Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice snelstarter  (gelezen 3141 keer)

hansv

  • Gast
OpenOffice snelstarter
« Gepost op: 2010/01/21, 19:53:55 »
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de snelstarter van OpenOffice.
Die snelstarter is erg mooi om OpenOffice snel op te starten, maar bij mij zorgt het er ook voor dat Ubuntu traag afsluit. Wat gebeurt er namelijk? Wanneer ik op het knopje druk van het uitschakelen van de computer, blijft Ubuntu ongeveer tien seconden 'hangen'; volgens mij gebeurt er op dat moment niet echt veel... Daarna sluit de computer gewoon af. Wanneer ik de snelstarter van OpenOffice uitschakel, heb ik van dit trage afsluiten geen last.
Weet iemand een oplossing hoe ik én de snelstarter ingeschakeld kan houden én de computer snel kan afsluiten?

Alvast bedankt!
Hans

hansv

  • Gast
Re: OpenOffice snelstarter
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/27, 19:20:53 »
Is er echt niemand die iets zinnigs hierover weet te zeggen?
Misschien helpt deze vraag: zijn er meer mensen die hetzelfde ondervinden met de snelstarter van OpenOffice? Dan zouden we erachter kunnen komen of het een algemeen 'probleem' is of dat het aan mij ligt.

Mvg Hans

Offline Ploffie

  • Lid
Re: OpenOffice snelstarter
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/27, 19:30:57 »
Ik kan er weinig zinnigs over zeggen, vrees ik, maar ik vond wel dit: http://wiki.services.openoffice.org/wiki/NL/Documentation/OOo3_User_Guides/Getting_Started/Starting_OpenOffice.org

Hij laadt dus bij voorbaat al een deel waardoor hij sneller opstart, dat hij dan iets langer over het afsluiten doet lijkt mij voor de hand liggend.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Re: OpenOffice snelstarter
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/27, 20:53:16 »
Hij laadt dus bij voorbaat al een deel waardoor hij sneller opstart, dat hij dan iets langer over het afsluiten doet lijkt mij voor de hand liggend.

Ik weet niet of dat voor de hand ligt.
Gebeurd het onafhankelijk van het feit of je de applicatie gebruikt (en dus ook weer afgesloten) of niet gebruik hebt?

Gr Ruud

hansv

  • Gast
Re: OpenOffice snelstarter
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/27, 21:28:38 »
Ik weet niet of dat voor de hand ligt.
Gebeurd het onafhankelijk van het feit of je de applicatie gebruikt (en dus ook weer afgesloten) of niet gebruik hebt?

Misschien komen we hiermee verder.
Ik heb het namelijk geprobeerd, en het probleem treedt niet op wanneer ik OpenOffice niet gebruikt heb. Dus alleen wanneer ik OO geopend (en gesloten) heb, blijft de computer bij het afsluiten 'hangen'.
Wanneer ik echter de snelstarter niet ingeschakeld heb, treedt dit probleem niet op; hierdoor is het misschien zo, dat, vanwege de snelstarter, OpenOffice op de één of andere manier niet goed afsluit.
Ideeën, oplossingen?

Mvg Hans

Re: OpenOffice snelstarter
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/27, 21:32:49 »
En wat doet hij als je OpenOffice afsluit via Bestand > Afsluiten , ipv het kruisje?

Re: OpenOffice snelstarter
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/27, 21:33:31 »
Ik weet niet of dat voor de hand ligt.
Gebeurd het onafhankelijk van het feit of je de applicatie gebruikt (en dus ook weer afgesloten) of niet gebruik hebt?

Misschien komen we hiermee verder.
Ik heb het namelijk geprobeerd, en het probleem treedt niet op wanneer ik OpenOffice niet gebruikt heb. Dus alleen wanneer ik OO geopend (en gesloten) heb, blijft de computer bij het afsluiten 'hangen'.
Wanneer ik echter de snelstarter niet ingeschakeld heb, treedt dit probleem niet op; hierdoor is het misschien zo, dat, vanwege de snelstarter, OpenOffice op de één of andere manier niet goed afsluit.
Ideeën, oplossingen?

Mvg Hans

Wat op zich wel weer vreemd is. Mijn beredenering was namelijk: opgestart en afgesloten dan sluit het systeem normaal af en applicatie niet gebruikt dan moet er meer afgesloten worden en dan duurt het langer.

Of is dat een noob beredenering?  :|

Gr Ruud


Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: OpenOffice snelstarter
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/27, 21:47:44 »
Ik weet niet of dat voor de hand ligt.
Gebeurd het onafhankelijk van het feit of je de applicatie gebruikt (en dus ook weer afgesloten) of niet gebruik hebt?

Misschien komen we hiermee verder.
Ik heb het namelijk geprobeerd, en het probleem treedt niet op wanneer ik OpenOffice niet gebruikt heb. Dus alleen wanneer ik OO geopend (en gesloten) heb, blijft de computer bij het afsluiten 'hangen'.
Wanneer ik echter de snelstarter niet ingeschakeld heb, treedt dit probleem niet op; hierdoor is het misschien zo, dat, vanwege de snelstarter, OpenOffice op de één of andere manier niet goed afsluit.
Ideeën, oplossingen?

Mvg Hans

Wat op zich wel weer vreemd is. Mijn beredenering was namelijk: opgestart en afgesloten dan sluit het systeem normaal af en applicatie niet gebruikt dan moet er meer afgesloten worden en dan duurt het langer.

Of is dat een noob beredenering?  :|

Gr Ruud



Hij heeft het programma gesloten oftewel afgesloten.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: OpenOffice snelstarter
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/27, 21:54:35 »
Citaat

Hij heeft het programma gesloten oftewel afgesloten.

Tsja  ???

hansv

  • Gast
Re: OpenOffice snelstarter
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/27, 22:01:23 »
En wat doet hij als je OpenOffice afsluit via Bestand > Afsluiten , ipv het kruisje?

Dit geeft hetzelfde resultaat, dus dat de computer traag afsluit.

Ik vraag maar heel voorzichtig: hebben jullie hier geen last van? Ben ik dan de enige?  :|

Offline Ploffie

  • Lid
Re: OpenOffice snelstarter
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/27, 22:03:34 »
Wordt misschien weinig gebruikt, zo'n snelstarter, ik heb iig niet zo'n haast.. ;)
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