Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos internet werkt opeens niet meer..  (gelezen 6086 keer)

berre

  • Gast
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Gepost op: 2008/10/15, 16:17:52 »
mijn draadloos internet werkt opeens niet meer. ik zette deze morgen mijn laptop aan, niets. daarjuist probeer ik het opnieuw, nog niets. ik heb de draadloze router aan en uit gezet, niets. als ik mijn laptop met kabel in de router plug heb ik wel internet. ik zie nergens wat er aan de hand is of hoe ik het kan oplossen. laptop van mijn broer werkt wel prefect met draadloos internet, dus het moet wel aan de mijne liggen..

alle hulp welkom!

berre

  • Gast
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/15, 18:22:29 »
ik wil ook even een vermoeden nog posten: ik heb gisteren de nieuwe kernel binnengehaald.. vandaag werkt de boel niet meer. zou dat daar aan kunnen liggen? hoe los ik het op?

Offline Soul-Sing

  • Lid
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/15, 18:51:29 »
de 8.04.1 versie draai je he?
welke kaart heb je voor je wifi? een atheros?

berre

  • Gast
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/15, 19:10:29 »
Citaat van: leoquant
de 8.04.1 versie draai je he?
welke kaart heb je voor je wifi? een atheros?
jep een atheros

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/15, 20:38:50 »
He, dit klinkt bekend in de oren. Ik gebruik dan wel 8.10 beta, maar wireless deed het prima totdat ik ging updaten.. na de herstart geen wireless meer. Bedraad doet het wel nog gewoon.

draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/15, 20:45:31 »
ook ik heb net geupdate en heb ineens geen draadloos internet meer.
lspci geeft nog steeds de kaart aan:
02:04.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG [Calexico2] Network Connection (rev 05)
in netwerktools gnome-nettool 2.22.1 zie ik alleen nog maar de loopback en de wired connectie.....
ik draai dan wel 8.10 beta.
nog maar een dag of wat aan kijken?

groeten Gerrit-Jan

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/15, 20:49:35 »
Jij ook al.. hmm ze hebben dus iets fout gedaan. Het ligt gelukkig niet aan mijn laptop.

Hopelijk dat ze morgen met een update komen die dit weer fixt.

Offline Soul-Sing

  • Lid
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/15, 21:13:21 »
erg vervelend deze troubles na de kernelupdate. inderdaad even de updates afwachten. let wel intrepid ibex kan deze problemen geven.... hoort eigenlijk niet thuis in dit draadje. 8.04.1 hoort dit niet te doen.

berre

  • Gast
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/16, 02:41:07 »
alez ben blij dat ik niet alleen ben!

wachten op de oplossing...

draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/16, 09:00:19 »
Gisteren eindelijk de stap gemaakt van Ramen XP naar Ubuntu (als oud-Unixman was het thuiskomen). Gisteren deed mijn WLAN het netjes vanochtend na de upgrade en een herstart helaas niet meer.... Nu moet er toch een kabel tussen, want updates ophalen zonder kabel en zonder WLAN zal toch lastig worden.... :-\

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/16, 09:03:24 »
Hier ook problemen na de update.
http://forum.ubuntu-nl.org/message/315980#p315980

Ik denk dat ze ergens een foutje hebben gemaakt...

draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/16, 20:25:40 »
hoi,

nieuwe updates binnengehaald, tot 2 x toe per laptop en op beide lappies doet het draadloos internet het weer!

groeten,

Gerrit-Jan

berre

  • Gast
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/18, 12:40:05 »
hier is het nog altijd nada!!

probleem dus nog niet solved

Offline edwinv

  • Lid
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/20, 15:05:39 »
Is er een mogelijkheid om een soort herstelpunt te maken alovrens nieuwe updates te installeren ? Dit om te vermijden dat indien de updates achteraf er voor zorgen dat de wireless lan niet meer functioneert. Ik heb mijn computer boven staan en mijn wirelss router staat beneden, dus ik kan iet zomaar effe een kabeltje trekken naar mijn computer. Momenteel functioneert alles bij mij, maar ik ben een beetje terughouden om nu de updates te installeren. Ik werk met ubunt 8.04.
Dus is er een manier om indien ik de updates installeer en het niet werkt om terug te gaan naar vorige installatie zonder uiteraard alles opnieuw te installeren ?

draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/20, 15:13:24 »
Nee dit is niet zomaar mogelijk.
Vermits je een volledige backup maakt wat een beetje overdreven is.

Waar het grootste knelpunt zit is meestal de Kernel wanneer die vernieuwd word.
Een herstel punt is in dat geval niet nodig want je kan dan voor the time beeing van een oude kernel opstarten totdat de problemen opgelost zijn.

Wat misschien wel een goede tip is ??

indien de kaartje niet meteen bebinding wil maken zet je deze ff uit.
en 5 sec erna zet je hem weer aan.
In 9 van de 10 gevallen zal hij nu wel verbinding maken en normaal werken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline edwinv

  • Lid
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/20, 15:21:07 »
oke ik zal vanavond even de updates binnenhalen. Hopelijk blijft alles werken nadien; anders hoor je mij hier morgen terug.

hoe kan ik weten welke updates ik moet binnenhalen en welke niet ?  of moet ik gewoon altijd alle voorgestelde updates binnenhalen ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/20, 16:24:52 »
Citaat van: edwinv
oke ik zal vanavond even de updates binnenhalen. Hopelijk blijft alles werken nadien; anders hoor je mij hier morgen terug.

hoe kan ik weten welke updates ik moet binnenhalen en welke niet ?  of moet ik gewoon altijd alle voorgestelde updates binnenhalen ?
Altijd alle updates meteen binnenhalen: veiligheid!

Als de draadloze kaart daarna niet meer werkt, dan kun je gewoon nog opstarten vanaf de oudere kernel (in het Grubmenu staat die dan onder de nieuwe kernel).

Offline edwinv

  • Lid
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/20, 16:57:34 »
misschien een domme vraag, maar waar vind ik de grubmenu -- als leek hoor ik het nu in keulen donderen

draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/20, 17:01:05 »
Het Grubmenu is het menu van Grub. Dit is een programma dat gebruikt wordt door veel Linuxsoorten, waaronder Ubuntu, om het opstarten en kiezen van een besturingssysteem, zoals Ubuntu of Windows, te regelen. Het Grubmenu, ookwel Bootmenu of Opstartmenu genoemd, is dus het menu dat je te zien krijgt wanneer je de computer aan hebt gezet. Als je alleen maar Ubuntu draait op je pc, krijg je dit niet te zien, maar moet je op escape drukken om dit menu te weergeven. Dit wordt ook door Grub aangegeven.

Offline edwinv

  • Lid
draadloos internet werkt opeens niet meer..
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/21, 08:12:43 »
alle updates uitgevoerd en alles werkt prima

echter 1 eigenaardigheid - voor de updates werkte mijn draadloze vebinding met de rt73usb driver, na de updates met de rt2500 driver - toch werkt alles prima

uiteindelijk maakt het mij niet uit welke driver zolang alles maar functioneert, maar ik vond het toch eigenaardig

ik heb een asus wireless usb 167g die ik dacht met de rt73 driver werkte, raar...

ik heb dus de grub menu uiteindelijk niet nodig gehad, maar toch handig om te weten

dank voor de hulp