Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar slaat Ubuntu LiveCD informatie op?  (gelezen 551 keer)

Mick89

  • Gast
Waar slaat Ubuntu LiveCD informatie op?
« Gepost op: 2008/05/01, 17:22:39 »
Als ik iets verander met Ubuntu Live vraagt hij soms om te herstarten, waar slaat hij dat dan op?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Waar slaat Ubuntu LiveCD informatie op?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 17:24:51 »
Nergens op, waarschijnlijk. De LiveCD is ook niet bedoeld voor allerlei handelingen die je wel doet met een installatie op de harde schijf, hè....  :-)

Mick89

  • Gast
Waar slaat Ubuntu LiveCD informatie op?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 17:27:57 »
Snelle reactie, bedankt!

Ik ben net begonnen met Ubuntu en probeer me WiFi aan de gang te krijgen, hij vind hem wel maar komt met een melding dat hij andere drivers gebruikt dan de standaard drivers oid.
Maar ik kan nergens naar netwerken zoeken, het gaat om een Atheros WiFi ingebouwd in me laptop.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Waar slaat Ubuntu LiveCD informatie op?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 17:30:08 »
Citaat van: Mick89
Snelle reactie, bedankt!

Ik ben net begonnen met Ubuntu en probeer me WiFi aan de gang te krijgen, hij vind hem wel maar komt met een melding dat hij andere drivers gebruikt dan de standaard drivers oid.
Maar ik kan nergens naar netwerken zoeken, het gaat om een Atheros WiFi ingebouwd in me laptop.
OK....  :-)

Ik vermoedde al, dat het ging om een achteraf geïnstalleerde driver. Die werkt inderdaad pas na een herstart, want een driver wordt toegevoegd aan de Linuxkernel. Daarvoor moet je herstarten voordat die werkt, maar ja, dat heeft natuurlijk geen zin met een LiveCD.