Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het Converteren van een Avi Bestand  (gelezen 1817 keer)

Offline Rick.H

  • Lid
Het Converteren van een Avi Bestand
« Gepost op: 2010/03/13, 12:50:05 »
Hallo,

Is er ook een programma voor Ubuntu dat er voor zorgt dat ik van een Avi bestand een DVD bestand kan maken?

In Windows gebruik ik hiervoor ConvertXtoDvd.

Wie weet een programma voor Ubuntu die dit ongeveer het zelfde kan?

Alvast bedankt !!

Offline HarzG

  • Lid
Re: Het Converteren van een Avi Bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/13, 14:09:30 »
Bij het afspelen van DVD's kunnen problemen voorkomen. Deze problemen zitten deels in kopie-bescherming (w.o. regiocodes), deels in de firmware op de DVD-speler, maar vaker in het gekozen formaat. Vooraf moet je ook nagaan of je DVD-speler bijv. DVD-RW kan lezen c.q. of die bij de DVD+ of DVD- beperkingen heeft.
Er zijn DVD-spelers die gewoon avi- of mpg-bestanden afspelen van een data-DVD. Hiervoor is het dus niet eens nodig om een DVD-indeling te maken.

Je kan met Avidemux een DVD-geschikt mpg-bestand maken en dat plaatsen op een DVD met bijv. Brasero (simpel/begrijpelijk/weinig functies) of k3b (kan "alles", maar te veel knoppen voor een leek als ik ben).
Avidemux is een programma met heel veel opties, maar ook hiervoor moet je handleidingen op internet zoeken om te begrijpen wat de opties allemaal betekenen. Je hebt Avidemux alleen dan nodig als je DVD-speler de bestaande indeling van het avi-bestand niet begrijpt.

Als je twijfelt of de speler het formaat of de DVD correct kan zien, kan je beter een DVD-RW gebruiken. Lukt het in de 1e poging niet, kan je hierna nog andere opties kiezen en opnieuw branden naar hetzelfde schijfje.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline jabuca

  • Lid
Re: Het Converteren van een Avi Bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/15, 07:56:18 »
Een goede tip Femke.

Ik zat ook een beetje tobben met Avi-bestanden. Zondasg jl. zat ik wat te snuffelen op het forum, en daar zach ik jou tip staan. gelijk geprobeerd, en de eerste film staat nu op DVD.
Nu ben ik nog op zoek naar een Nederlandtalige handleiding.

Vr.bedankt.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Het Converteren van een Avi Bestand
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/15, 09:32:44 »
Nog een converter: WinFF (staat in softwarecentrum of synaptic).

http://winff.org/html_new/docs.html

Offline jabuca

  • Lid
Re: Het Converteren van een Avi Bestand
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/15, 18:51:36 »
Een goede tip Femke.

Ik zat ook een beetje tobben met Avi-bestanden. Zondag jl. zat ik wat te snuffelen op het forum, en daar zach ik jou tip staan. gelijk geprobeerd, en de eerste film staat nu op DVD.
Nu ben ik nog op zoek naar een Nederlandtalige handleiding.

Vr.bedankt.

jabuca
Hoezo? Zo moeilijk is het niet, dat programma bedoel ik.
Je hebt het toch al voor elkaar gekregen, dus ach, meer hoeft toch niet?
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Re: Het Converteren van een Avi Bestand
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/15, 19:05:11 »
Hallo Femke.

Deels heb jij gelijk, maar een mens wil altijd proberen over de horizon heen te kijken; met andere woorden; wat kan ik er nog meer mee. Maar op internet heb ik een leuke site gevonden, en deze door Google laten vetalen.   http://majorsilence.com/devede_manual.

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!