 16:29:18 »
Ik krijg regelmatig PB's van mensen die mij een antwoord geven op een vraag die ik in hun eigen topic heb beantwoord. Waarom ze dit doen is me onduidelijk, maar onhandig is het in ieder geval zeer zeker.

Re: Hulpvragen via PB etc
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/15, 16:36:00 »
Ik heb hier ook nog geen last van gehad, maar misschien kan wel bij het sturen van een persoonlijk bericht een kleine note staan in als:
Ubuntu vragen horen op het forum en worden niet via pb beantwoord.
Het is niet nodig om via pb bij iemand aan te dringen om te antwoorden in een toppic. De gebruiker zal, als hij nog raad weet, wel zelf nog eens terug gaan kijken naar het onderwerp op het forum.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

DarkEra

  • Gast
Re: Hulpvragen via PB etc
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/15, 19:20:45 »
Ik ben dus niet deskundig genoeg. XD

@DarkEra, zoiets kan je beter in je handtekening zetten, want nieuwkomers komen hier denk ik niet zo veel.

Met nieuwkomers bedoel ik net beginnende nieuwe leden. Ik zou zoiets eigenlijk niet in m'n handtekening hoeven te zetten en doe dit ook niet, de mensen zullen toch zelf wel begrijpen dat het forum voor vragen en hulp daar is. Of niet soms..... toch?  :)

Zoals je zelf aangeeft en ik ook al gezegd heb:
Citaat
Verder is het belangrijkste argument dat op het forum iedereen kan bijdragen en iedereen kan ervan leren.


Ik weet wel wat basiszaken maar een echte techneut of hacker ben ik niet en voor de echt simpele zaken is er nog altijd de zoek functie. ;)

DarkEra

  • Gast
Re: Hulpvragen via PB etc
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/15, 19:21:38 »
Och, mijn pb's komen nooit aan, door de dubbele namen.  XD

LOL!!!  XD XD XD

Re: Hulpvragen via PB etc
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/16, 12:32:49 »
Ach... zo héééél af en toe komt er een vraagje per pb binnen. Dan ben ik niet te beroerd er ff op te antwoorden. Zo lijk ik natuurlijk heel deskundig, maar ik weet ook niet veel meer dan alleen de basisbeginselen... XD
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Hulpvragen via PB etc
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/16, 13:31:10 »
Misschien kan er wat beter gemodereeerd worden op vragen die al gesteld en opgelost zijn. Zelf ken ik het forum nog niet zo goed. Maar als ik weet dat een vraag al eerder is behandeld verwijs ik naar het betreffende topic.
Als een moderator dit oppakt, zou die een verwijzing kunnen geven, en daarna het topic op slot. Zodat er in het originele topic evt. verder gegaan wordt.

Het is maar een idee om het wat overzichtelijker te houden, zodat er niet zo snel 20 topics met dezelfde vraag in het forum komen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!