Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?  (gelezen 5968 keer)

Offline cabra

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #25 Gepost op: 2013/01/21, 20:37:37 »
Hint voor unetbootin:
Formatteer de USB middels gparted als fat16.
Zet, ook met gparted, de boot flag aan.
Maak nu pas je LiveUSB.
Nu starten veel tegenspartelende PC's wèl op met deze USB.

thx,dit ga ik proberen
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Offline Dave

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #26 Gepost op: 2013/01/22, 01:58:13 »
is het gewoon wachten tot dat deze SP2 'update uitkomt?' en deze is gewoon net als een gewoonlijke update te installeren?
2 x ja. :)

Je hoeft bij zo'n puntversie overigens niet te wachten totdat de kinderziektes eruit zijn, simpelweg omdat die er allang uit zijn verdwenen.... Gewoon direct na verschijning binnenhalen en installeren.

De "kinderziekteperiode" van een Ubuntuversie, is ruwweg de eerste twee maanden na verschijnen van de *initiële* versie. Dus in het geval van 12.04 was dat ongeveer de periode eind april - eind juni 2012.

Voor alle duidelijkheid: als je nu al 12.04 draait, dan hoef je niks te installeren. Die wordt door de gewone updates vanzelf 12.04.2.

En dat wordt allemaal maar als zoete koek aangenomen hier.
Het bedrijf Canonical doet maar wat en stuurt onbetrouwbare versies in.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #27 Gepost op: 2013/01/22, 07:29:41 »
Vindt het antwoord van Pjotr wel betrouwbaar.

Geloof dat hij aardig op de hoogte is.
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #28 Gepost op: 2013/01/22, 10:44:38 »
is het gewoon wachten tot dat deze SP2 'update uitkomt?' en deze is gewoon net als een gewoonlijke update te installeren?
2 x ja. :)

Je hoeft bij zo'n puntversie overigens niet te wachten totdat de kinderziektes eruit zijn, simpelweg omdat die er allang uit zijn verdwenen.... Gewoon direct na verschijning binnenhalen en installeren.

De "kinderziekteperiode" van een Ubuntuversie, is ruwweg de eerste twee maanden na verschijnen van de *initiële* versie. Dus in het geval van 12.04 was dat ongeveer de periode eind april - eind juni 2012.

Voor alle duidelijkheid: als je nu al 12.04 draait, dan hoef je niks te installeren. Die wordt door de gewone updates vanzelf 12.04.2.

En dat wordt allemaal maar als zoete koek aangenomen hier.
Het bedrijf Canonical doet maar wat en stuurt onbetrouwbare versies in.
Zucht.... Begrijp je het nou werkelijk niet, of *wil* je het niet begrijpen?

Het is een kwestie van gezond boerenklompenverstand.... *Elk* besturingssysteem ter wereld, heeft bij elke versie, in het begin last van kinderziektes. Als je een "vroege installeerder" bent, dan loop je daar in het begin af en toe tegenaan. Als je daar geen zin in hebt, dan wacht je totdat de eerste sloot updates binnen is voordat je overstapt.

Als bijna 100 % Linuxgebruiker sinds medio 2006, is mijn ervaring dat dit bij Ubuntu doorgaans een kwestie is van een maand of twee. Daarna zijn de meeste kinderziektes er wel uit.

Moderator edit: Bericht aangepast.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/22, 11:45:53 door Ron »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #29 Gepost op: 2013/01/22, 12:25:28 »
De lezers mogen zelf uitmaken aan wiens mening ze de meeste waarde hechten, lijkt me. Dat is niet jouw zaak, noch de mijne.

Aan de discussieerder is slechts de "taak" om argumenten te leveren die hij overtuigend vindt. Zoals deze: http://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter

Heb je je ooit afgevraagd waarom je een LTS-versie zoals 10.04 Lucid Lynx, pas via Updatebeheer kon opwaarderen naar 12.04 Precise Pangolin, *na* het verschijnen van de eerste puntversie van Precise, oftewel 12.04.1?
« Laatst bewerkt op: 2013/01/22, 12:34:50 door Pjotr »

Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #30 Gepost op: 2013/01/22, 15:34:41 »
De lezers mogen zelf uitmaken aan wiens mening ze de meeste waarde hechten, lijkt me. Dat is niet jouw zaak, noch de mijne.

