Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Asus1201n Verbinden naar tv (HMDI naar HDMI) Probleem  (gelezen 1250 keer)

Offline Support4u

  • Lid
Asus1201n Verbinden naar tv (HMDI naar HDMI) Probleem

Geachte Ubuntu fanaten ;)

Ik Probeer mijn Asus1201n Laptop te verbinden aan mijn tv. (HMDI naar HDMI)
Ik wil dat mijn tv de gehele desktop laat zien! ( ik wil dus geen twinview )
Mijn TV en Laptop ondersteunen 19080x1080 full hd!

Zodra ik Mijn Linux computer of mijn Linux Asus1201n laptop met (HMDI naar HDMI) aansluit op mijn tv, krijg ik een gecentreerde K*t kwaliteit halve desktop te zien met een enorm zwart kader eromheen. ( sorry voor taalgebruik, kon effu niks anders verzinnen. )

Ik ben al wezen spelen met X configuratie van nvidia, maar het haalt gewoon niks uit! Soms krijgt hij het zelfs voor elkaar het beeld zover uit te reken dat ik mijn ubuntu panelen gewoon niet meer te vinden zijn, of hij blijft gewoon hangen tijdens het bevestigen van de configuratie aanpassing.

Ik heb ook lopen spelen met de Resoluties en herts settings, ( 50hz, 60hz 24hz ) echt alles geprobeerd kwa resoluties en herts verhoudingen en mogelijkheden, maar linux maakt het wel flink bond met het vernagelen.
Ik ben tot nu toe dus geforceerd vga naar vga te gebruiken..
Dat is prima.. maar ik heb maar 1 vga kabel, en wil mijn hdmi kabels ook benutten..

Ik heb trouwens nog een Linux machine, een media pc, maar dan met een ATI kaart erin. Die is ook (HMDI naar HDMI) verbonden ( op een andere tv ) en dat draaid wel lekker.
+ mijn Asus1201n latop word ook goed aangegeven op die tv (HMDI naar HDMI)


Het gaat dus om de Asus1201n en mijn SAMSUNG LE40C650 tv,
HDMI naar HDMI met elkaar te verbinden.

iemand hier ervaring mee?


« Laatst bewerkt op: 2010/07/21, 06:52:17 door Support4u »

Offline Gr8Jen

  • Lid
Re: Asus1201n Verbinden naar tv (HMDI naar HDMI) Probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/20, 17:31:48 »
ben ik weer  XD

je zegt dat je enorme zwart kader om je afbeeldnig hebt.
Ligt dit niet aan het feit dat de afbeelding niet 1920x1080 groot is?
ik heb hetzlefde maar ik kan wel mijn muis over de zwarte balken laten gaan.
ik ben blij met de zwarte blaken want dat betekent juist de die 1920 bij 1080 wel wordt uitgestuurd.
want jouw tv detecteert automatisch welke resolutie wordt uitgestuurd en schakelt om naar 1920x1080 waardoor je de zwarte blaken juist hebt.) (heb zelf de LE40B530  :P )

als ik het verkeerd begrijpt kun je een screenshot maken en die op imageschack.us plaatsen zodat ik beter snap wat het probleem is

EDIT:
graag nog een uitdraai van het commando "xrandr" zodat te zien is welke resolutie uitgestuurd worden wanneer hdmi is aangesloten.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/20, 17:43:38 door Gr8Jen »

Offline Support4u

  • Lid
Re: [OPGELOST]Asus1201n Verbinden naar tv (HMDI naar HDMI) Probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/21, 06:53:56 »
Opgelost! nu nog HDMI op windows werkend krijgen. Maar dat schijnt maar niet te lukken.

Hoe heb ik het op ubuntu werkend gekregen? Resetten/restoren van Xorg.conf

*en met afbeelding bedoelde ik de gehele desktop met zwart kader eromheen.