Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: externe harde schijf probleem  (gelezen 1289 keer)

externe harde schijf probleem
« Gepost op: 2007/11/27, 22:07:55 »
ik heb geprobeerd mijn externe harddrive (ntfs) te formateren tot fat32 bestandsysteem, maar nu kan ik hem totaal niet meer mounten :S.

ik krijg als error:

"NTFS signature is missing
failed to mount '/dev/sdf1' doesn't have a valid NTFS.

maybe you selected the wrong device? Or the whole disk instead of a partition ( e.g. /dev/hda, not /dev/hda1)? Or the other way around?"
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

Offline Rulus

  • Lid
externe harde schijf probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/27, 22:18:14 »
Hoe probeer je hem te mounten?

externe harde schijf probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/27, 22:25:03 »
gewoon vanuit nautilus

zou het mss wel werken als root?
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

Offline Rulus

  • Lid
externe harde schijf probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/27, 22:27:24 »
Nee, je drive staat waarschijnlijk nog als ntfs in /etc/fstab. Hij probeert hem dus te mounten als ntfs, maar dat gaat niet want het is nu fat, vandaar de fout. Je moet in /etc/fstab de ntfs vervangen door vfat.

Overigens ontgaat het mij waarom je het niet al te beste ntfs wil vervangen voor het nóg slechtere fat32.. Je kan tegenwoordig ook op ntfs schrijven.

externe harde schijf probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/27, 22:42:28 »
Citaat van: Rulus
Nee, je drive staat waarschijnlijk nog als ntfs in /etc/fstab. Hij probeert hem dus te mounten als ntfs, maar dat gaat niet want het is nu fat, vandaar de fout. Je moet in /etc/fstab de ntfs vervangen door vfat.

Overigens ontgaat het mij waarom je het niet al te beste ntfs wil vervangen voor het nóg slechtere fat32.. Je kan tegenwoordig ook op ntfs schrijven.
ja hoe doe ik dat?

en ik was maar wat aan het proberen :|
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

Offline Rulus

  • Lid
externe harde schijf probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/27, 22:45:51 »
Alt+F2: gksudo gedit /etc/fstab
en in dat bestand bij de juiste schijf 'ntfs' vervangen door 'vfat'

externe harde schijf probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/27, 22:57:14 »
ok ik kan ze al mounten, bedankt tot nu toe

maar ik zou het alleen als root kunnen bewerken, hoe verander ik dat?

/edit

ik heb als root in nautilus de rechten veranderd voor andere gebruikers zodat ik er kan naar lezen en schrijven

van mij mag het topic gesloten worden

tenzij ik zojuist iets verschrikkelijks dom heb gedaan XD
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.