Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] ekiga enable port forwarding manually  (gelezen 400 keer)

perro30

• Gast
[Opgelost] ekiga enable port forwarding manually
« Gepost op: 2013/11/05, 22:54:20 »
Heb in mijn Precise (12.04) Ekiga geïnstalleerd, maar na al het inloggen krijg ik bij opnieuw opstarten een fout met de mededeling "ekiga enable port forwarding manually", zoek dit al na, maar kan niet in mijn router komen met 192.168.1.1, heb een Arcadyan VGV7519, ook bekend als Experia Box V8.
Hoe kan ik dit verhelpen, zodat ik Ekiga evt. opnieuw kan configureren, dat het proggie niet direct zichzelf door die fout uitschakelt?
Leuke syntaxes hiervoor wellicht?

Vast bedankt voor het advies.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/06, 02:30:25 door perro30 »

perro30

• Gast
Re: [Opgelost] ekiga enable port forwarding manually
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/06, 02:32:56 »
Heb de oplossing al gevonden, probleem verholpen.

Zie hier de oplossing in de Engelse taal van de website: http://askubuntu.com/questions/60898/how-do-i-completely-remove-ekiga

Citaat
apt-get purge won't get rid of local configuration files.
ekiga creates files in your home directory, under ./.gconf/apps/ekiga

You'll have to delete that entire directory with rm -rf ~/.gconf/apps/ekiga

Applications frequently use .gconf, .gnome*, .config and .local for various settings and cache information, so those are good places to check in general.

If you're not finding more pieces of ekiga, try running sudo updatedb and when that finishes, try locate ekiga . You might find something you've missed.

From the additional items, you've added, I don't see any problems. If you really wanted to you could delete some of those items with something like sudo rm /usr/lib/pymodules/python2.7/orca/scripts/apps/ekiga/script.pyc . I wouldn't expect these to make a difference, unless you're using orca.
shareimprove this answer

edited Sep 13 '11 at 19:20

answered Sep 11 '11 at 4:53
belacqua

I have deleted that file manually before but to no avail. thank you, but hopefully there might be another way? –  Dustin Sep 11 '11 at 5:00

If you've deleted that entire directory, try using the sudo updatedb and locate method for another try. –  belacqua Sep 11 '11 at 5:13

using locate found:/usr/lib/pymodules/python2.6/orca/scripts/apps/ekiga /usr/lib/pymodules/python2.6/orca/scripts/apps/ekiga/__init__.py /usr/lib/pymodules/python2.7/orca/scripts/apps/ekiga/__init__.py /usr/lib/pymodules/python2.7/orca/scripts/apps/ekiga/script.pyc /usr/share/app-install/desktop/ekiga.desktop /usr/share/pyshared/orca/scripts/apps/ekiga/__init__.py /usr/share/pyshared/orca/scripts/apps/ekiga/script.py and others but they are just icons. But I cannot delete them. any help with this? thanks –  Dustin Sep 11 '11 at 16:57

Those likely aren't causing issues, but you should be able to delete them with sudo rm . –  belacqua Sep 12 '11 at 2:43

Hopelijk hebben anderen ook hier wat aan, die met Ekiga werken en een dergelijk probleem tegenkomen. En natuurlijk alles weer opnieuw installeren en aanvullen.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/06, 02:36:29 door perro30 »