Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows Service Center  (gelezen 2413 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Windows Service Center
« Gepost op: 2012/12/25, 11:28:55 »
We zijn al diverse keren gebeld door een slecht Engels sprekende vrouw van Windows Service Center die ons graag wil helpen met het verwijderen een gevaarlijke virus op onze Windows computer. De service bestaat uit het downloaden van hun software en de dame zou ons stap voor stap helpen om de virus te verwijderen.
M'n reactie: whoehaha I'm using linux  :D .........   de verbinding werd verbroken.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Windows Service Center
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/25, 11:33:59 »
Ik wil nog altijd gewoon hun stappen opvolgen, en dan als ze een .exe willen installeren zeggen van "jamaar hij doet het niet?"

En mijn zus "Nononono, windows are clean. Clean them every week. No, no virus. Clean with alcohol" met hetzelfde slechte accent. Voel ik ook wel wat voor ;)

Re: Windows Service Center
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/25, 11:37:52 »
Klopt, wij zijn er ook al een paar keer door gebeld en mijn achternicht ook en zelfs de stadsomroep van Bolsward (dat weet ik via mijn achternicht). En een nicht van mijn vader is er ook door gebeld.

Zeer irritant want ze bellen soms zelfs midden in de nacht :o

Re: Windows Service Center
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/25, 12:06:00 »
ik ben zelf hier nog niet door gebeld, maar een collega had hem wel, echter hij herkende het nummer van een eerdere keer.
hij had toen ook een leuke reactie bij het opnemen "goedemiddag, Microsoft Support Nederland, u spreekt met <zijn naam>, waarmee kan ik u helpen?", toen werd er ook gelijk opgehangen.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Windows Service Center
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/25, 14:20:02 »
Haha  :police:
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows Service Center
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/27, 10:27:47 »
Ik wil nog altijd gewoon hun stappen opvolgen, en dan als ze een .exe willen installeren zeggen van "jamaar hij doet het niet?"

nog veel leuker:
telefoniste: you need go on the internet
jij: how do I do that?
telefoniste: press the start button on the left-bottom of your screen
jij: I don't have a start button....

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Windows Service Center
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/27, 10:35:52 »
http://www.youtube.com/watch?v=nhqxOFH2rmI <-- Deze is echt geweldig, rond een minuut of 20 wordt ie echt grappig :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Windows Service Center
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/27, 11:05:20 »
http://www.youtube.com/watch?v=nhqxOFH2rmI <-- Deze is echt geweldig, rond een minuut of 20 wordt ie echt grappig :)
Geweldig grappig Timo, wwwsingeldotsupport  :evil: 
De stem van die vrouw  klonk me bekend in de oren, volgens onze nummermelder komt ze uit Maleisië.

Re: Windows Service Center
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/27, 14:21:36 »
Kreeg een week of twee geleden ook zo'n telefoontje. Om 4:00u in de morgen..... Ze hebben lak aan tijdzones :-(

Misschien voor dit doel toch eens een VM aanmaken met Windows98 oid

Offline RikRik

  • Lid
Re: Windows Service Center
« Reactie #9 Gepost op: 2012/12/27, 21:03:25 »
Kreeg een week of twee geleden ook zo'n telefoontje. Om 4:00u in de morgen..... Ze hebben lak aan tijdzones :-(
De eerste keer bij ons was op een middag, de tweede keer was op een zaterdag 7.00 u  >:(

Re: Windows Service Center
« Reactie #10 Gepost op: 2012/12/28, 18:34:51 »
http://www.youtube.com/watch?v=nhqxOFH2rmI <-- Deze is echt geweldig, rond een minuut of 20 wordt ie echt grappig :)

Die is mooi  ^-^
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Windows Service Center
« Reactie #11 Gepost op: 2012/12/29, 11:26:56 »
Ik vraag me de zin af van dit gedoe, want dit kost toch veel manuren en telefoonrekeningen van hun kant?

Of ze moeten je pc dusdanig kunnen infecteren dat ze het weer dubbel en dwars terug verdienen..... :-X
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Windows Service Center
« Reactie #12 Gepost op: 2012/12/29, 12:29:33 »
@Gandyman Wat verderop in het proces moet je eerst betalen voordat je wordt geholpen. Bedrag rond de € 230 en dan heeft je PC opnieuw 'garantie'. Blijkbaar tuinen er genoeg mensen in om dit lucratief te laten zijn. De kosten van arbeid zijn daar veel lager dan hier en waarschijnlijk hebben ze een leuke deal met een telecombedrijf aldaar.

Re: Windows Service Center
« Reactie #13 Gepost op: 2012/12/31, 09:54:31 »
Hmz € 230 is idd een leuk bedrag waarvoor je wel een paar uurtjes kunt lullen.
En die telefoon kosten zullen ze drukken omdat het via internet loopt natuurlijk, bijvoorbeeld met voipbuster.....

Maja wel erg irritant......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D