Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sata schijf opeens verdwenen  (gelezen 616 keer)

Offline Hij

  • Lid
Sata schijf opeens verdwenen
« Gepost op: 2007/07/17, 21:16:10 »
Hoihoi,
Ik moest windows en Ubuntu opnieuw installeren bij mijn ouders (waar ik nu nog ben), omdat ik eerst windows als eerste erop had gezet en die had de 160 GB sata harde schijf maar 130 gb groot gemaakt.

Nu heb ik eerst via de live cd met Gparted parttities gemaakt
10 gb fat32
8 GB ext3
2 gb swap
de rest ext3

Toen windows op de 10 gb partitie geinstalleerd. Vervolgens wilde ik de computer opnieuw opstarten om ubuntu te installeren, krijg ik een melding in de bios dat er geen harde schijf wordt gevonden!

Het is geen ide, maar een s-ata

Ik weet even geen raad meer om dit op te lossen, dus als iemand enig idee heeft! :)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Sata schijf opeens verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/17, 21:24:00 »
tja, als de installatie vlekkenloos verliep en hij geeft een error bij 't opstarten denk ik niet dat Gparted er iets mee te maken heeft. Ik denk in Windows direct aan een herinstallatie.

Kun je controleren of de 10gig partitie ondertussen NTFS geworden is?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Hij

  • Lid
Sata schijf opeens verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/17, 21:38:47 »
@ Bartek, ik denk idd dat het aan windows lag!
Het is al opgelost. Ik heb de kast open gemaakt en de kabel van de sata harde schijf in een andere opening in het moederbord gestoken. Vervolgens werkt het wel weer gewoon.
Tijdens de installatie van ubuntu kreeg ik een melding dat er iets fout was gegaan op het fat32 gedeelte (waar dus windows opstond), iets met een cross link.
De partitie van 10 GB is verwijderd :) Het wordt nu een systeem met alleen Ubuntu :)
Twee problemen in 1 keer opgelost :)
Thanks voor je antwoord