Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2de wireless router als antenneversterker?  (gelezen 1792 keer)

Offline John K

  • Lid
2de wireless router als antenneversterker?
« Gepost op: 2012/05/28, 10:35:24 »
Ik wil via een bestaande lankabel een 2de wireless router als antenneversterker aansluiten, werkt dit en moet ik er instellingen voor wijzigen?

Groet John

Offline John K

  • Lid
Re: 2de wireless router als antenneversterker?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/30, 13:08:12 »
is iedereen op vakantie?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: 2de wireless router als antenneversterker?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/30, 13:41:20 »
Je hebt een aantal opties:

1: Je koopt een access point en sluit die aan via de netwerkkabel. Dit levert een 2e draadloos netwerk op. Om storing te voorkomen laat je hem het beste ook op een ander kanaal werken.

2: Je koopt een router/accesspoint die WDS ondersteunt. De 2e router/accesspoint maakt draadloos verbinding met de 1e draadloze router en stuurt daarna het signaal verder. Dit kan alleen wanneer de 1e router ook WDS ondersteunt dacht ik, en maakt sowieso het draadloze netwerk nog trager dan draadloze netwerken altijd al zijn.

3: Je vervangt je huidige wireless router door eentje die meer bereik heeft. Hiervoor moet je waarschijnlijk ook een andere antenne aanschaffen. Afhankelijk van je situatie kan je kiezen voor een richtantenne die het bereik in een bepaalde richting versterkt.

Je kan ook nog kijken of je niet beter je bestaande router kan verplaatsen en of je in bepaalde ruimtes niet liever via een kabel wil werken. Een kabel is echt ontzettend veel sneller en minder storingsgevoelig.


Offline John K

  • Lid
Re: 2de wireless router als antenneversterker?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/01, 11:09:01 »
precies wat ik zocht, thx!