Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla  (gelezen 4307 keer)

Offline Dave

  • Lid
Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #25 Gepost op: 2012/05/11, 21:57:59 »
Tuurlijk gaat de EU ingrijpen. Neelie heeft toch ook afgedwongen dat ze dat browserkeuzescherm op Windows 7 laten zien? Dit is hetzelfde geval.

Doe nog maar eens een nieuwe installatie en zie je dat dit alweer grootdeels gefrustreerd wordt en je echt moet doorzetten wil je niet aan IE en Bing vastzitten.
Ze zijn weer te makkelijk in de praatjes en beloftes getrapt.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #26 Gepost op: 2012/05/11, 22:51:46 »
Tuurlijk gaat de EU ingrijpen. Neelie heeft toch ook afgedwongen dat ze dat browserkeuzescherm op Windows 7 laten zien? Dit is hetzelfde geval.

Doe nog maar eens een nieuwe installatie en zie je dat dit alweer grootdeels gefrustreerd wordt en je echt moet doorzetten wil je niet aan IE en Bing vastzitten.
Ze zijn weer te makkelijk in de praatjes en beloftes getrapt.



Eigenlijk logisch, wil je dat niet dan kun je ook een Android tablet of een iPad nemen.
Dus je zit niet vast aan Windows en alles wat er mee komt.
Wil je niet vast zitten aan dat op de desktop dan kun je Linux nemen. Je bent niet verplicht Windows te draaien.

Het lijkt wel of als MS met een Windows 8 tablet komt of je er dan gelijk 1 moet kopen en de rest niet meer bestaat.
Laat wel wezen dat je meerdere opties hebt en dat ieder systeem zijn eigen dingen heeft waar iets over op te merken is.

Persoonlijk ben ik er meer voor dat je een desktop pc/laptop koopt en dat je daarbij kunt kiezen welk besturingssysteem je er op wilt.
Wil je linux dan krijg je dat er erbij tegen kostprijs van de cd en wil je Windows dan betaal je dat bedrag.
Is gelijk het probleem opgelost en kan Microsoft blokken wat ze willen.
Voor de tablet maakt het niet uit omdat daar al verschillende opties in zijn en als Linux ook een platform willen dan kunnen ze net als KDE met een eigen tablet komen.

Moet nu de EU gaan regelen dat straks alle MS tablet systemen open moeten zijn zodat je er iets anders op kunt zetten terwijl niet eens alle Andorid tablets zo zijn laat staan de iPad.
Als het voor die systemen geld dan geld het ook voor die systemen.
Op de desktop en laptop is het anders maar die blijven vrij om er iets anders op te zetten dus een probleem op dat gebied is er ook niet.
Wil je zeker geen Windows dan bouw je zelf een pc.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/11, 22:54:33 door emiel1976 »

Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #27 Gepost op: 2012/05/12, 10:15:16 »
"Het lijkt wel of als MS met een Windows 8 tablet komt of je er dan gelijk 1 moet kopen en de rest niet meer bestaat."

LOL. Ja, webOS heeft zooooo afgedaan bij mij :rolleyes: [/sarcasme]
Zo bedoel ik het natuurlijk helemaal niet. Voor mij is het webOS en later dit jaar Ubuntu. iPriced-ding, Win 8-blokken-speelgoed en Android-speelgoed hoef ik niet. Ik wil serieus kunnen werken op een tablet en dat kan ik alleen met webOS (en later dit jaar Ubuntu).

"Moet nu de EU gaan regelen dat straks alle MS tablet systemen open moeten zijn zodat je er iets anders op kunt zetten terwijl niet eens alle Andorid tablets zo zijn laat staan de iPad."

Alle Android-tablets zijn open te maken via 1 fastboot-commando. iPad niet nee en telefoons ook niet allemaal.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/12, 10:19:23 door Vistaus »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #28 Gepost op: 2012/05/12, 14:47:08 »
EU zal dat niet regelen, want er is geen wet die een fabrikant verbiedt een systeem te maken met onderdelen/software... die alleen bij hem te krijgen zijn.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #29 Gepost op: 2012/05/12, 21:04:35 »
EU zal dat niet regelen, want er is geen wet die een fabrikant verbiedt een systeem te maken met onderdelen/software... die alleen bij hem te krijgen zijn.

