Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?  (gelezen 102342 keer)

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #25 Gepost op: 2014/05/21, 14:13:51 »
Hoort het dat de letters aan de onderkant wat wegvallen en er een hap uitgenomen wordt door het onderliggende plaatje?

Ik weet niet wat je bedoeld, het ziet er zowel op Twitter als Facebook prima uit op zowel mijn laptop met Antergos+Firefox 29 als mijn AmigaOne 500 met AmigaOS 4.1+Odyssey 1.23

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #26 Gepost op: 2014/05/21, 14:28:07 »
Hoort het dat de letters aan de onderkant wat wegvallen en er een hap uitgenomen wordt door het onderliggende plaatje?

Ik weet niet wat je bedoeld, het ziet er zowel op Twitter als Facebook prima uit op zowel mijn laptop met Antergos+Firefox 29 als mijn AmigaOne 500 met AmigaOS 4.1+Odyssey 1.23
Zie bijlage. FF 29 op Win8.

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #27 Gepost op: 2014/05/21, 14:33:01 »
Dan is dat een probleem van Win 8. Omdat ik zo weg moet had ik tijd om alleen op Linux even een screenshot te maken (ondanks dat ik ook AmigaOS noemde), bij deze:


(noot: tijdens het nemen van het screenshot was ik ingelogd op Twitter met mijn persoonlijk account, dus niet met die van Ubuntu-NL)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #28 Gepost op: 2014/05/21, 14:39:55 »
Dan is dat een probleem van Win 8.
Niet zozeer met Win8, maar meer met FF onder Win8. Met IE + Win8 ziet het er prima uit.
Tsja, zoek dat maar eens uit.....

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #29 Gepost op: 2014/05/21, 14:52:42 »
Het rood-wit-blauw is heel toepasselijk maar voldoet dit aan de richtlijnen van Canonical?
Citaat van: Ubuntu logo
Never change any of the colours in the logo.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #30 Gepost op: 2014/05/21, 20:18:09 »
Het rood-wit-blauw is heel toepasselijk maar voldoet dit aan de richtlijnen van Canonical?
Citaat van: Ubuntu logo
Never change any of the colours in the logo.

Dat gaat over het gebruik van het officiële door Canonical gemaakte logo welke je kunt downloaden van hun website. Dit is geen officieel logo want het is met de hand gemaakt door iemand van de community.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/21, 20:19:54 door Vistaus »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #31 Gepost op: 2014/05/21, 21:01:08 »
Dan is dat een probleem van Win 8.
Niet zozeer met Win8, maar meer met FF onder Win8. Met IE + Win8 ziet het er prima uit.
Tsja, zoek dat maar eens uit.....
Helaas, met FF29 + Ubuntu gaat het ook niet helemaal goed. Ook Chromium/Ubuntu is niet correct.
(zie bijlages)

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #32 Gepost op: 2014/05/21, 21:10:21 »
Maar dan ligt het aan de instellingen van jou Firefox want zoals je op mijn screenshot kan zien gaat het bij mij wel goed in FF29 op Linux... En als het in IE op Win 8 ook goed gaat, dan bevestigt dat ook dat het aan de instellingen van je FF ligt.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/21, 21:13:48 door Vistaus »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #33 Gepost op: 2014/05/21, 21:24:05 »
Maar dan ligt het aan de instellingen van jou Firefox want zoals je op mijn screenshot kan zien gaat het bij mij wel goed in FF29 op Linux... En als het in IE op Win 8 ook goed gaat, dan bevestigt dat ook dat het aan de instellingen van je FF ligt.
OK, wat zou die instelling dan moeten zijn? In FF, maar ook in Chromium? Ik zou het namelijk niet weten......

Mss kunnen andere forumgebruikers mijn bevindingen bevestigen? Dat zou wel handig zijn......

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #34 Gepost op: 2014/05/21, 21:32:30 »
Oké, ik heb even een vollediger test gedaan en allemaal lijkt het prima :)

Firefox 29 op Antergos (Arch Linux) - 100% zoom (standaard), resolutie 1600x900:


Odyssey 1.23 op AmigaOS 4.1 - 100% zoom (standaard), resolutie 1920x1080:


Timberwolf (gerebrande Firefox, zeg maar net als Iceweasel) op AmigaOS 4.1 - 100% zoom (standaard), resolutie 1920x1080:

(toegegeven: in Timberwolf is krap, maar het staat toch nog nét boven de rand)
« Laatst bewerkt op: 2014/05/21, 22:13:37 door Vistaus »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #35 Gepost op: 2014/05/21, 22:00:45 »
Ja, Vistaus, ik 'verzin' die schermafdrukken natuurlijk niet zelf. Dat het bij jou goed staat, zegt me eerlijk gezegd niet zoveel. Als jij denkt dat het een instelling is, dan zou ik graag willen weten welke. Het maakt mij verder niets uit dat het op andere systemen, om wat voor reden dan ook, er aantoonbaar niet goed uitziet.... Als je er verder niets mee wilt doen is het ook goed, ik probeer alleen maar een bijdrage te doen.