Aan de discussieerder is slechts de "taak" om argumenten te leveren die hij overtuigend vindt. Zoals deze: http://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter

Heb je je ooit afgevraagd waarom je een LTS-versie zoals 10.04 Lucid Lynx, pas via Updatebeheer kon opwaarderen naar 12.04 Precise Pangolin, *na* het verschijnen van de eerste puntversie van Precise, oftewel 12.04.1?
Het zou je dan sieren om niet zo'n aanmatigende houding aan te nemen. Niet te doen alsof jouw mening onweerlegbaar is, haast een feit, een waarneming die niet tegengesproken kan worden. Want ik ben namelijk met Dave; sinds versie 6.06 doe ik mee en nog nooit problemen ervaren die mij ervan weerhielden om Ubuntu te gebruiken die pas na enkele maanden werden opgelost. Sterker nog, ik ervaar problemen met Ubuntu die nooit worden opgelost: zoals niet-werkende brightness controls op mijn laptop, of een boot screen dat nooit werkt.

Net zoals met dat Wubi; het werkt echt prima in de meeste gevallen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #31 Gepost op: 2013/01/22, 17:54:47 »
Het zou je dan sieren om niet zo'n aanmatigende houding aan te nemen. Niet te doen alsof jouw mening onweerlegbaar is, haast een feit, een waarneming die niet tegengesproken kan worden.
In vredesnaam, hoe kom je daar nou toch bij? Dat maak je er dan zelf van, in je eigen geest. Nergens, maar dan ook nergens, zul je mij horen beweren dat ik de absolute waarheid in pacht heb.

*Uiteraard* is mijn mening... slechts mijn mening. En kan ik me vergissen, net als iedereen. Maar dat zo zijnde, zal ik mijn mening ook steeds uiten, wanneer ik daar aanleiding toe zie. Die vrijheid heb ik, net zo goed als ieder ander.

En wanneer ik een bericht zie met een advies waarmee ik het niet eens ben, dan zeg ik dat ook. Of de adviesgever dat nou leuk vindt of niet, want dat boeit me niet. Het gaat me alleen om de kwaliteit van de geboden hulp, niet om het ego van de adviseur.
De hulpvrager mag vervolgens zelf bepalen hoeveel gewicht hij daaraan wil hechten.

Citaat
sinds versie 6.06 doe ik mee en nog nooit problemen ervaren die mij ervan weerhielden om Ubuntu te gebruiken die pas na enkele maanden werden opgelost.
Ik ook niet. En dat heb ik ook helemaal nooit beweerd.

Ik heb het volgende gezegd (lees het maar na):
"*Elk* besturingssysteem ter wereld, heeft bij elke versie, in het begin last van kinderziektes. Als je een "vroege installeerder" bent, dan loop je daar in het begin af en toe tegenaan. Als je daar geen zin in hebt, dan wacht je totdat de eerste sloot updates binnen is voordat je overstapt."

Dat is alles. Zelf schrik ik niet terug voor een kinderziekte meer of minder; dat los ik wel weer op. Maar er zijn ook mensen die daar.... gewoon geen zin in hebben.

Mag ik als voorbeeldje trouwens nog even in herinnering brengen Ubuntu 8.04 LTS, met Firefox 3.0 bèta 5 aan boord, die in het begin met de standaardinstelling je harde schijf opvrat (xulrunner die op hol sloeg)?
« Laatst bewerkt op: 2013/01/22, 18:07:03 door Pjotr »

Offline cabra

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #32 Gepost op: 2013/01/22, 18:41:51 »
ff ontopic

had vandaag mail gekregen van windows dat ik voor 30€ w8 pro kon krijgen omdat ik een hele tijd de consumer preview getest had,
nu dacht ik voor deze prijs haal ik dit binnen,de voorwaarden gelezen en zou moeten lukken
mint verwijderd,de preview van w8 terug gezet en gestart aan de installatie van w8pro :rolleyes:
na installatie krijg ik melding van illegale software :evil:
ff gemaild en gebeld met ms en nu blijkt dat ik een geldige code van w7,xp sp3 of vista moet hebben :evil: :evil:
f*cking windows :o

dus nu toch maar 12.04.1 geïnstalleerd,na 2vastlopers bij installatie,3e keer gelukt =D
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #33 Gepost op: 2013/01/22, 18:53:28 »
dus nu toch maar 12.04.1 geïnstalleerd,na 2vastlopers bij installatie,3e keer gelukt =D
Mooi dat het is gelukt, maar toch raar, die twee vastlopers.... Op welk punt van de installatie liep het vast?

