Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [VERHOLPEN] installeren van DLINK DWL-G132 USB WIFI dongle  (gelezen 3175 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
[VERHOLPEN] installeren van DLINK DWL-G132 USB WIFI dongle
« Gepost op: 2010/07/02, 17:30:35 »
Beste mensen,

Ik heb om mijn computer Ubuntu 10.04 staan. Ik probeer nu een WIFI dongle te installeren. Dit is een USB dongle van Dlink. Type DWL-G132. Ik dacht heel simple in de USB poort doen en hij doet het. Maar niet dus. Wie weet hoe ik dit ding werkend moet krijgen?

Alvast bedankt,

Jop
« Laatst bewerkt op: 2010/09/09, 20:25:20 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.


Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: installeren van DLINK DWL-G132 USB WIFI dongle
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/02, 20:15:23 »
Goede tip. En ik ben een stuk verder, maar de CD rom bevat geen .inf bestand, alleen een setup bestand en dan gebeuren er hele rare dingen als je het met wine installeerd... waar vind ik het .inf bestand?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: installeren van DLINK DWL-G132 USB WIFI dongle
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/02, 20:33:36 »
Goede tip. En ik ben een stuk verder, maar de CD rom bevat geen .inf bestand, alleen een setup bestand en dan gebeuren er hele rare dingen als je het met wine installeerd... waar vind ik het .inf bestand?

Waarschijnlijk ingepakt in het setup-bestand. Setup even uitvoeren in Windows, als je die nog ergens hebt staan....

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: installeren van DLINK DWL-G132 USB WIFI dongle
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/02, 21:03:31 »
Goed idee, de instellingen van Vista zijn nu vernaggeld en binnen Ubuntu werkt het programmatje van de windows-wifi dingen niet meer. Heb je ook nog een werkende beschrijving? Sorrie voor mijn cynisme, maar ik ben nu 3 uur bezig om zo'n stom ding aan de praat te krijgen en ik heb het idee dat ik alleen maar verder van huis raak.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: installeren van DLINK DWL-G132 USB WIFI dongle
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/02, 23:38:05 »
Lastig voor je, maar garanties kan ik uiteraard niet geven.... Toepassing van mijn adviezen is uiteraard geheel op eigen risico. Gaat het fout, bijvoorbeeld omdat ik me vergis, dan is het "jammer, maar helaas". Het leven is hard.... Of, zoals ik in mijn wildere jaren placht te zeggen: het leven is net een l**. Keihard en altijd te kort. :P

De reden dat ik als vrijwilliger jou nu hier probeer te helpen, is in de eerste plaats omdat ik het leuk vind om mensen een handje te helpen met Linux, en in de tweede plaats omdat het probleem me interesseert. Het is aan jou, of je er wat mee wil doen.  :)

Enfin, terzake. Om welke draadloze chipset gaat het eigenlijk, onder de motorkap? Misschien is het terugvallen op ndiswrapper niet nodig. In de koppeling die ik je eerder gaf, staat ook een manier hoe je kunt bepalen welke draadloze chipset er in die DLINK zit. Die aanduiding DWL-G132 is ook maar een naamplaatje dat ze erop hebben getimmerd bij DLINK: de chipset is waarschijnlijk elders ingekocht.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/03, 00:02:19 door Pjotr »

Offline timosha

  • Lid
Re: installeren van DLINK DWL-G132 USB WIFI dongle
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/03, 08:17:26 »
Goede tip. En ik ben een stuk verder, maar de CD rom bevat geen .inf bestand, alleen een setup bestand en dan gebeuren er hele rare dingen als je het met wine installeerd... waar vind ik het .inf bestand?

Dat setup bestand kan je uitpakken met Winrar of Winzip en dan zie je .inf bestanden vanzelf staan.

Hier wordt het probleem ook besproken:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1491279

« Laatst bewerkt op: 2010/07/03, 08:22:15 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.