Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hyper-v naar VirtualBox  (gelezen 664 keer)

Offline Garfield

  • Lid
Hyper-v naar VirtualBox
« Gepost op: 2018/03/13, 22:58:39 »
Hoi Allemaal.
Ik ben nog een echte beginner in Linux, maar krijg het steeds beter onder de knie.
Nu heb ik een mooie installatie onder hyper-v. Deze wilde ik thuis ook gaan gebruiken, echter heb ik daar windows 10 home, dus geen hyper-v.
Ik had een .vhdx disk gemaakt en die kent virtualbox niet ..... dus ik heb een export gedaan naar vhd ... en deze kent virtualbox wel.
Echter wanneer ik normaal start krijg ik de melding geen OS geinstalleerd ..... start ik UEFI dan kan ik naar de bios en starten vanuit een file en hier ubuntu kiezen .........
Dan start hij verder prima op ....... Kijk ik in de vhd file met 7zip zie ik 3 x een img.
1.img / linux data
2.img / linux swap
efi system partition.img / efi system

Kan ik op een of andere manier de vhd nog bootalbe krijgen, of kan ik beter een schone installatie doen?
Ik zou het makkelijker vinden omdat ik met deze image gelijk naar verschillende systemen kan met ssh zonder weer alle sleutels door te sturen en aan te passen etc.

Offline EvC

  • Lid
Re: Hyper-v naar VirtualBox
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/14, 00:16:03 »
Geen ervaring omdat ik VMware Player gebruik. Daarin is het importeren niet mogelijk (wel in de betaalversie).

Wel zie ik in deze link iets over hardware settings in VirtualBox:

Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline Garfield

  • Lid
Re: Hyper-v naar VirtualBox
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/14, 09:54:16 »
De oplossing ligt denk ik niet in VM, maar op linux. Ik had al verschillende instellingen geprobeerd en getest.

De disk was in hyper-v gekoppeld met een SCSI controler, in virtualbox zie ik dan de hele HD niet dus ik heb er een SATA disk van gemaakt.