Offline cabra

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #34 Gepost op: 2013/01/22, 19:05:36 »
ff ontopic

had vandaag mail gekregen van windows dat ik voor 30€ w8 pro kon krijgen omdat ik een hele tijd de consumer preview getest had,
nu dacht ik voor deze prijs haal ik dit binnen,de voorwaarden gelezen en zou moeten lukken
mint verwijderd,de preview van w8 terug gezet en gestart aan de installatie van w8pro :rolleyes:
na installatie krijg ik melding van illegale software :evil:
ff gemaild en gebeld met ms en nu blijkt dat ik een geldige code van w7,xp sp3 of vista moet hebben :evil: :evil:
f*cking windows :o

Dat is algemeen bekend en van jezelf ongelofelijk naiëf on te denken dat je iets gratis krijgt. Pus het zal heus wel in de kleine letters gestaan hebben, maar 9 van de 10 mensen lezen die niet. (heb je weleens de overeenkomst gelezen die je aangaat met MS als je Windows gebruiken gaat? Nee hè.)
Overal kan je lezen dat als je gebruik wilt maken van de upgrade van een oudere versie naar 8, dat je dan een geldige key moet hebben van de vorige installatie.

Nu wordt weer de schuld aan een ander toebedeeld, terwijl je zelf had kunnen nagaan hoe en wat.
Goh, het is ook zo makkelijk hè, om een ander de schuld te geven dan jezelf. Het zou iedereen eens sieren (goh, waar ik heb dat eerder gelezen) om hand in eigen boezem te steken en te zeggen: verhip ja, dat had ik kunnen nagaan. Of gewoon je eigen verantwoording aan te gaan.

toch niet,had het wel degelijk gelezen(sinds ik een of andere south park aflevering gezien heb lees ik ALTIJD de voorwaarden) en stond wel degelijk dat dit mogelijk was !!!
zelf bij tel contact met ms  melde deze dat dit moest lukken :P
en was NIET gratis,30€ download of 60€ dvd
« Laatst bewerkt op: 2013/01/22, 19:07:19 door cabra »
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Offline cabra

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #35 Gepost op: 2013/01/22, 19:19:27 »
De upgrade is er voor mensen die een oudere windows versie hebben!!

Misschien deze eens lezen: http://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL/Home/Faq

er staat bijv, in: U kunt om aanvullende informatie worden gevraagd voor het valideren van uw registratie, zoals de Windows 7-productcode van uw in aanmerking komende pc.

dit is de link waar ik naartoe verwezen ben via mail:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/buy?ocid=CPRP_r_january13_na_body_1_1
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Offline cabra

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #36 Gepost op: 2013/01/22, 19:27:26 »
Citaat
To install the Windows 8 Pro upgrade, your PC must be running Windows XP SP3, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 Consumer Preview, or Windows 8 Release Preview. If your PC is running Windows 7, Windows 8 Consumer Preview, or Windows 8 Release Preview, your files, apps, and settings will easily transfer to Windows 8 Pro. If your PC is running Windows XP or Windows Vista, you'll need to reinstall your apps. Some features such as touch might require a new PC.

Dit staat er toch echt. Wanneer je de Win 8 Pro wil installeren zal je pc windows XP, 7 of dat andere moeten hebben. Dus...................

Heb je dat niet dan verwijzen ze je naar deze site   Learn how to get Windows 8 on a PC not running a previous version of Windows .

veratling: leer hoe je windows 8 op een pc die geen eerdere versie van Windows heeft, kan installeren.
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Offline cabra

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #37 Gepost op: 2013/01/22, 19:38:36 »
Tja, als je die legaal hebt, dan is het inderdaad raar dat het dan niet kan.
Ik heb er over heen gelezen dat je die had, mijn excuus!

Maar eh....ze lossen het toch wel voor je op neem ik aan? En anders geld terug.

no prob!
forums zijn moeilijk om te discussiëren ;)

de ms helpdesk ging het oplossen,ik zie wel wat ervan komt :rolleyes:

Maar intussen super tevreden  dat ik terug met ubuntu werk,mint werkte ook super maar persoonlijk vind ik unity heerlijk!
« Laatst bewerkt op: 2013/01/22, 19:40:36 door cabra »
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #38 Gepost op: 2013/01/22, 19:56:17 »
Citaat
To install the Windows 8 Pro upgrade, your PC must be running Windows XP SP3, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 Consumer Preview, or Windows 8 Release Preview. If your PC is running Windows 7, Windows 8 Consumer Preview, or Windows 8 Release Preview, your files, apps, and settings will easily transfer to Windows 8 Pro. If your PC is running Windows XP or Windows Vista, you'll need to reinstall your apps. Some features such as touch might require a new PC.
To install Ubuntu upgrades, your PC could be running Windows XP SP3, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 Consumer Preview, Windows 8 Release Preview or something else. If your PC is running, your files, apps, and settings will easily transfer to Ubuntu upgrades. If your PC is running Windows you might want to use alternative Ubuntu apps. New Ubuntu upgrades do not require a new PC. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #39 Gepost op: 2013/01/22, 20:07:37 »
New Ubuntu upgrades do not require a new PC. :)

That depends on the age of your PC ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #40 Gepost op: 2013/01/22, 21:53:08 »
Ontopic: goed dat je 12.04.1 nog kan gebruiken. :)

Als je Ubuntu nu wil gebruiken is er ook weinig reden te wachten met het installeren van 12.04.1 Tijdens of na de installatie zijn er meer updates maar met een beetje internetverbinding en computer zal dat vaak geen groot probleem zijn. Het zijn alleen veiligheidsupdates en updates voor nieuwe hardware.
De letters LTS betekenen dat ook 12.04.2 (zoveel mogelijk) blijft werken met de (oude) versies van programmatuur uit april 2012 (het is een zogenaamd “stabiel release”).