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #36 Gepost op: 2014/05/21, 22:12:42 »
Ik zeg niet dat je je schermafdrukken verzint? Ik probeerde alleen maar een goedbedoelde test te doen, om te kijken of er meer browsers (op verschillende OS'en) dit probleem hadden. Maar dat zegt niks over dat ik jou niet serieus neem. Mijn excuses als dat zo overkwam, dat was niet mijn bedoeling.
Maar goed, aangezien het bij mij goed gaat, weet ik niet zo goed waar ik het bij jou moet zoeken...

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #37 Gepost op: 2014/05/21, 22:54:41 »
Maar goed, aangezien het bij mij goed gaat, weet ik niet zo goed waar ik het bij jou moet zoeken...
Wa ik al eerder aangaf: mss kunnen andere forumbezoekers mijn bevindingen bevestigen.....

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #38 Gepost op: 2014/05/21, 23:30:40 »
Hier gaat het ook niet goed (Firefox 29.0 op Ubuntu 12.04). Zelfde probleem als wat mark al zei.
Maar dat kan ook aan de adblocker liggen of dat FF niet gemaximaliseerd is.

Edit: als ik FF maximaliseer dan gaat het wel goed. Normaal gesproken neemt FF alleen de linkerhelft van mijn scherm in en staat er wat anders aan de rechterkant. Dan gaat het dus mis. Hetzelfde geldt voor Chrome.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/21, 23:34:59 door Johan van Dijk »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #39 Gepost op: 2014/05/21, 23:36:14 »
Hier gaat het ook niet goed (Firefox 29.0 op Ubuntu 12.04). Zelfde probleem als wat mark al zei.
Maar dat kan ook aan de adblocker liggen of dat FF niet gemaximaliseerd is.
Heb adblocker eventjes uitgzet + FF gemaximaliseerd: hetzelfde resultaat.
Het lijkt overigens wel of die afbeelding 'zakt', want van de letters 'Nederland' zie ik steeds minder.....

als ik FF maximaliseer dan gaat het wel goed. Normaal gesproken neemt FF alleen de linkerhelft van mijn scherm in en staat er wat anders aan de rechterkant. Dan gaat het dus mis. Hetzelfde geldt voor Chrome.
In mijn omgeving zie ik bij beide browsers (FF + Chromium) geen verschil bij maximaliseren......
(en daarbij: het lijkt me niet de bedoeling dat de afbeelding alleen dán correct is....)
« Laatst bewerkt op: 2014/05/21, 23:42:32 door markba »

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #40 Gepost op: 2014/05/22, 00:05:26 »
Dat de letters 'zakken' is wel heel erg vreemd ??? Zeker weten dat dat niet aan één van je add-ons ligt?

Edit: ongemaximalseerd vallen de U en de B weg, maar dat komt Twitter bij ongemaximaliseerde vensters automatisch de header krimpt. Daar valt dus voor ongemaximaliseerd weinig aan te doen want zelfs als verklein je de tekst, dan nog verkleint Twitter de header waardoor je het probleem blijft houden.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/22, 00:09:01 door Vistaus »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #41 Gepost op: 2014/05/22, 00:10:49 »
Dat de letters 'zakken' is wel heel erg vreemd ??? Zeker weten dat dat niet aan één van je add-ons ligt?
Ja. Heb alles (tijdelijk) uitgeschakeld, met hetzelfde resultaat.

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #42 Gepost op: 2014/05/22, 00:11:52 »
Dat de letters 'zakken' is wel heel erg vreemd ??? Zeker weten dat dat niet aan één van je add-ons ligt?
Ja. Heb alles (tijdelijk) uitgeschakeld, met hetzelfde resultaat.

In dat geval moeten we maar even wachten op andere forumleden want totnutoe lijk jij de enige te zijn die er last van heeft.
(ongemaximaliseerd tel ik niet mee want dat is iets wat Twitter automatisch doet, zie mijn vorige post)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #43 Gepost op: 2014/05/22, 00:27:59 »
Dat de letters 'zakken' is wel heel erg vreemd ??? Zeker weten dat dat niet aan één van je add-ons ligt?
Ja. Heb alles (tijdelijk) uitgeschakeld, met hetzelfde resultaat.