Nee maar als een fabrikant voor systeem A kiest dan is het aan hun en degene van wie het systeem is hoe ze het leveren.
Als die overeen komen dat het gesloten is dan is dat hun goed recht.
Tevens sluiten de fabrikanten een deal met MS over hoe en wat en dat MS wat in te brengen heeft komt ook vanwege het marktaandeel op de desktop. Als de tablet een flop word en niemand koopt het dan verdwijnt het platform vanzelf of veranderen de voorwaarden vanzelf.

Daarbij is het aan MS hun goed recht om bepaalde software te weren.
Apple doet het ook met OS X en iOS en dan heb ik het nog niet over de regels die ze stellen om verkocht te mogen worden.
Waarom zou MS dat niet mogen?
Ze laten het vrij voor de anderen om apps te maken voor de tablet en het andere gedeelte op de tablet gebruiken ze voor hun eigen software. Lijkt mij hun volste recht om dat te doen.
Ze laten de browsers gewoon toe op hun systeem dus ze blokken ze niet eens.
Ik vind de ophef zwaar overdreven en ze brengen het of ze totaal niet toegelaten worden terwijl hier geen spraken van is.


Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #30 Gepost op: 2012/05/13, 10:33:24 »
Dat canonical voor firefox kiest als standaard browser is in mijn ogen nogal logisch. Op windows is qua alternatieve browsers het aandeel van firefox erg hoog (ook al voor de introductie van het keuzescherm in windows), en firefox werkt met de meeste websites (mijn favo opera doet dat bijvoorbeeld niet). En daarnaast kan je ie niet van windows verwijderen, heel windows draait op ie...
Ik heb het gevoel dat je hier spijkers op laag water aan het zoeken bent ;)
bij ubuntu word dan firefox standaard meegeleverd, bij kubuntu krijg je konqueror, bij mandriva-linux krijg je standaard chromium etc. etc.
er is hier geen sprake van opdringing, want je kunt gewoon een andere distro nemen die een ANDERE browser mee installeert....

Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #31 Gepost op: 2012/05/13, 10:34:00 »
Bij Kubuntu krijg je sinds 11.04 Rekonq i.p.v. Konqueror ;)

Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #32 Gepost op: 2012/05/13, 12:47:56 »
bij ubuntu word dan firefox standaard meegeleverd, bij kubuntu krijg je konqueror, bij mandriva-linux krijg je standaard chromium etc. etc.
er is hier geen sprake van opdringing, want je kunt gewoon een andere distro nemen die een ANDERE browser mee installeert....

En bij Windows komt ie mee, en dan is het wel opdringing? Begrijp me niet verkeerd hoor, maar het is in mijn ogen geen opdringing als ik moeiteloos de standaard software kan verwijderen en vervangen door mijn eigen keuzes, niet als ik van distro moet wisselen puur en alleen voor bv. een browser :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #33 Gepost op: 2012/05/13, 15:31:10 »
Nou, ik denk dat het verschil hem ook zit in de manier waarop de browsers worden aangeprezen. Neem voor de grap eens een kijkje op de websites van Microsoft en Apple en daarna op die van Ubuntu. Waar je op de websites van Microsoft en Apple als het ware hun browsers in je maag geduwd krijgt, zie ik op de website van Ubuntu geen expliciete reclame voor Firefox. Sterker nog: ik zie zelfs een Chrome-logo als alternatieve browser. Het is dus niet alleen zozeer het meeleveren, het is ook een stukje marketing en wat dat betreft zie ik bij Ubuntu alleen een voorkeur voor Firefox, maar niet duizenden ads "gebruik Firefox, want...". Dat laat Ubuntu keurig in het midden i.t.t. MS en Apple.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #34 Gepost op: 2012/05/13, 19:05:25 »
Nou, ik denk dat het verschil hem ook zit in de manier waarop de browsers worden aangeprezen. Neem voor de grap eens een kijkje op de websites van Microsoft en Apple en daarna op die van Ubuntu. Waar je op de websites van Microsoft en Apple als het ware hun browsers in je maag geduwd krijgt, zie ik op de website van Ubuntu geen expliciete reclame voor Firefox. Sterker nog: ik zie zelfs een Chrome-logo als alternatieve browser. Het is dus niet alleen zozeer het meeleveren, het is ook een stukje marketing en wat dat betreft zie ik bij Ubuntu alleen een voorkeur voor Firefox, maar niet duizenden ads "gebruik Firefox, want...". Dat laat Ubuntu keurig in het midden i.t.t. MS en Apple.


