Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: conky  (gelezen 695 keer)

Offline Peter O.

  • Lid
conky
« Gepost op: 2010/01/19, 20:27:52 »
Wanneer ik conky aanpas zodat deze geen vensterkader en schaduw geeft (dus alleen de tekst op m'n bureaublad) en vervolgens conky start is er niks aan de hand. Wanneer ik vervolgens opnieuw opstart/aanmeld krijg ik telkens een kader om conky en is ie ook niet meer "sticky" op m'n bureaublad. Iemand die toevallig weet waar het fout gaat?

Re: conky
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/19, 21:31:37 »
Je hebt je conkyscript wel opgeslagen? Probeer eens conky in Systeem>Voorkeuren>Opstarttoepassingen te zetten. Heeft dit effect?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Peter O.

  • Lid
Re: conky
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/19, 22:28:07 »
Dat heb ik dus al gedaan, sorry dat ik het niet vermeld heb.
Heb een .conkyrc gemaakt/gekopieerd en aangepast en vervolgens conky toegevoegd aan de opstarttoepassingen (kutwoord).
Maar telkens wanneer ik opnieuw opstart/aanmeld krijg ik een doorzichtig kader met schaduw en zonder stickyness.

Re: conky
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/19, 23:07:50 »
Heb je het script ook uitvoerbaar gemaakt?
sudo chmod a+x /pad_naar_de_map_waar_het_script_staat/naam_van_het_conkyscript
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Peter O.

  • Lid
Re: conky
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/20, 14:47:37 »
Nee..niet op de manier zoals je hier beschrijft.
Conky start wel op dus het lijkt me dat het script gewoon uitvoerbaar is, alle aanpassingen die ik heb gemaakt in het script worden toegepast op conky behalve dus de stickyness en het vensterkader wat ie toch blijft weergeven.

Re: conky
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/20, 15:05:42 »
Omdat je steeds het oude script terug krijgt, lijkt het of dit met root rechten opgeslagen moet worden en dus ook met root rechten uitvoerbaar moet worden gemaakt.
Een beetje vreemd, ik dacht dat ik conky nog gebruikte dat beide bewerkingen niet nodig waren. Kijk hier eens http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/post-hier-je-conkyrc-plus-een-screenshot-)/ en plaats anders je vraag nog eens in dat draadje. Ik denk dat je daar sneller geholpen wordt aan een antwoord, met al die conky experts. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.