Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy: klaptop dicht? Geen beeld meer  (gelezen 780 keer)

hertogjan

  • Gast
Hardy: klaptop dicht? Geen beeld meer
« Gepost op: 2008/05/01, 16:13:59 »
Hardy geïnstalleerd op de laptop (Acer Aspire 9300), slechts twee probleempjes dusver. 't Wordt iedere keer beter! :)
Ik zal ze afzonderlijk posten, wel zo duidelijk.

Het eerste probleem:
Als ik het beeldscherm van mijn laptop even dichtklap, terwijl de computer nog aan staat, heb ik daarna geen beeld meer... (Nu ja, zwart beeld, met af en toe een flitsende streep licht.) Met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen, behalve: herstarten...

Hopelijk een eenvoudig instellingsprobleempje?, ergens te voltrekken, maar ik kan niet vinden waar...

Alvast bedankt voor de hulp!

Hardy: klaptop dicht? Geen beeld meer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 16:41:40 »
Bij => systeem => voorkeuren => energiebeheer kun je het een en ander aanpassen.
Ook wat er moet gebeuren als je de klep dicht doet!

hertogjan

  • Gast
Hardy: klaptop dicht? Geen beeld meer
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 17:39:46 »
Tuuk... Kan daar aangeven dat er niets gebeuren moet met het beeldscherm als ik 'm dichtklap.
Is alleen nogal energieslurpend, wanneer ik meerdere keren twintig minuutjes niet aan de computer werk en 'm dichtklap, het scherm gewoon aan blijft. Nu ja, beter dan herstarten.

Hardy: klaptop dicht? Geen beeld meer
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 17:41:56 »
bij mij geeft ook gewoon een zwart scherm als ik uit pauzestand kom. maar alleen als ik dit doe met compiz aan. dus zet eens compiz uit, en probeer het nog eens.

Offline siegi

  • Lid
Hardy: klaptop dicht? Geen beeld meer
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 17:45:02 »
IK laat mijn laptop meestal open staan als ik even wegga.
Maar ik heb in mijn paneel wel een iccoontje gezet waarmee ik het scherm uitzet.
Rechtse klik op het paneel > Toevoegen aan paneel > aangepaste starter >
naam : scherm uit
opdracht: xset dpms force off