Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opstarten UB 15 met melding Probe failed  (gelezen 853 keer)

Offline guido

  • Lid
opstarten UB 15 met melding Probe failed
« Gepost op: 2015/08/24, 19:59:53 »
hallo,
heb een HP hdd 300gb , geheugen 3gib, Intel® Celeron(R) CPU E3400 @ 2.60GHz × 2 die soms het programma niet opstart waarbij gemeld wordt
0539....ACPI, PCC probe failed   ...help...  initram fs
wanneer het opstarten lukt meldt PCC probe failed starting version 219

Hoe kan ik dit oplossen, is echt niet dringend aangezien ik bij een nieuwe opstart meestal lukt
alleen kan het de pc even kortsluiten door het vele opstarten
bedankt voor de info
groetjes guido

Offline jan11000

  • Lid
Re: opstarten UB 15 met melding Probe failed
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/24, 22:05:49 »
ACPI, PCC probe failed, is niet erg, dit is bij nieuwere linux kernel, de acpi probe zoekt naar nieuwe hardware , de foutmelding maakt niks uit, je systeem zou gewoon moeten booten, dus bij oude hardware krijg je een foutmelding te zien.

En in het vervolg al je hardware vermelden en welke linux versie je gebruikt.

En je fout opstarten, dus verder uitzoeken.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: opstarten UB 15 met melding Probe failed
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/25, 09:51:51 »
Hallo Guido,

Ik vind een bugrapport over dit verschijnsel en er zou sinds kort een oplossing voor zijn ook: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/systemd/+bug/1432171

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline guido

  • Lid
Re: opstarten UB 15 met melding Probe failed
« Reactie #3 Gepost op: 2015/08/25, 19:40:08 »
goeie avond,
ub 15
blijkbaar denkt u alleen maar dat dit een banaal iets is, ik heb hoegenaamd geen zin om twee tot driemaal de pc aan en uit te schakelen aangezien het programma niet opstarten wil en ik niet kan vaststellen wat er aan de hand is
mij hd is vermeld, de grafische is onbelangrijk of niet soms
en je fout opstarten dus verder uitzoeken
by the way in de link  https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/systemd/+bug/1432171 kan je dus vaststellen dat het niet zo eenvoudig is ....!

ACPI, PCC probe failed, is niet erg, dit is bij nieuwere linux kernel, de acpi probe zoekt naar nieuwe hardware , de foutmelding maakt niks uit, je systeem zou gewoon moeten booten, dus bij oude hardware krijg je een foutmelding te zien.

En in het vervolg al je hardware vermelden en welke linux versie je gebruikt.

En je fout opstarten, dus verder uitzoeken.

Offline guido

  • Lid
Re: opstarten UB 15 met melding Probe failed
« Reactie #4 Gepost op: 2015/08/25, 19:43:19 »

Hallo Guido,

Ik vind een bugrapport over dit verschijnsel en er zou sinds kort een oplossing voor zijn ook: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/systemd/+bug/1432171

hallo JVecht,
bedankt voor die info, moet het even uitzoeken, literatuur is nogal uitgebreid zal week-end werk worden
met dank alvast groeten

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: opstarten UB 15 met melding Probe failed
« Reactie #5 Gepost op: 2015/08/25, 21:41:49 »
Hoi Guido,

Ja, het is nogal een ingewikkeld verhaal. Ik had je graag een eenvoudige oplossing gegeven, maar die zag ik ook er niet tussen.

Succes!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021