Met 12.10 krijg je ook nieuwere versies van alle mogelijke programma’s en kan je eind april eenvoudig upgraden naar nog nieuwere versies in 13.04.
(een upgrade van 12.04 LTS naar 12.10 is een optie en het overwegen waard ;))
Klik links bovenin op Documentatie

Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #41 Gepost op: 2013/01/22, 22:04:43 »
Hier nog even een tip: bij veel ( te verwachten ) updates doe ik altijd via de terminal - sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade of dist-upgrade. Dit gaat sneller en een eventuele een ouwe bak ( met weinig geheugen ) kan het dan ook goed behappen , Grafisch met b.v. Synaptic vergt nogal wat van je hardware namelijk, temninste bij grote upgrades.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/22, 22:07:28 door cjmanschot »

Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #42 Gepost op: 2013/01/22, 22:22:15 »
@testcees: Maar met 12.04.2 gaat dat veranderen want nieuwe kernel.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #43 Gepost op: 2013/01/23, 00:47:30 »
@Cumulus007
Fn toetsen waarmee je de helderheid niet kunt regelen komt me bekend voor  :evil:
Die deden het (bij mij) wel met de laatste 2 versie kernel...............................
Ik huiver bij de nieuwe kernels, met Ubuntu 12.10 wordt mijn ATI grafische chip niet meer ondersteund door de fglrx driver, dus deze 3 jaar oude portable staat weer op 12.04
Het zal mij benieuwen of de hardware goed blijft werken met de diverse updates.

Ter verduidelijking, ik leg de verantwoordelijkheid niet bij Ubuntu  :police:
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline cabra

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #44 Gepost op: 2013/01/23, 14:54:44 »
dus nu toch maar 12.04.1 geïnstalleerd,na 2vastlopers bij installatie,3e keer gelukt =D
Mooi dat het is gelukt, maar toch raar, die twee vastlopers.... Op welk punt van de installatie liep het vast?

de eerste keer nog tijdens het ingeven van naam en paswoord,de tweede keer was bij het lezen van de hardware,
bij de installatie die gelukt is één melding gekregen over een regel die niet overeenkwam met origineel maar hier kon ik op 'skip' drukken

het ligt volgens mij gewoon aan de pc,want heb het al enkele keren gehad en met dezelfde usb of dvd op de laptop geen problemen
xubuntu,kubuntu,bodhi en antix zelfde problemen,mint nog nooit probleem mee gehad :o

vroeger ging ik meteen een nieuwe downloaden en opnieuw schrijven maar met de pc weet ik nu dat ik gewoon opnieuw moet proberen :rolleyes:
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Offline cabra

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #45 Gepost op: 2013/02/14, 19:08:07 »
even nog een reactie plaatsen hierover

één van m'n kids wilde wat gaan gamen op pc en z'n laptop was niet erg geschikt hiervoor,dus heb ik m'n desktop geruild tegen z'n laptop
nu bij de installatie van w7 kreeg ik ook constant problemen
heb uiteindelijk memtest gedownload en op stick gezet en hieruit bleek dat er een geheugenprobleem was :o

1 van de geheugens had wel erg veel errors, deze vervangen en werkt nu perfect =D

daar de release datum van 12.04.2 uitgesteld was heb ik 12.10 geïnstalleerd op de laptop en werkt perfect(enkel m'n numlock moet ik steeds manueel opstarten,na aanpassing via pjotr's site)

voorlopig nog even bij 12.10 blijven dus ;)
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Offline koos4401

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #46 Gepost op: 2013/02/14, 21:39:19 »
Ter info: Bij controle vandaag bleek ik (mijn comp) "doorgeupgraded" te zijn naar 12.04.2 vanaf 12.04 -->  12.04.1 dus; zoals ik verwacht had.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline cabra

  • Lid
Re: [opgelost]nu of wachten op 12.04.2?
« Reactie #47 Gepost op: 2013/02/15, 13:30:56 »
Ik heb ondertussen toch 12.04.2 geïnstalleerd :rolleyes:
ga de 13.04 eens proberen op m'n oud testbakkie ;)
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02