Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos en de Hardy Heron live CD  (gelezen 639 keer)

Eduard

  • Gast
Draadloos en de Hardy Heron live CD
« Gepost op: 2008/05/11, 21:16:13 »
De live CD van Mandriva, jawel,  heb ik snel draadloos aan de praat (met ndiswrapper op CD, adapter Sweex, niet compatibel). Windowdrivers aan te wijzen via USB stick.
Inmiddels heb ik 3 CD's Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu gebrand maar het zelfde lukt me daar niet. De instructie op de Ubuntu CD's  helpt niet omdat de daar aanwezige paketten maar gedeeltelijk geinstalleerd worden. Is het mogelijk de ontbrekende driver(s) tijdens het draaien van het de live CD toe te voegen en zo ja waar haal ik ze via Windows vandaan?
Op een andere computer met een Linksys adapter werkt Ubuntu probleemloos.

Draadloos en de Hardy Heron live CD
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/11, 23:45:32 »
Eduard, wat voor een kaart(type) heb je van Sweex? En is het een pci of een usb kaartje?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Eduard

  • Gast
Draadloos en de Hardy Heron live CD
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/12, 15:11:53 »
Het is een PCI kaart. Het type volgens de verpakking is: LWO57, Chipset Marvell 88W8335 + 88W8010. Hij doet het bij mij goed onder Windows 2000 pro. Linux komt volgens Sweex voor deze kaart niet in aanmerking.

Draadloos en de Hardy Heron live CD
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/12, 20:16:22 »
Eduard, is dit draadje een oplossing voor jou? http://forum.ubuntu-nl.org/topic/23694
Sweex wireles network card met Marvell 88w8335 chipset is het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Eduard

  • Gast
Draadloos en de Hardy Heron live CD
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/13, 18:46:34 »
Gijsbert,

Bedankt. Ik zie bekende dingen. Ik ga het proberen, maar ik denk dat ik er wel uitkom. Het is mijn voorgangers ook gelukt dus er is een weg.

M.vr.gr.
Eduard.