Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printserver voor Canon Pixma MP 610  (gelezen 1628 keer)

Offline John K

  • Lid
Printserver voor Canon Pixma MP 610
« Gepost op: 2008/09/03, 20:18:15 »
Mijn Canon Pixma MP 610 heeft een usb kabel, maar ik zou graag met alle Ubuntumachines wille printen met deze MFP. Heeft het zin een Ubuntu 8.04 server cd te installeren op een oude comp en de canon hierover te laten werken? Is dat mogelijk? Kan ik dan ook met Windows printen via deze server? Of bestaat er een USB hub (Canon naar usb, 4 usb eruit naar machines?

Groeten en alvast bedankt,

John k

Offline joop905

  • Lid
Printserver voor Canon Pixma MP 610
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/03, 20:34:41 »
waarom gebruik je niet een Printer Server die over je netwerk gaat
zelf gebruik ik een Zonet ZPS2102 Printer Server 2-Port USB 2.0 with 1-Port Parallel
voor een oude HP6p
gekocht op marktplaats voor 10 euro

GrJ.

Printserver voor Canon Pixma MP 610
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/07, 16:10:54 »
In de Duitse LinuxLife (nr 02/08) werd het ding de hemel in geprezen. Dus heb ik eens gevraagd of ze hem wel onder Linux hadden getest en zo ja welke dan en welke versies.
Dit is het antwoord dat ik kreeg:

Leider nein, denn es handelt sich um eine Übernahme aus dem Hauptheft - derzeit wird leider für die Hardware-Tests noch nicht in einen zusätzlichen Redakteur investiert, der die Tests unter Linux noch einmal durchführen könnte. Andererseits verwendet ein Großteil der Leser Linux in einem Dual-Boot-System.
Wenn der Drucker nicht out-of-the-box funktionieren sollte (unter SUSE wollte mein Pixma iP4300 anstandslos, unter sidux nicht), dann hilft auf jeden Fall http://www.turboprint.de/ weiter - selbst wenn das nicht kostenlos ist.
 
Mit freundlichen Grüßen

Dipl.-Medieninf. Jörg Knitter
Redaktion PC Magazin, Sonderheft linuxlife
Themenbereiche: Multimedia, Linux

Phone: +49 8121-951120
Fax: +49 8121-952120
mailto:jknitter@pc-magazin.de

WEKA MEDIA PUBLISHING GmbH
Gruber Str. 46a
85586 Poing
Sitz Poing, Amtsgericht München, HRB 154289
Geschäftsführer:
Werner Mützel, Alan Markovic, Stephan Quinkertz
--------------
Als die MFC het onder je huidige Ubuntu lokaal goed doet, dan loont het zich m.i. wel om van een oud pctje een printserver te bakken voor het ding. Misschien moet je voor het oude pctje wel een Xubuntu installatie doen....Dan zou ik eerst eens kijken of die printer het met een Live-CD op de oude hardware wel doet.
Overigens heeft er in een van de afgelopen nummers van LinuxLife wel een artikel gestaan over MFC's onder Linux.

mvg

pablo k