In dat geval moeten we maar even wachten op andere forumleden want totnutoe lijk jij de enige te zijn die er last van heeft.
(ongemaximaliseerd tel ik niet mee want dat is iets wat Twitter automatisch doet, zie mijn vorige post)
Ik denk dat iedereen hiervan last heeft.... Ben erachter gekomen dat het eea afhangt van de grootte van het venster waarin de browser draait (daarom 'verzakte' die afbeelding ook, omdat ik dat op een andere computer bekeek.....). Als je dat venster maximaliseert, kan deze natuurlijk nooit groter worden dan de resolutie van het scherm. Als de breedte dus kleiner is dan 1500 (op mijn laptop bv), dan blijf je een verschaling/verplaatsing zien (dus NIET correct, dat is door mij gemeld). Maar is het beeldscherm > 1500: dan gaat het wel goed!!! Heb dit net uitgeprobeerd.....

Om te zien hoe de afbeelding zich gedraagt: trek maar eens aan een hoek en maak het venster (trapsgewijs) groter en kleiner, dan zul je zien dat om vrij willekeurige momenten, de afbeelding verspringt.

Alles hangt dus af van de resolutie van je scherm (en niet zozeer van het maximaliseren an sich). Een oplossing zou kunnen zijn door de witranden wat te vegroten (= zichtbare gedeelte verkleinen, zonder de grootte van de afbeelding aan te passen).

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #44 Gepost op: 2014/05/22, 00:47:58 »
Maar de afbeelding behoort 1500x500 te zijn. Dat zijn de officiële afmetingen die Twitter opgeeft. Dus dat zou wel moeten kloppen... Maar wel mooi dat we nu in ieder geval erachter zijn dat het iets met resolutie te maken heeft, daarmee zijn we mooi een stap verder.

Edit: maar dan nog ligt het niet 100% aan de resolutie volgens mij. Heb het even getest op 1024x768. Ja, de U en de B vallen een heel klein stukje weg, dat is waar, maar Nederland blijft keurig in beeld staan.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/22, 00:51:50 door Vistaus »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #45 Gepost op: 2014/05/22, 00:50:51 »
Maar de afbeelding behoort 1500x500 te zijn. Dat zijn de officiële afmetingen die Twitter opgeeft. Dus dat zou wel moeten kloppen...
Dat klopt ook, maar dat is niet wat ik zeg/bedoel. Behoud de oorspronkelijke afmeting, maar verklein het zichtbare gedeelte, dan komt het goed....

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #46 Gepost op: 2014/05/22, 00:51:03 »
Maar de afbeelding behoort 1500x500 te zijn. Dat zijn de officiële afmetingen die Twitter opgeeft. Dus dat zou wel moeten kloppen...
Dat klopt ook, maar dat is niet wat ik zeg/bedoel. Behoud de oorspronkelijke afmeting, maar verklein het zichtbare gedeelte, dan komt het goed....

Zie ook mijn edit.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #47 Gepost op: 2014/05/22, 00:53:57 »
Edit: maar dan nog ligt het niet 100% aan de resolutie volgens mij. Heb het even getest op 1024x768. Ja, de U en de B vallen een heel klein stukje weg, dat is waar, maar Nederland blijft keurig in beeld staan.
Dat ze 'een klein beetje' wegvallen is juist het bewijs dat het wel degelijk met de resolutie van doen heeft (want anders zou er namelijk niets afvallen). QED.

Vergroot/verklein het venster maar eens en kijk dan wat er gebeurt.....
« Laatst bewerkt op: 2014/05/22, 06:38:40 door markba »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #48 Gepost op: 2014/05/22, 09:19:43 »
Dat gaat over het gebruik van het officiële door Canonical gemaakte logo welke je kunt downloaden van hun website. Dit is geen officieel logo want het is met de hand gemaakt door iemand van de community.
Het officiële “Cirle Of Friends” (CoF) logo van Canonical wordt hier gebruikt. Het maakt niet uit of je deze download van een website of met de hand namaakt: Canonical mag voorwaarden stellen aan het (her)gebruik van “hun” logo (“handelsmerk”): http://design.ubuntu.com/brand/ubuntu-logo

Hoe leuk en toepasselijk het rood-wit-blauw ook is, het is mogelijk geen consistent (her)gebruik.
Citaat van: Ubuntu logo
Consistent use of the Ubuntu logo is essential in creating a united brand identity. The master logo is supplied as artwork and should never be altered, distorted or re-created in any way.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #49 Gepost op: 2014/05/22, 11:26:20 »
Heel leuk en toepasselijk, maar dan mogen ze een waslijst gaan beginnen van mensen die ze gaan aanklagen want op sites als http://gnome-look.org en DeviantArt bijv. staan tig van kunstwerken waarin het Ubuntu-logo er anders uitziet dan het origineel.