Dat komt omdat Ubuntu geen eigen browser heeft en MS en Apple wel.
Waarom de concurrent aanprijzen als je zelf iets hebt.


Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #35 Gepost op: 2012/05/13, 20:18:32 »
"Dat komt omdat Ubuntu geen eigen browser heeft en MS en Apple wel."

Daar gaat mijn punt ook niet om...

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #37 Gepost op: 2012/05/14, 14:49:33 »
De VS kennende zal het ook bij kijken blijven ;) Koppelverkoop mag daar gewoon, dus niemand die omkijkt naar browserdiscriminatie.

Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #38 Gepost op: 2012/05/14, 21:32:15 »
@kebabfish

Daar heb je gelijk in ALS Ubuntu ook verkocht zou worden in elke computerwinkel, of voorgeinstalleerd bedoel ik. Nu is dat niet zo en gebruikt iedereen Windows.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #39 Gepost op: 2012/05/14, 22:37:05 »
@kebabfish

Daar heb je gelijk in ALS Ubuntu ook verkocht zou worden in elke computerwinkel, of voorgeinstalleerd bedoel ik. Nu is dat niet zo en gebruikt iedereen Windows.

Het ging hier meer om het opdringen van bepaalde software zoals browsers, waarbij in mijn ogen een browser niet wordt opgedrongen als deze eenvoudig te vervangen zou zijn. Koppelverkoop (opdringen van bepaalde systemen) is denk ik een ander onderwerp. Of begrijp ik je niet goed?
Op de chat te vinden als debiantux

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #40 Gepost op: 2012/05/14, 22:51:45 »
@kebabfish

Daar heb je gelijk in ALS Ubuntu ook verkocht zou worden in elke computerwinkel, of voorgeinstalleerd bedoel ik. Nu is dat niet zo en gebruikt iedereen Windows.

Uhm Ubuntu word op een aantal systemen voor geïnstalleerd op een systeem geleverd net als Windows.
Dat men als ze kunnen kiezen toch voor Windows kiezen is iets anders maar daar gaat het nu niet om.

Offline Dave

  • Lid
Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #41 Gepost op: 2012/05/15, 17:44:01 »
wel eens geprobeerd om Bing te verwijderen? Komt met regelmaat weer terug via de updates en gelijk weer de standaard.
Hopelijk gaan ze geen telefonie overnemen anders kun je enkel nog met een Nokia bellen  :evil:


Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #42 Gepost op: 2012/05/15, 17:57:20 »
wel eens geprobeerd om Bing te verwijderen? Komt met regelmaat weer terug via de updates en gelijk weer de standaard.
Hopelijk gaan ze geen telefonie overnemen anders kun je enkel nog met een Nokia bellen  :evil:



Dat kunnen ze niet overnemen want HP heeft het patent op telefonie met een mobiele telefoon (zit bij de patenten die ze van Palm hebben) en HP heeft al meermaals gezegd geen Palm-patenten te willen verkopen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft bant Mozilla Firefox voor ARM: Google staat achter Mozilla
« Reactie #43 Gepost op: 2012/05/15, 19:50:49 »
wel eens geprobeerd om Bing te verwijderen? Komt met regelmaat weer terug via de updates en gelijk weer de standaard.
Hopelijk gaan ze geen telefonie overnemen anders kun je enkel nog met een Nokia bellen  :evil:

Ja en geen last meer van gehad.