Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost-verbinding naar mijn mailstation  (gelezen 674 keer)

Offline r-janssen

  • Lid
opgelost-verbinding naar mijn mailstation
« Gepost op: 2011/10/25, 19:39:47 »
heb Ubuntu als test lopen naast win 7 als ik alles snap dan eens overdenken om over te stappen.

heb dus (nog) niet veel ervaring maar miss kan iemand mij ff op de weg helpen met het volgende probleen.

Heb een Nas serve met een mail station deze is in thunderbird bij windows te bereiken via het ip adres.

ben nu bezig met het configureren  via ubuntu  maar lukt niet vlgs mij ivm configuratie van het netwerk.

hoe moet ik dit doen?

ron
« Laatst bewerkt op: 2011/10/27, 12:12:43 door r-janssen »

Offline Roc.am

  • Lid
Re: verbinding naar mijn mailstation
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/25, 20:05:04 »
Je kunt de inhoud van Thunderbird (even uit mijn geheugen: van achter de getallen reeks) vanuit Windows in de map .Thunder (verborgen bestanden zichtbaar maken met ctrl + h) in Ubuntu (achter de vreemde getallen reeks) plakken.
Dan zouden de instellingen en in- en uitgaande mail ook in je thunderbird onder Ubuntu moeten werken.

- Roc

Offline r-janssen

  • Lid
Re: verbinding naar mijn mailstation
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/25, 20:16:48 »
Je kunt de inhoud van Thunderbird (even uit mijn geheugen: van achter de getallen reeks) vanuit Windows in de map .Thunder (verborgen bestanden zichtbaar maken met ctrl + h) in Ubuntu (achter de vreemde getallen reeks) plakken.
Dan zouden de instellingen en in- en uitgaande mail ook in je thunderbird onder Ubuntu moeten werken.

- Roc


Sorry, snap het niet...

Offline Roc.am

  • Lid
Re: verbinding naar mijn mailstation
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/25, 20:36:14 »
Je kunt in Windows de map waar de mail (met de mappen cache, extentions Mail, enz.) in staat, naar de map in Thunderbird bij Ubuntu kopieƫren.

Kijk anders eens hier:
https://help.ubuntu.com/community/Wiki/MailImporteren

alleen is .mozilla-thunderbird tegenwoordig gewoon  .Thunderd

- Roc

Offline r-janssen

  • Lid
Re: verbinding naar mijn mailstation
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/25, 22:12:25 »
Je kunt in Windows de map waar de mail (met de mappen cache, extentions Mail, enz.) in staat, naar de map in Thunderbird bij Ubuntu kopieƫren.

Kijk anders eens hier:
https://help.ubuntu.com/community/Wiki/MailImporteren

alleen is .mozilla-thunderbird tegenwoordig gewoon  .Thunderd

- Roc

Geweldig,

werkt ook, weer een nieuwe uitdaging zoeken

Ron