Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie blijft hangen  (gelezen 864 keer)

johnbon

  • Gast
installatie blijft hangen
« Gepost op: 2007/04/11, 21:40:44 »
Ik heb geprobeerd Ubuntu te installeren, maar de installatie blijkft hangen. Op het moment dat hij de schijfpartitionering gaat bepalen hangt het hele systeem. Een volledige freeze. Net Windows....
Ik heb de CD op 4x gebrand en de CD test in het Ubuntu installatiemenu eerst uitgevoerd.
Ik heb het een aantal keren herhaald, maar de installatie wordt steeds op hetzelfde moment afgebroken.
PC is een Dell Latitude 610.

Offline wutnubu

  • Lid
installatie blijft hangen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/12, 06:45:22 »
Dat kan wel eens wat langer duren, maar hier gaat het ook helemaal verkeerd als er kaartjes etc. in usb poorten zitten.
Kijk daar eens naar. Zoveel als mogelijk USB niet gebruiken.

Succes

johnbon

  • Gast
installatie blijft hangen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/12, 22:12:14 »
Heb ik geprobeerd, maar dat lukt helaas ook niet. Ook niet als ik de PCMCIA netwerkkaart eruit haal. Nog andere suggesties?

tenx.

installatie blijft hangen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/12, 22:22:33 »
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan iets verder in de installatie. Wat bij mij werkte was het volgende :

Als je de CD opstart kun je aanvullende boot commando's meegeven (zie F1). Plaats de volgende commando's erbij op de boot regel :

noapic nolapic

De PC zal dan moeten doorgaan.

installatie blijft hangen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/12, 22:25:56 »
Het programma Gparted wat in Ubuntu zit verwerkt is een uitgeklede versie die in bepaalde situatie's niet goed zijn werk kan doen.

In dat geval is het raadzaam het programma Gparted of zijn broertje Parted Magic te gebruiken.

Deze download je en brand je op cd, daarna kan je van die cd booten en de HD ff indelen.
Je hoeft niet moeilijk te doen je kan volstaan door een partitie vrij te maken van 25 Gig ofzo.
Mag groter, tis maar net wat je wilt.

Eenmaal de vrije partitie gemaakt hoef je die ook niet te formateren, mag wel maar hoeft niet.
Nu boot je weer met de Live cd van Ubuntu en wijs je deze partitie aan om te gebruiken.

In principe zal je nu geen problemen ondervinden.

###########
Gparted Website
Gparted Download
###########
Parted Magic website

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

johnbon

  • Gast
installatie blijft hangen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/12, 22:41:44 »
helaas helpen die bootopties ook. De schijfverdeler wordt opgestart en dan is het einde verhaal. Alles hangt. Begint aardig frustrerend te worden.....
Maar ik ga nu proberen eerst die schijf vooraf te partitioneren.