Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geforce 2 mx probleempje  (gelezen 3033 keer)

rkoep

  • Gast
Geforce 2 mx probleempje
« Gepost op: 2006/05/09, 15:14:36 »
Hoi, ik heb Ubuntu op een oude pc geinstalleerd die ik had staan, en het bevalt me goed. Ik heb nu een 16 mb PCI graphics kaartje, die bevalt me minder, daarom wilde ik een (ietsje) snellere videokaart proberen die ik nog had liggen, een GeForce 2 mx (32 mb, agp). Met de PCI kaart werkt ubuntu vlekkeloos, maar met de geforce start Xserver (wat dat dan ook is... ik ben een echte noob ;-) ) niet op. Ik kom dan uit in de terminal, dus ik denk dat ik drivers moet installeren of zoiets, maar ik heb geen idee hoe. Als iemand me zou kunnen helpen zou dat fijn zijn!

Bvd, Rick

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Geforce 2 mx probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/09, 16:28:50 »

Geforce 2 mx probleempje
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/09, 19:22:09 »
Als je alleen de grafische kaart verwisseld gaat het 100% zeker mis. Je komt dan in de command line uit. Voer dan het volgende commando uit om weer verder te kunnen:

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

rkoep

  • Gast
Geforce 2 mx probleempje
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/09, 20:37:46 »
Dennis, ik heb je oplossing geprobeerd, maar het probleem is dan nog steeds aanwezig. De error die ik krijg is deze: No devices detected, fatal error: No screens found.

Daarom zette ik mijn oude grafische kaart terug, en die gaf inmiddels dezelfde error. Deze kaart wist ik echter wel goed te configureren middels jouw commando. Nu weet  ik alleen even niet meer hoe ik mijn nVidia aan de praat moet krijgen...

Geforce 2 mx probleempje
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/09, 20:48:03 »
Heeft de machine een netwerkverbinding?

rkoep

  • Gast
Geforce 2 mx probleempje
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/09, 21:40:25 »
Ja, ik heb een netwerkverbinding en toegang tot internet. Ik heb inmiddels ook geprobeerd in plaats van de nv drivers (die worden aangeraden voor nVidia in de reconfigure van xserver) de vesa drivers te gebruiken (die werken als algemene drivers schijnt het), maar dit gaf ook geen resultaat. Maargoed, ik heb dus een netwerkverbinding :)

Geforce 2 mx probleempje
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/09, 21:51:33 »
Even dit doen:

Kaarten weer omwisselen (zorg dat de PCI kaart weg is).
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
probeer X te starten, het zal wel falen
wget http://ubuntu-nl.org/~dennis/blousey
chmod +x blousey
./blousey bogus x

Dat zal X debuginformatie sturen naar malone. Dan kunnen we zien wat er mis gaat :)

Azalin

  • Gast
Geforce 2 mx probleempje
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/13, 00:15:12 »
Dat is wel heel maf... ik heb hier een Geforce 2 MX/MX 400 en die werkt als een zonnetje. Is een pci driver update niet iets? Ik weet wel dat AGP geen PCI is, maar als de bridge niet goed herkend wordt of aangestuurd dan zal de AGP ook niet lekker werken. Update-pciids heeft mij een aantal keren toch wel lekker geholpen :)

budster

  • Gast
Geforce 2 mx probleempje
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/13, 00:54:48 »
updates werken niet altijd, ik krijg errors in Dapper zolang ik geen CD in mijn speler heb zitten,,, de bug is al heel lang bekend en ook wat precies het probleem is (onterecht probeert Dapper de lege cd speler te lezen), en hoop te vergeefs naar iedere update dat het probleem is verholpen.

Azalin

  • Gast
Geforce 2 mx probleempje
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/13, 08:57:21 »
Klopt, maar in dit geval bedoel ik de pciids, zodat Ubuntu ziet wat er werkelijk in zit, en niet half half. Ik heb hier een WLAN kaart van Sitecom er in zitten, als ik die dus wil installeren zonder update-pciids te doen, dan lukt het niet... voornamelijk omdat hij de pci pridge niet goed aanstuurt, waardoor hij maar half herkent wat voor een kaart er in zit. Doe ik die pciids update, dan ziet hij welke kaart, chip en revisie het is. Maar, ook dat is iets dat wellicht niet bij iedereen goed werkt. Het blijft toch een computer :)

rkoep

  • Gast
Geforce 2 mx probleempje
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/13, 16:07:05 »
Hoi allemaal, ik was de laatste dagen nogal druk dus ik heb een tijdje niks meer geprobeerd, maar ik heb het probleem nu opgelost . Ik vond ergens een andere videokaart ( geForce Ti 4200) en die werkt wel met het dpkg reconfigure dingetje :) Dus bedankt voor de hulp!