Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)  (gelezen 1598 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)
« Gepost op: 2008/11/08, 02:08:05 »
Hallo,

Ik heb een nieuwe veiligheidsupdate ontvangen met als naam:

linux-ubuntu-modules-2.6.24-21 generic

Die wilde ik gewoon installeren totdat ik in de omschrijving ervan het volgende las :

This package contains modules supplied by Ubuntu for Linux kernel 2.6.24 on x86/x86_64.
You likely do not want to install this package directly. Instead, install the linux-generic meta-package, which will ensure that upgrades work correctly, and that supporting packages are also installed.

Mijn vraag is: waar haal ik het gevraagde linux-generic meta-package vandaan en wat doet dit stukje software dan?

Offline eXtreem

  • Lid
Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/09, 10:57:52 »
Heb je misschien extra repositories toegevoegd aan je sources.list?

Je kunt dit bekijken via de terminal:
cat /etc/apt/sources.listOf grafisch:
Systeem - Beheer - Softwarebronnen - Software van Derden

En op het tabblad updates staat nog een optie "Niet-ondersteunde updates" en "Vooraf vrijgegeven updates"
Deze staan na een standaard Ubuntu installatie uitgevinkt, mogelijk dat deze bij jou aan staat...

Gr. Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/09, 11:10:35 »
Ik krijg die update ook bij elke kernel, ondanks dat de Niet ondersteunde updates en Vooraf vrijgegeven updates uitstaan. Is gewoon een normale veiligheidsupdate en kan dus normaal geïnstalleerd worden :)

Offline eXtreem

  • Lid
Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/09, 11:35:06 »
Ik zag dat bij mij het vinkje "belangrijke veiligheidsupdates" ook uit stond. Na deze aan te zetten krijg ik ook dezelfde update voorgesteld.

Ik heb na de installatie van Ubuntu helemaal niets aan dat tabblad veranderd, dus nu vraag ik me wel af waarom deze "belangrijke veiligheidsupdates" by default uit staan. Verschijnen deze updates misschien later (na testen) in de "Aanbevolen updates"?

Gr. Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline Tom

  • Lid
Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/09, 11:38:37 »
Citaat van: Vistaus
Ik krijg die update ook bij elke kernel, ondanks dat de Niet ondersteunde updates en Vooraf vrijgegeven updates uitstaan. Is gewoon een normale veiligheidsupdate en kan dus normaal geïnstalleerd worden :)
Hier het zelfde heb ook NIET de backports en Proposed aan gevinkt , of te wel aanstaan.
Is inderdaad een security update en heb hem ook geinstalleerd.
Daarbij ik heb  mijn update op automatisch staan bij de instellingen , dus geen omkijken naar.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline siegi

  • Lid
Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/09, 11:48:41 »
@partynote je installeert toch ook niet het pakket direct, het pakket wordt gewoon geupgrade :)

Een meta pakket is een pakket dat er gewoon voor zorgt dat een collectie van pakketten geïnstalleerd word, je bent bv niets met alleen modules, want deze modules horen bij een bepaalde kernel.

Offline Partynoud

  • Lid
Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/09, 14:41:03 »
Citaat van: Vistaus
Ik krijg die update ook bij elke kernel, ondanks dat de Niet ondersteunde updates en Vooraf vrijgegeven updates uitstaan. Is gewoon een normale veiligheidsupdate en kan dus normaal geïnstalleerd worden :)
ok, dankjewel, zal hem gewoon installeren.

Offline Partynoud

  • Lid
Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/09, 14:43:12 »
Citaat van: wandarooze
Citaat van: Vistaus
Ik krijg die update ook bij elke kernel, ondanks dat de Niet ondersteunde updates en Vooraf vrijgegeven updates uitstaan. Is gewoon een normale veiligheidsupdate en kan dus normaal geïnstalleerd worden :)
Hier het zelfde heb ook NIET de backports en Proposed aan gevinkt , of te wel aanstaan.
Is inderdaad een security update en heb hem ook geinstalleerd.
Daarbij ik heb  mijn update op automatisch staan bij de instellingen , dus geen omkijken naar.
Hoi Wandarooze, hoe heb je je updates op automatisch gezet?

Offline Tom

  • Lid
Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/09, 16:10:29 »
Citaat van: Partynoud
Citaat van: wandarooze
Citaat van: Vistaus
Ik krijg die update ook bij elke kernel, ondanks dat de Niet ondersteunde updates en Vooraf vrijgegeven updates uitstaan. Is gewoon een normale veiligheidsupdate en kan dus normaal geïnstalleerd worden :)
Hier het zelfde heb ook NIET de backports en Proposed aan gevinkt , of te wel aanstaan.
Is inderdaad een security update en heb hem ook geinstalleerd.
Daarbij ik heb  mijn update op automatisch staan bij de instellingen , dus geen omkijken naar.
Hoi Wandarooze, hoe heb je je updates op automatisch gezet?
Software bronnen - Updates - Aangevinkt  > Download alle updates op de achtergrond.

Kun je niks verkeerds mee doen , je krijgt alleen die Updates voor datgene wat U geinstalleerd heeft, inclusief de Security updates.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Partynoud

  • Lid
Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/09, 16:38:39 »
dankjewel,

grtz, Partynoud

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Vraag over softwareupdate (veligheidsupdate)
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/09, 19:15:28 »
Citaat van: Partynoud
dankjewel,

grtz, Partynoud
@Partynoud: ik heb je bericht ontvangen, maar ik kan je niet antwoorden..... Kun je me je e-mailadres doorgeven?